verslag Indoor Wierden: ons laatste concours bij de pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

verslag Indoor Wierden: ons laatste concours bij de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 22:21

Hier volgt een mega groot verslag van de allerlaatste wedstrijd van Ameretto als pony! Haha! Ben dit jaar 18 geworden en dat betekende dus het laatste jaar voor mij bij de pony's. Hoe kon ik dat nu mooier afsluiten dan op INDOOR WIERDEN INTERNATIONAL! Is gewoon een mega-gaaf concours!
Vanaf 1 januari start ik Ameretto verder bij de paarden. We gaan ons dan voornamelijk richten op SGW en springen! Heb nu al zin in het voorjaar! Party!!

Maar goed, ik zal jullie niet langer ophouden en ff right to the point komen.
In totaal hebben we 4 dagen moeten starten. Ik zal het per dag 'even' vertellen.


Dag 1 - klassiek parcours

Deze dag had ik maar liefst 3 grooms!
Mijn vader als chauffeur, Karin als verzorger en Joost (Death_Squad) als 'coach' Haha! !
Joost was een beetje moe en kon zijn bedje niet goed uitkomen (hij lag waarschijnlijk nog letterlijk en figuurlijk te snurken Lips are sealed ) Belde hem maar ff om te vragen waar hij was.
Ben toen vast begonnen met Ameretto losrijden en na ongeveer 20 minuutjes was Joost er!
Hij heeft me toen even geholpen met wat sprongetjes. Dat ging niet helemaal lekker. (Afgelopen zondag zijn we met losrijden in een oxer geknald en moest een halve minuut erna de ring in. Dat was niet zo'n succes, maar toen heeft Joost in 5 minuten tussen de eerste en tweede manche mij en Ameretto het vertrouwen weer teruggegeven! - Thanks Joost! Lovers )
Uiteindelijk sprong Ameretto alles weer op het voorterrein en toen mocht ik dus het parcours in.
Er was best pittig gebouwd. Technisch en flink aan de maat.
Op hindernis 1 een stop. Ik had geen vertrouwen in mezelf en Ameretto vertrouwt op dit moment heel erg op mij. Maar na opnieuw aangereden te hebben ging het super!
Hij sprong lekker z'n rondje en we hadden alleen 2 pechbalkjes. Zelfs de driesprong ging goed!
Resultaat: 4e.

Uiteindelijk zelfs nog door Joost in z'n mooie gele paardenvrachtwagen naar huis gebracht! Die wagen is echt gaaf! Cool
Je had die lui hier in Rijssen moeten zien kijken. Waarderen ze hier niet zo erg op 2e kerstdag... Schijnheilig


Dag 2 - Jacht parcours

Vandaag was onze Joost Haha! er helaas niet bij, maar mijn vader en zussie waren er natuurlijk wel weer!
Mijn zus heeft me weer lekker geholpen met zadelen en losspringen.
Vandaag sprong hij erg lekker, trok zelfs op de sprongen! Goed teken, na zondag!
Het parcours was heel technisch neergezet, je kon veel binnendoor, maar daardoor weer veel kans op balkjes.
Toch geprobeerd overal binnendoor te gaan. Had de 2e basistijd, alleen 2 balkjes. Was ik heel tevreden mee! Hij liep erg lekker dit parcours. Het fijnste parcours van de 4, bleek achteraf Party!! !
Resultaat: 3e!!

Dag 3 - Progressief parcours

Vandaag was ik alleen met mijn pappie! Hij heeft mij heel goeg geholpen met zadelen en heeft me weer trouw gefilmd! (zo fijn om elke rit terug te zien op video!)
Vandaag verliep niet zo soepel als het had gemoeten.
Ik zat er nog maar net op, of kreeg een keiharde klap recht tegen mijn knie door een ander pony! Huilen En dat deed me toch een potje zeer!!!!! Boos!
Alles werd zwart voor mijn ogen en ik dacht ff dat ik flauw ging vallen, zo pijn deed het!
Ben toen ff naar de EHBO gebracht, daar bleek dat het niet gebroken was, alleen gekneusd. Ze hebben er toen een nat verband omheen gedaan dat de zwelling zou tegenhouden.
Toen mijn rijbroek er weer over en mijn laars kon nog net worden dichtgeritst, zo dik was het!
Met losrijden ongelooflijk veel pijn gevoeld, maar eenmaal in de ring er niet meer aangedacht en me geconcentreerd op het parcours.
Hij liep erg lekker voor mijn gevoel. Hij vertrouwde niet alleen op mij, maar ook op zichzelf!
Alleen jammer dat ik een lijntje op 4 wilde rijden, maar dat net te ruim was en de 5e galoppas er niet meer bij kon. Toen hadden we een stop en balk en bij hindernis 9 was ik niet helemaal zeker en toen weer een stop.
Die laatste stop heeft me de 2e plaats en 60 piek gekost!!! Frusty Lachen , maar ik was tevreden!
Resultaat: 3e!!!


En toen: WE MOCHTEN DOOR NAAR DE FINALE OP ZATERDAG!!!! Party!!

