gelongeerd, blaren op mijn handen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:35

veel mensen die hierop hebben gereageert hebben misschien absoluut gelijk met 'niet aan beginnen want je hebt te weinig ervaring, het is jou zaak niet en je verknalt het beestje alleen maar', maar ik voel wel met berdientje mee.

heb zelf ook een haflinger gehad die dit soort grappen vertoonde, onlongeerbaar als ze moe was (als zij vond dat ze moe was, dus na 5 minuten). en ja, wat doe je dan? ik had zelf weinig ervaring met longeren, en ben door schade en schande wijs geworden. na enige tijd, en soms wat hulp door een meer ervaren persoon, (maar er was meestal niemand die tijd had) ging het beter. lopen deed ze toen wel, maar toen kwamen we bij een volgend probleem: onze paddock was ongeveer 2 keer zo groot als het bereik van de longeerlijn, en als ze dan andere kant van de paddock ging maakte ze geen bocht, maar bleef rechtdoor lopen, sleurde je mee en draaide zich om. en wat kan je daar tegen doen?
het enige wat dan helpt is als er een zeer zwaar persoon aan gaat hangen, zodat ze eenvoudig niet rechdoor kan.

ik ben het blijven proberen, en uiteindelijk ging het beter. natuurlijk is het fout om iets met zo'n dier te gaan doen, als je geen ervaring hebt, maar soms denk je ook na enige tijd, als je al weer vergeten bent hoe vervelend hij/zij echt was, van 'ach, het zal ook wel meevallen'.

dus berdientje, wat ik met dit hele onsamenhangende verhaal wil zeggen is, dat het niet slim is om het te proberen, maar dat ik het wel kan begrijpen.

Schijnheilig

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Fly_high, JPitty, Mark0919, Mieke, NikkivanOlst en 39 bezoekers