hing ik weer 30 cm in de lucht!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

hing ik weer 30 cm in de lucht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 22:19

( verhaal van een tijdje geleden)

Op stal waar ik een pony doet, staat ook nog een paard ( vivian)..( allebij van de zelfde leeftijd 25 jaar) ...jaaaah!
De eigenaresse vroeg me weer es of ik met haar een stukje buiten wou lopen ( ze was kreupel geweest) is goed....die keren ervoor flikte ze altijd wat..dus zal het nu ook wel gebeuren...ik heb expres men zweep meegenomen...want af en toe??:P
Dus ik loop daar op de weg...en ik zie haar al loeren..en zoeken naar dingen..toen dacht ik die gaat wat doen!!!
En ja hor...er komt een vrachtwagen met allemaal buizen aan rijden...ik zie der staart al omhoog gaan..en de kop ging ook al omhoog....( toen was ze wel erg groot )..ik loop gewoon door..ik "probeer"haar te waarschuwen...die vracht wagen is nog niet voorbij..en ze springt de lucht in....!!!!!! echt niet nor,aa;..echt waar..ik vloog zeker wel 30 cm de lucht in...en men arm deed behoorlijk veel pijn.
Ik helemaal uit men dak...schelden jo op der...toen leek het net of ze zoch schuldig voelde...niet dus...10 meter veder springt ze weer ver ofso...ik gooide net optijd men halstertouw een stuk losser anders hing ik weer ( ik blijf wel hagen hor:P)
dat was weer een spannend stukje lopen,( vandaar dat die andere meiden zogenaamd steeds geen tijd hebben Verward

De volgende dag kom ik gezellie weer, eerst peg helemaal gedaan..toen heb ik maar vivian der stal gemest en vroeg de eigenaresse of ik weer met der wilde lopen! nou is goed!! Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward
Ik weer met die vivian naar buiten ik dacht ik ga wel ff langs de haven..en de andere verzorgster ging ook mee.....ALS IK HAAR VASTHIELD!!!! Knipoog tuurlijk!"
wij lopen daar boven om een dijk...en daaronderaan stond een vrachtwagen dat gestart moest worden...natuulrijk precies waneer wij langsliepen!!!
Ik haar geprobeerd te waarschuwen en kalmeren...nou die nek trok ze helemaal krom..en ja hor probeerde weg te schieten, ik bleef netjes haar vasthouden..en gaf een tik tegen der borst aan...nou dat had ik beter niet kunnen doen..daar was ze dus niet mee eens..en sprong een volop hoog de lucht in..en kwam terug zo volop op men voet, en schrok daar weer van en hopaa weer te lucht in:( Boos! Boos!
Dat was effe schreeuwen van de pijn!!
Die andere meid zat me echt aan te kijken van okeej...en zei geeneens is van zal ik er ff aanpakken... Boos! dat moest ik nog es vragen ook Bloos!
Lopen we daar...met een oud paard....en een mankend mens erachter!
Mensen zulle wel denken...tuurlijk!!! Ziek

Dus een week later ik weer met der, zei ik voordat ik wegging..als ze nu iets flikt lach ik erom en laat der gewoon los.....doet ze gewoon helemaal niets Verward nu gaat het gelukkig goed ( afkloppen):P

Ik hoor jullie wel! OK dan!

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!



serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 10:25

hey! bedankt voor jullie reacties,
Ik heb er ook over nagedacht om eenhoofdstel om te doen, maar die trekt ze idd helemaal kapot, het is nog een wonder dat het halster heel is!:p
Ik hoop ook dat ik blijf staan!! ahhahaah of weer terug op men voeten kom:P
Jahahah, dat zeg ik ook steeds tege mezelf, maar je merkt toch dat zei echt veel sterker is..en het ff bijna door had, nu niet meer ( weer afkloppen) misschien komt het ook wel door het weer! ik hoop het, want dan ben ik deze zomer veilig Haha!

