Sneeuw en ijzel overwonnen om Salsa terug te brengen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Sneeuw en ijzel overwonnen om Salsa terug te brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 12:10

ZOndagochtend weer en wind getrotseerd om vanuit het westen naar het noorden te gaan om Salsa terugg te brengen. Veel sneeuw en ijzel gezien. Sommige stukken was het goed te doen maar er waren stukken bij a het ijs centimeters dik op de snelweg lag. Ik word daar niet vrolijk van. Ik heb de zenuwen. Mijn vriend gelukkig niet, die reed rustig door. Bij de boerderij was het helemaal erg. Een plakaat sneeuw en ijs. gelukkgi zijn we goed aangekomen. Salsa staat nu weer bij de eigenaren, in maart komt er een veulen. Ik heb nu een ander paard mee gekregen om wat verder door te rijden zodat ze verkocht kan worden.
Ik snap niet dat mensen met zulk slecht weer 'gewoon'naar wedstride gaan. Ik snap ook niet waarom wij eigenlijk zijn gaan rijden. Ik vond het doodseng. Ik wilde afbellen. Gelukkig is alles goed gegaan maar ik wordt niet vrolijker van dit weer. Vanmorgen al geslipt met mijn scooter. Wanneer gaat het dooien???????

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 12:27

Ja ik zit eigenlijk ook te wachten op een droge, ontdooide bak Haha! .
Dit weekend wil ik gaan shoppen in de ruitersportzaak, ik wil ook snel peesbeschermers om doen (ze heeft nog nooit bescherming om gehad!), en ik wil zadels laten komen om te passen!!
Ook wil ik (nadat de uitrijdeken is gewassen) haar een uitrijdeken omdoen, wat ze ook nog niet zo gewend is.
Kortom, allerlei dingen waarbij ze wel eens wat huppelpasjes kan gaan doen, en daardoor een mistapje... hup peesblessure doordat er ijs of sneeuw lag...
Kortom ik wil dooi Haha! .
Het was heel romantisch, maar over een paar dagen mag het weg zijn grijnz. De bak ziet er niet uit doordat er nu vanwege het weer elke dag een paar uur twee Belgen in lopen, en dat zijn diepe kuilen Huilen .
Ik ga toch vragen of ze niet in het weitje ernaast mogen waar de mesthoop is.
Hoewel ze dan natuurlijk weer de wei kapot lopen zucht.
Zodra het mooier droger weer wordt, in maart of zo, wordt er van alles aan de bak gedaan (gedraineerd etc.), maar nu kan dit niet. Tot zover maar hopen dat het snel droger wordt!
Hoe ziet bij jullie de bak eruit?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 13:07

Hoi dorine,
Bij ons zijn gisteren beide bakken en longeervoltes opengetrokken. Gisteren zag het er aardig uit. Vandag weet ik niet, want ik werk weer eens. Mijn nieuwe paardje gisteren in de paddock gezeet en die heeft zichzelf beweging gegeven. Daarna nog gelongeerd, ze was braaf. Keurig aan het werk.
Er lagen wel harde brokken in de ene bak en longeervolte maar die andere was goed te doen. Wij hebben ook een trainingsmolen. Op zich kan ik dus wel van alles doen. behalve er op kruipen. Ben ik wel blij om. toch vreemd weer een nieuw paardje Salsa was het gewoon. In alles, omgang, rijden, bosritten. Brave niet schrikachtige pony met een heel groot hart en vertrouwen naar ons toe. Ik zal haar best missen.
Ik hoef geen spullen te kopen want ik heb alles van mijn paard nog liggen. Ze heeft het zelfde model dus dat is geen probleem. Ik gneiet er wel van om alles te mogen kopen Heerlijk, snuffelen en bedenken wat voor jouw paard het beste is. Voor salsa moest ik wel een deken kopen. Een zadel heb ik 2de hands overgenomen. Een wintec. Mijn andere zadels pasten echt niet, veels te rond was ze. Dit paard is gewoon sjiek type. Daar passen mijn échte'zadels wel op. Erg wat een spullen je allemaal bij elkaar hebt voor maar 1 paard.
veel plezier met winkelen. NEW heeft hele goede beenbeschermers, met een harde bescherming achterop het pijpbeen, daar kunnen ze niet doorheen. Die worden namelijk bij SGW ook gebruikt. Zeer goede, hun geld waard zijnde beschermers. Succes

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 13:07

Hoi dorine,
Bij ons zijn gisteren beide bakken en longeervoltes opengetrokken. Gisteren zag het er aardig uit. Vandag weet ik niet, want ik werk weer eens. Mijn nieuwe paardje gisteren in de paddock gezeet en die heeft zichzelf beweging gegeven. Daarna nog gelongeerd, ze was braaf. Keurig aan het werk.
Er lagen wel harde brokken in de ene bak en longeervolte maar die andere was goed te doen. Wij hebben ook een trainingsmolen. Op zich kan ik dus wel van alles doen. behalve er op kruipen. Ben ik wel blij om. toch vreemd weer een nieuw paardje Salsa was het gewoon. In alles, omgang, rijden, bosritten. Brave niet schrikachtige pony met een heel groot hart en vertrouwen naar ons toe. Ik zal haar best missen.
Ik hoef geen spullen te kopen want ik heb alles van mijn paard nog liggen. Ze heeft het zelfde model dus dat is geen probleem. Ik gneiet er wel van om alles te mogen kopen Heerlijk, snuffelen en bedenken wat voor jouw paard het beste is. Voor salsa moest ik wel een deken kopen. Een zadel heb ik 2de hands overgenomen. Een wintec. Mijn andere zadels pasten echt niet, veels te rond was ze. Dit paard is gewoon sjiek type. Daar passen mijn échte'zadels wel op. Erg wat een spullen je allemaal bij elkaar hebt voor maar 1 paard.
veel plezier met winkelen. NEW heeft hele goede beenbeschermers, met een harde bescherming achterop het pijpbeen, daar kunnen ze niet doorheen. Die worden namelijk bij SGW ook gebruikt. Zeer goede, hun geld waard zijnde beschermers. Succes

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 13:15

Bij ons is het redelijk te doen. De bakken en longeervoltes zijn gisteren open getrokken. verder hebben wij een trainingsmolen en een paddock, die nu erg wit is. Relona is gewend om in de sneeuw in een bevroren bak te staan dus dat is geen probleem. Dooi zou leuk zijn. Lekker weer het bos in kunnen. Weides die groen worden
Leuk om alles te kopen he. Ik genoot daar ook altijd van. Relona past alles van mijn paard. Ik heb haar maar voor een paar maanden, ze moet verkocht worden, dus ik koop voor haar niks. Straks als Gaija terug komt dan ga ik die helemaal verwennen. Dat is mijn eigen paard en daar ligt toch mijn hart. Salsa was ook een hele aparte pony. Veel van geleerd en echt genoten om met haar bezig te zijn.
Geniet van het winkelen en zadels passen enzo. Ga je haar alleen longeren tot je erop kunt of gaat iemand anders haar nog rijden?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 20:22

Je hebt haar toch een behoorlijk tijd gehad, maar ik heb haar niet eens in het echt gezien!!! Moet ik toch maar goed maken met je nieuwe aanwinst denk ik! Van de week misschien een keer?