Vandaag een erg stijve en dikke knie, maar ik mocht niet klagen, want we zaten immers in de finale! Party!! Wat ik dus eigenlijk niet echt verwacht had! Zo zie je maar weer....

In de finale zaten 20 D's en 3 E's, waarvan ik er eentje was.
Ik moest als eerste in de E. Er stond een erg pittig parcours en er waren van de 20 D's maar 7 foutlozen. Er werden heel veel balkjes gereden!
Ameretto was deze keer erg sterk in z'n mond en luisterde niet naar mijn binnenbeen op rechts. Elke keer trappen enzo. Heel irritant.
Ik had een balk op 2 doordat ik zelf niet zorgvuldig aanreed en op 9 hadden we een stop omdat we niet uitkwamen voor dat best wel grote en brede 'kasteel'. De 2e keer reed ik hem heel zeker aan en ging het ook goed. De driesprong ging ook weer heel lekker.

Ik was dus niet foutloos en zat dus niet in de barrage, maar uiteindelijk waren we van de categorie E nog 2e over het hele concours! Party!! Party!!

Ben echt heel trots op Ameretto dat ie het gewoon 4 dagen lang heeft volgehouden op zo'n groot concours! Het was best pittig en vond het dan ook heel knap dat hij het zo goed deed ondanks dat 'ongelukje' in Heeten! Lovers

Deze knollie doe ik lekker nog niet weg en ga er samen met hem een mooi jaar van maken bij de paarden! Party!!





UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:34

Jeetje wat balen van je knie Frusty .

Maar gelukkig heb je dit netjes kunnen afsluiten op naar de paarden Tong uitsteken. en laat ze dara maar zien wie Ameretto is Clown .

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:36

Gaaf joh! Fantastisch he, zo'n groot concours. Het zoontje van de staleigenenaresse deed ook mee met 2 pony's, in het Z. Mitchell Sonneveld, ken je hem?

maarre, hoe is het nu met je knie???

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 22:54

Mitchell Sonneveld met Hasta la Vista en Kantje's Manfred van het Bergse Bos.
Ik zie het hier net staan in het programmaboekje. Nee, ik ken hem niet persoonlijk.

Met mijn knie gaat het nu al iets beter. Gisteravond was ik wezen stappen, maar kon jammergenoeg niet dansen, want dat deed nog zeer.
Vandaag gelukkig zonder hulp op Ameretto kunnen klimmen (het is mijn linkerknie, dus mijn 'opstijgbeen').

Hoop dat het morgen helemaal over is en dat ik weer lekker kan dansen met oud en nieuw!


Maar zo'n groot concours is inderdaad zo gaaf! Vooral al die buitenlandse ruiters kijken. Die Zweden, wat hebben ze toch een mooi taaltje! Lovers
Echt zo gaaf!
Ze deden dit jaar mee uit Belgie, Denemarken, Duitsland, Engeland, Nederland, Noorwegen, Zwitserland, Zweden en Ierland.
Lopen echt mooi paardjes tussen! Lovers

RSN

Berichten: 11
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: Rijssen

Knap dat je met zo´n knie toch nog 2 dagen hebt volgehouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:00

Hoi lau ik vind het echt knap dat je met zo´n kapot knie toch nog zo´n goed resultaat hebt gehaald! Het was jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar dat komt wel een keer weer!

Ik wil wedden dat je bij de paarden net zoveel succes hebt als bij de pony´s en ik wens je dan ook veel succes en ik kom echt wel kijken!!!!!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:01

Ik wist het al, maar toch heel netjes! Ameretto is echt Kwijl ! Leuk dat ik jullie in het echt heb gezien! Party!!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:18

ja ik heb je ook in het echt gezien Party!!
leuk paardje heb je Lovers Lovers Lovers Kwijl

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 17:49

cool! wat reed je eigelijk? (welk niveau?)

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:44

Zo knap!!! Ik hoop dat het snel over is van je knie...!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:46

Niet zo leuk van je knie, maar wat raar dat je nog geen eens foutloos moet zijn voor een prijs en dat op een wedstrijd als wierden. Dan ligt het niveau niet zo hoog ofwel?
Succes bij de paarden.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 18:51

Grassie, ik reed in de klasse M.

En Mytens, er was gewoon erg pittig gebouwd, er werden veel balkjes gereden enzo.
En tja, die prijzen moeten ze toch kwijt! Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 21:13

waarom heb je dat ff niet van te voren gezegd?
hadden we kunnen meeten, hihi.
ik was er zaterdagavond met 2 vriendinnen wezen kijken, sjemig wat springen ze daar hoog. mij niet gezien maar ok.
ik vond het wel erug cool om al die beestjes over die torenhoge gevallen te zien komen.

maar moest je nou zaterdagavond rijden of smiddags, als je savonds moest heb ik je misschien wel gezien zonder dat ik wist dat jij het was (snappie um nog, hihi)

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 03:34

Prima gedaan hoor Lau! k ben trost op je! Knipoog

Denk erom dat je hem naar t vertrouwen toe blijft rijden. En veel succes bij de paarden, t was errug gesellie!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 03:36

Goed hoor!!!!
heel veel succes bij de paarden. Party!!