Mijn ervaring met Dreamstables (trailerladen)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Mijn ervaring met Dreamstables (trailerladen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 21:08

Dankzij de positieve en enthousiaste verhalen van Monique (MoniqueT hier op Bokt) heb ik eind vorig jaar besloten Savannah dit voorjaar te sturen naar de veelbesproken cursus trailerladen van de Dreamstables. De training is gebaseerd op lichaamshouding/taal en commando’s.

Bij mij lukte het op de trailer zetten niet meer. Savannah nam met iedereen een loopje, en hoe meer druk er aan te pas kwam, hoe dramatischer het werd. Al met al zeer slecht voor haar én mijn zelfvertrouwen. Daarnaast is er dan geen mogelijkheid meer om wedstrijden te gaan rijden, ergens een buitenrit te maken of naar een dierenarts te gaan.

Maar goed, 18 april is ze opgehaald door Conrad van de Dreamstables. In mijn optiek een echte paardenman, nergens van onder de indruk, erg rustig en vol zelfvertrouwen.
Hier werd ze ingeladen (heeft 2,5 uur geduurd voordat ze er in stond en weg kon, inclusief voorbereidende grondtraining).
Afbeelding


En gisteren, na 2 weken, mocht ik haar zelf ophalen. En het ging fantastisch. Eerst heeft Conrad het een aantal maal voorgedaan, toen moest ik zelf een paar keer doen en uiteindelijk konden we vertrekken.

Om het allemaal nog meer bevestigd te krijgen, wordt je een trainingsschema meegegeven. Dat betekent de eerste week elke dag oefenen. Vandaag dus voor het eerst op stal geoefend en ze ging dus zo de trailer in, stang erachter, klep dicht en klaar. Echt super OK dan! .
Nu moet alleen ik nog op cursus Haha! ; ik ben toch nog te gespannen op dat moment waardoor ze af en toe wat nerveus reageerde. Maar goed, ik moet gewoon volhouden en zelfvertrouwen krijgen, dan komt het allemaal goed.

Ik vind het een aanrader voor iedereen die problemen heeft met het laden van zijn/haar paard.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:10

Hee wat goed! OK dan! Mijn paard is ook niet de gemakkelijkste, dus wie weet. Knipoog

Succes verder!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:30

Ik ben blij dat het ook vandaag weer zo goed ging. Ik ken die spanning maar al te goed hoor, dat je het dan toch ineens zelf moet doen. Wij passen het grondwerk eigenlijk op alle paarden hier toe na de training van Levi en ook de veulentraining van Whisper.

De rust in de stal is opvallend tegenwoordig!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:44

Wat fijn voor je, dat het trailerprobleem van Savannah nu opgelost lijkt te zijn OK dan!
Dus binnenkort kan ik je in de ring verwachten Tong uitsteken Schijnheilig

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:52

Hee wat fijn voor je, want Savannah zag echt niks in trailers volgens mij Haha!. Voor jou weer een zorg minder, nou kan je lekker op pad met de vosdame .

Voor mij was het Parelliprogramma een uitkomst, ik vind het nog steeds geweldig om buiten de trailer te staan, naar het ding te wijzen en Danny zo voor me uit die trailer in te zien lopen *LOL*.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:49

Een vrouw bij mij op stal is daar ook geweest dit jaar, en zei heeft ook zeer goede ervaringen met dreamstables.
Conrad vondt ik wel grappig en heel geduldig.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 09:11

Fitzroy"]
Wat fijn voor je, dat het trailerprobleem van Savannah nu opgelost lijkt te zijn OK dan!
Dus binnenkort kan ik je in de ring verwachten Tong uitsteken Schijnheilig
[/quote]

Ja, zeker weten Lachen . Maar eh.....eerst nog even oefenen hoor, het zomerseizoen sla ik nog even over als je het niet erg vindt!

[quote="prompertje schreef:
Voor mij was het Parelliprogramma een uitkomst, ik vind het nog steeds geweldig om buiten de trailer te staan, naar het ding te wijzen en Danny zo voor me uit die trailer in te zien lopen .


Deze methode is vrijwel hetzelfde, je stuurt je paard de trailer in, zodat je meteen de stang erachter kan doen, paard vastzetten, klep dicht en rijden. Hulp is niet nodig, je doet het helemaal alleen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:16

Ik ben nog steeds bezig.
HEt gaat wel goed, gisteren wat minder.
Ze staat dag en nacht in het land, dus madam had genoeg eten.
Want als ze in de trailer staat krijgt ze een handje biks.
Maar daar had ze gisteren geen zin in, dus probeerde ze mij uit teproberen(En ging in staking )
Ik raak dan al gauw in de stress, dus heb haar op stal gezet.
Later in de avond weer terug, en ze liep er weer zo op.
Een heel stuk gereden met de trailer en toppie !
Het is echt frustrerend!
Maar even over Dreamstables, die hebben mij ook gemailt voor hulp.
Maar geloof dat die mensen heel erg duur waren?

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:20

Ik weet niet wat je duur vindt ... maar een paard wat nooit op de trailer wil, is in elk geval een groot probleem. Wij betaalden 275 euro voor de hele trailerlaadcursus, inclusief 10 dagen pension, voer inbegrepen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:20

Geweldig, dit klinkt echt heel erg goed!
Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan.
Jij raakt je stress ook wel kwijt en jij gaat nu ook gewoon vertrouwen krijgen.

Dit betekent dat we dus gewoon een keer gezellig in de bossen gaan rijden en dat we elkaar in de ring gaan tegenkomen Knipoog

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 09:30

MoniqueT schreef:
Ik weet niet wat je duur vindt ... maar een paard wat nooit op de trailer wil, is in elk geval een groot probleem. Wij betaalden 275 euro voor de hele trailerlaadcursus, inclusief 10 dagen pension, voer inbegrepen.


Helemaal mee eens. Tegenwoordig hebben ze het wel aangepast naar minimaal 2 weken training voor 475 euro (die tijd die ze eventueel nog extra nodig denken te hebben kost niets extra's). Je bent dan voor jaren geholpen van een groot probleem voor een relatief laag bedrag.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 09:32

Kleintje schreef:
Dit betekent dat we dus gewoon een keer gezellig in de bossen gaan rijden en dat we elkaar in de ring gaan tegenkomen Knipoog


Ja, dan kunnen we eindelijk een rondje Rottemeren maken Haha! !
En jou kom ik voorlopig niet tegen in de ring, jij gaat veel te snel een hoop punten bij elkaar rijden Knipoog Haha! .