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 11:44

sharonaollie schreef:
idd een longeerlijn of een langer halstertouw meenemen.
en als ze weer de lucht in gaat streng zijn.
want een paard hoort dat niet te flikken


Ja, dan neem ik de volgende x haar mee aan de longerlijn, maar ze trekt me zo omver, en ik ben bang dat ze straks bovenop me springt! of dat ze wegrend ofso en een trap van der krijgt....ze kan ook wel een gaan ketsen namenlijk al loop ik naast der...wat zou ik dan eventueel kunnen doen? al neem ik de zweep mee, spring ze alleen maar hoger de lucht in!
Ik hoor nog van jullie Bloos

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 12:10

amondi schreef:
bespreek dit in ieder geval met de eigenaar, als het mijn paard was dan mocht zo niet met een halster meer naar buiten. Maak desnoods zelf een hoofdstel, halster plus touwtjes, bit aan binden, Dan een lang halstertouw door de bitringen en dan heb je wat te vertellen. Wees zuinig op jezelf en op het paard. Ze kan toch ook in de bak wandelen? lijkt me wel zo veilig ook al is het saai.


De eigenaresse weet het..maar zei zijn al oud, dus kunnen er weinig aan doen, enigste wat ze kan doen is met de auto erachteraan rijden, maar dat heeft weinig nut!
Ja, probeer ik zelf wel een halster te maken
wat ik nu doe is: gewon het halster om en dan de halstertouw om der neus heen, sindsdien doet ze niets!
jammer genoeg hebben we geen bak, maar als het koud is en het is druk op te weg ( bezig met bouwen) dan loop ik gewoon saai in de wei, dan doet ze niets, behalve als ik dan wil gaan draven dan galopeerd ze weg, maar dan pak ik haar weer endoe ik het opnieuw! Pling

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 13:25

hahah, ja idd...maar dan vind ik het echt weer wat voor der om van die ketting te schrikken...ik zal het vragen aan de eigenaresse!
ik d88 er ook aan, maar nu doet ze weer best braaf!
Ik kijk het ff aan, en al gebeurd het weer.....mag ze oppassen want dan kom ik met men hengstenketting,, hahaha

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 13:56

ja, daar heb je eigenlijk wel helemaal gelijk in!!!
ok ik zal de hengsten ketting vandaag kopen...ik hoor het vanzelf wel van de eigenaresse!

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 14:00

ja dat zou ook kunne! moet ik ff kijke wat ik ga doen!
Bedankt hor:D

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 18:18

ja, jullie hebben allebij gelijk!
Ik kan het allicht proberen, ze heeft nu net eennieuwe verzorgster! zei had ook hetzelfde idee, maar er zitten idd ook risico's aan!

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 18:49

kivuli schreef:
Ik zou dr in ieder geval niet aan alle kanten vastknopen, ze moet nog wel een klein beetje van haar oude dag kunnen genieten Knipoog Wat welk kan als je ene beetje de ruimte hebt als ze zo vervelend doet ( en als je ene longeerlijn er aan hebt geknoopt ) is haar met behulp van de zweep mooi een paar rondjes longeren als ze dat kent - anders eerst even oefenen. Als ze doorkrijgt dat ze alleen maar moet werken als ze vervelend gaat doen is het hopelijk snel afgelopen ? Moet wel alleen als de blessure over is en ze verder geen problemen heeft waardoor het niet in een rechte lijn lopen een te grote belasting is..



ze is al een tijdje niet meer kreupel, het is goed geheelt, ze kan nu weer alles, maar is wel stijf...ik doe denk ik het zadel erop..en dan met een longeerlijn vast dat de dan ook een stuk losser kan waneer het uitkomt!
jammer genoeg hebben wij geen bak, kan ik het nog op het gras doen?
( droog gras) door het longeren bouwd ze ook weer wat spieren op...die heeft ze hor..ook al is ze op leeftijd vooral in der hals, we hebben er al een aantal keren weer opgezeten dat was ze vaag genoeg wel braaf..( alleen stappen hor:Pwe wouden nog niet vliegen) Vingers aflikken
Moet ik dan voor de zekerheid been beschermers omdoen????
Ik hoor jullie wel!!!:D

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 21:59

is goed dat word morgen werken:D bedankt meiden!

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 11:00

natasja schreef:
succes met alles, ik heb er niks meer aan toe te voegen ik zou het ook zo doen!!!!
veel plezier en dat paardje moet weten wie de baas is, JIJ en niet hij/zij haha zet hem op!!!!

groetjes elise Party!!


Hoiii!
Dankjewel, zal wel lukken! ik ben zeker de baas!:P hahahahah

"here i am baby, signed, sealed, delivired i am yours!"

Haha! Peggy I love you! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers