Xara getoilleteerd ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Xara getoilleteerd ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 12:43

Ik ben zaterdag weer bij Xara wezen kijken in de opfok. Ze stond er weer prima bij. Eerst wat worteltjes gevoerd, maar na 2 wortels vond ze het wel genoeg. Ondankbaar krengetje, daar ga je dan speciaal voor naar de supermarkt. Knipoog Daarna even gewandeld over het dijkje, ze vindt auto's nog steeds wat eng, maar het panikeren is er al bijna uit. Draven aan de hand doet ze ook al prima, ze blijft braaf naast je lopen aan een slap halstertouwtje. Haha!

Daarna even geborsteld, je kunt haar overal aanraken en ze vindt alles best. En toen kwam het, ik zat me al een tijd te ergeren aan die plukjes van 15 haartjes van een centimeter of 10 lang, die zogenaamd een vetlok voor moeten stellen. Verward Ik pakte een schaar, knip, knip, knip, knip en de "vetlokken" waren er opeens af. Hahahah... welke jaarling heeft dat nou?! "Getoilleteerde" beentjes! Knipoog Tong uitsteken

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:02

Ahhhh... arme Xara, ze wordt nu vast uitgelachen door de andere jaarlingetjes. Wel goed dat ze zo braaf bleef staan!

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:07

Haha, das is idd een stuk netter vind ik!!
Mijn jaarling was altijd heel makkelijk, die heeft gewoon geen haren daar, nu die 3 is ook niet, ideaal, hoef nooit iets bij te werken!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:40

Is het wel handig om die weg te knippen. Vooral als ze nog op het land blijft staan?. Ben je niet bang voor mok?. Niet banketstaaf bedoelt hoor maar als ze toch in de opfok staan hebben ze dat echt nodig.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:53

twee zielen, een gedachte

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 14:06

Mijn ervaring is dat paarden juist mok krijgen door de vetlokken, omdat er altijd vocht in blijft hangen.
Verder stelde het niks voor en zat het zo ver naar achteren dat het de kootholte niet eens beschermde. Als het gewoon een normale vetlok was geweest, had ik er niks aan gedaan (behalve als ze wel mok kreeg).
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 03-05-04 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:09

Als ze mok hebben moet je het weghangen om het te behandelen. Als ze geen mok hebben moet je het juist laten zitten. Nu stroomt het water langs de lokken naar de grond nu gaat het de holte in.

Succes

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 14:11

Ach... ze heeft al de hele winter tot haar knieen in de bagger gestaan, dus ik denk dat het wel mee zal vallen met de mok door regen. Knipoog Ze heeft meer last van water van onderen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:29

Bij onze enter knip ik de lange plukken ook weg. Mok heeft ze nog nooit gehad...