Zo ben je kerngezond en zo zit je op de EHBO..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:55

Da's niet prettig! Het klinkt als hartkloppingen oid.
Het is idd helemaal niet prettig als je hart raar doet. Hartkloppingen zijn best eng, 't lijkt net of je hart uit je borstkas bonkt. Hartritmestoornissen zijn nog vreemder. Dan kan je hart als je slaapt gewoon van 50 naar 120 schieten en weer terug. Ondanks dat je dan weinig merkt word je gesloopt wakker.
Daar heb ik gelukkig geen last van, dat scheelt alweer (heb wel een hele hoge rusthartslag: in de 90, als ik heel rustig zit in de 80 en als ik slaap pas onder de 80). Goed uitrusten en het een beetje in de gaten houden. Zolang je hart niet ruist (goed klinkt, bij mij zeggen artsen bijna standaard dat ik een heel gezond hart heb) is er niet heel erg veel aan de hand (beter gezegd: kunnen ze er bijna niks aan doen). Het is alleen heel erg vervelend en letterlijk vermoeiend.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes



Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:27

In mijn familie komen nauwelijks serieuze hartklachten voor, gelukkig. Mijn vader heeft soms een op hol slaand hart (hartritmestoornis) en ik heb door mijn medicijngebruik en ziekte (astmatische bronchitis) een verhoogde hartslag en regelmatig hartkloppingen. Ik weet dat het niet serieus is, omdat ik kerngezond ben, behalve mijn longen dus, en ook omdat het niet in de familie voorkomt. Ik kan me voorstellen dat je je wel zorgen maakt als 't wel in de familie zit. Hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk, maar 't scheelt wel.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rien10 en 35 bezoekers