Zo ben je kerngezond en zo zit je op de EHBO..

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SheMellon

Zo ben je kerngezond en zo zit je op de EHBO..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 14:16

Gisterochtend kwam ik al moeilijk uit bed, maar ik had al besloten s'avonds gewoon vroeg naar bed te gaan.
Maar ik bleef maar moe, ik had het idee dat ik al een trap op had gerend. En dat terwijl ik alleen uit bed was gestapt en onder de douche was gesprongen Verward

Nog steeds dacht ik dat het gewoon vermoeidheid was en dat het wel over zou zijn als ik aan het werk was.
Dus ik stapte op de fiets maar haverwege ging mn hart weer tekeer alsof ik een heel eind keihard gefietst had.
Goed, ik dacht er verder niet bij na en fietste door .

Op mn werk aangekomen merkte ik dat ik er niet helemaal bij was, met overdragen hoorde ik maar hald wat ze zeiden.
Ineens ging mn hart tekeer, niet normaal !! Ik hoorde mn hart gewoon zelf kloppen Scheve mond
Ik zag vlekken en viel bijna flauw.
Ik kon mn collega nog waarschuwen en ze kwam mn pols voelen en voelde inderdaad dat mn hart behoorlijk tekeer ging. Ze haalde een koud washandje en dit hielp iets.
Mn hart ging weer terug op redelijk tempo.
Maar steeds voelde ik het ritme even omhoog schieten.
Mn collega's stuurde me naar huis ( ik werd gebracht door een lieve collega) om naar de dokter te gaan.

Om ongeveer 10.00 ging mn vriend mee naar de huisarts en ook die constateerde dat mn hart wel erg tekeer ging voor een kippe eindje lopen (van de auto 10 meter naar de arts).
Mn pols was 120 pm. En dat is voor mijn doen erg hoog, normaal heb ik 60 pm.
Ik kreeg een verwijsbriefje voor de EHBO.

Zo gezegt zo gedaan..Om 10.30 werden we naar binnengeroepen door een verpleegkundige.
Ik werd aangesloten op de monitor, mn bloeddruk werd gemeten, een hartflimpje werd gemaakt , er werden 5 buisjes bloed afgenomen en ik mn urine werd nagekeken.
Op de monitor was te zijn dat mn hartslag regelmatig op 100 bleef met snelle uitschieters naar 120-130.
Mn bloeddruk was ook raar voor mijn doen, 156/90. Dit is normaal 120/60.

We hebben tot 14.30 op de EHBO gezeten, nou ja gelegen.
En alle uitslagen waren goed Scheve mond
Op onverklaarbare reden doet mn hart vreemd.

Ik werd naar huis gestuurd en als het bleef, ik kreeg pijn of werdt benauwd dan moest ik terug komen.
Als het minder werdt maar nog niet lekker dan mocht ik een afspraak maken op de Polie.
Ze hadden geen idee waardoor mn hart sprongen maakte. Misschien stress dachten ze Verward

Hoe is het nu ?
Nog niet geweldig, ik ben vermoeider dan ooit. Ik heb net rustig met mn vriend boodschappen gedaan. En ik ben echt kapot Verdrietig
Mn hart slaat af en toe een paar slagen over en dat slaat hij weer redelijk normaal.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het van de stress komt. Goed 3 weken terug heb ik wat te verduren gekregen met mn zus (sommigen van jullie zullen dat weten).
Maar dat het zo'n effect op mn hart heeft kan ik me niet voorstellen Scheve mond

Dus we doen het maar rustig aan Scheve mond Bah... Verdrietig

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 14:37

Bedankt voor jullie lieve reatiec OK dan!

Ik doe mn best om rustig aan te doen.
En ik hoop gewoon dat het snel over is.
Dus ik ga braaf vroeg naar bed.

Het is gewoon ook niets voor mij. Ik kan het gewoon niet accepteren dat mn lichaam niet met met wil samen werkt.
En ik ben verdorrie 24 !! dat is toch geen leeftijd om last van je hart te krijgen Verward

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 15:17

Citaat:
Een tijd geleden had ik zo ongeveer hetzelfde, vooral in bed was het erg, dan werd ik wakker van mijn eigen hartkloppingen. Bij mij was het een virus en is het na een paar weken vanzelf weer overgegaan. Maar het was wel heel vervelend, steeds zo'n drukkend gevoel op de borst en een hart wat af en toe op hol lijkt te slaan.

Ja dat zou het bij mij ook best kunnen zijn. Mn vriend dacht ook al zoiets ( is verpleegkundige ).
Als het maandag nog niet goed gaat ga ik gewoon nog eens langs bij de huisarts.

Citaat:
Hartritmestoornissen zijn nog vreemder. Dan kan je hart als je slaapt gewoon van 50 naar 120 schieten en weer terug

Mijn moeder heeft ook hartritmestoornissen en zij wordt dan idd helemaal kapot wakker.
Hartproblemen zitten ook een beetje bij ons in de familie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie