nieuw zadel, de keuze gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

nieuw zadel, de keuze gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 14:15

Gisteren had ik de zadelpasservice van hippodam. Ik had Max van te voren al even gereden omdat hij nogal gek is in de nieuwe binnenbak. Ook gisteren dus. Gelukkig kan ik het op mijn oude (meer dan 15 jaar oud) KN prima uitzitten. Maartje was mee om te kijken en die moest volgens mij wel lachen om die rare sprongen van max.

Toen de passervice kwam had ik de ergste frisheid al achter de rug gelukkig. Als eerste heb ik een passier geprobeerd. Wat zat dat beroerd zeg, ik kon er echt niet op rijden. Ik had echt het gevoel dat ik boven mijn paard zweefde en absoluut geen grip had.

Daarna de barnsby (AVG) geprobeerd. Er zat geen singel bij en mijn eigen singel was veel te lang voor dit zadel. Het lag op zich prima op Max dus toch maar even erop om het gevoel te krijgen. Dat zat lekker. Ik heb zelfs nog even gedraafd met een singel die dus hartstikke los hing. Het zadel zat als gegoten. Later nog even geprobeerd met een korte singel die we konden lenen. Wat een luxe gevoel, een diepe, zachte zit. Maartje vond ook dat dit zadel mij en max beter pastte dan de passier.

Als laatste de KN geprobeerd. Dat zat vertrouwd en prima. Het enige minpuntje was dat het af en toe wat 'klapperde', dat had ik met mijn oude zadel ook wel eens ervaren, en nu zonder zadeldekje was dat extra te merken. Op zich lijkt me dat voor het paard geen pretje een klapperend zadel op de rug. Vandaar dat ik voor de barnsby gekozen heb. Ik had geen geld bij me en ben het zadel vanmorgen gaan halen. Ik had gisteren eerlijk gezegd niet op de prijs gelet en schrok wel even van het bedrag Bloos . Maar goed, dan weet je weer waarvoor je werkt nietwaar.

Overigens heb ik gisteren na de passessie met Maartje bij mij thuis thee gedronken. Ik heb haar toen nog een videootje laten ziet van jet, de merrie van een aantal jaren geleden toen ze een half jaartje onder het zadel was. Verder hebben we het natuurlijk over paarden gehad Haha! . Het was gezellig Maartje.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:23

Wat leuk dat je een zadel helemaal naar je zin gevonden hebt. Er gaat toch niets boven een goed passend en lekker zittend zadel.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:26

Was het gister 'zadelpasdag' Haha! ?

Toevallig had een vriendin van mij gisteren van Schie bij haar paard laten komen. Volgens mij zat bij haar een County Competitor het fijnst.

Maar fijn voor je dat je een nieuw prettig zittend zadel hebt gevonden dat ook nog goed past op je paard.
Die combinatie valt vaak nog niet zo eenvoudig te vinden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:12

Haha Max was inderdaad gek aan het doen zeg! Maar het fijne is dat hij niet aan de kletter gaat zoals Jur dat dan doet Schijnheilig of komt het gewoon omdat jij Max beter onder controle hebt dan ik Jur? Haha!

Ik vond het hartstikke leuk om mee te gaan en om de verschillende zadels te zien, zo kon ik ook een beetje een mening vormen. Die Passier zat echt niet mooi, maar die was ook veel te smal en te iel. De Anky (Barnsby) zat eigenlijk meteen heel goed. De KN zat ook heel mooi en dat geklapper had ik niet eens in de gaten want ik stond veel te druk te kletsen met dat meisje van Hippodam. Haha!
Maar ik zou ook voor de Anky hebben gekozen! Lachen

We waren echt snel klaar met alles en toen inderdaad lekker opgewarmd bij Astrid thuis. Ik had Jet natuurlijk al eens gezien, maar nog niet hoe ze liep. Ik kon dit bekijken op 'video', wat een geweldig paard!!! Kwijl Kwijl
Max is al super (ik zei al tegen Astrid dat ze binnen een paar maanden wel Z zou zijn *LOL* ) en dat had ze al eerder gehoord, maar die Jet is ook een supergaaf dier zeg!! Nu wil ik haar nog wel een keer in het echt zien lopen, want deze video was al van een aantal jaartjes terug! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:39

Even off - topic, astrid.

Begin je in februari met starten met Max en in welke klasse begin jij dan?
Jij hebt toch al NVDR gereden?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 19:01

Offtopic: met max begin ik in de L Haha! . Ik heb met 2 paarden lichte tour gereden maar dat is al een jaar of 6 geleden of zo. In de tussentijd heb ik niet veel aan rijden gedaan (rechtzaak overleden paard, trouwen, verhuizen etc.) Ik heb Max eigenlijk pas sinds korte tijd in het werk, hij is eerst uitgeprobeerd door een springruiter en niet goed genoeg bevonden. Nu dus zijn 2e leven als dresuurpaard. Max is gewoon niet klaar om hoger dan L te starten, ik denk dat ik al moeite heb om een goeie L proef neer te zetten maar je moet ergens beginnen. Ik ben niet zo een goede wedstrijdruiter. Als ik niet oplet blijf ik in de training hangen in het ontspannen rondjes rijden, vandaar gewoon ingeschreven als stok achter de deur.

Overigens ben ik niet met een paar maanden Z hoor Maartje, dan moet ik max wel een heel erge spoedcursus geven: schouderbinnenwaarts, travers, keertwendingen, appuyeren hellup Bloos

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:47

Haha maar volgens mij heb je hem dat zo geleerd! Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat. Ik denk dat jullie heel hard zullen gaan! Lachen