SGW training in Ysselsteyn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

SGW training in Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 10:11

Gisteren ben ik wezen oefenen in Ysselsteyn. Aangezien ik binnenkort ook in Ede meedoe moest ik toch maar eens gaan oefenen. Haha! Ik had de bodyprotector van mijn vriend aangetrokken, maar die was dus veel te groot (ik moest mijn armen net als een bodybuilder houden en tijdens het draven ging hij op en neer Blauw oog

Eerst een beetje losgereden, en op gewone hindernissen losgesprongen en toen het bos in. Tijdens het rijden viel me trouwens op dat er verschillende hindernissen zijn weggehaald Verward . Ik vraag me af waarom ze dat gedaan hebben. Er waren wel sommige hindernissen voor teruggekomen, maar dat waren wel hele lage sprongetjes.

Eerst een afsprong gedaan een paar keer, en daar ook weer opgesprongen.

Daarna deze:Afbeelding(de lage afsprong hebben ze weggehaald).

Daarna 2 stijlsprongen en een opsprongetje. Dan door naar de oxer:
Afbeelding

En daarachter deze heuvel (erop springen, dan bovenop stond lag ook nog een dikke boom. Heuvel af over een boomstam. Het gat hadden ze ook weggehaald):Afbeelding

Door naar de coniferen (die zijn wel naar een andere plaats verhuisd)
Afbeelding en daarachter stond een ooievaarsnest. Dat ging de eerste keer mis. Nadat ik over de coniferen sprong dacht ik dat hij het bit wilde vastpakken en er vandoor wilde gaan. Maar volgens mijn trainer schrok hij alleen ergens van. Na 2 passen had ik hem weer netjes in het ritme. Maar vervolgens struikelde hij voor het ooievaarsnest. Het voelde aan alsof we samen over de kop zouden vliegen, maar gelukkig kwamen we toch netjes neer. Ziek
Ik was een beetje geschrokken en heb het lijntje nog maar een keer gereden (wel eerst aan mijn paardje gevraagd of hij deze keer wat liever wilde zijn Schijnheilig ) En deze keer ging het wel vloeiend.

Toen door het bos over een steiltje met banden eronder. En vervolgens wilde ik over een stapel houtblokken springen, maar die hadden ze ook al weggehaald en vervangen door een hele lage buis. Extreme duivel

Daarna nog een oxer gesprongen. Dat ging even mis. Hij stond (voor mijn doen) tamelijk aan de maat, dus ik vond het wat eng. Bij de eerste keer aangalopperen wilde hij zich lang maken en zelf de baas spelen. Teruggepakt en niet eroverheen gegaan. De tweede keer hield ik zijn hoofdje wat hoger en hij luisterde perfect, maar toen ik bijna bij de oxer was begon ik te twijfelen en ben ik afgewend. Bloos Bloos . Mezelf vermanend toegesproken en voor de derde keer aangereden. Paardje luisterde weer perfect en deze keer vlogen we er lekker overheen. Pling

Vervolgens een heksenoog, een steiltje en nog een soort breedtesprong. En als laatste naar de waterbak. Gewoon erheen gegaloppeerd en meteen de insprong gedaan.Afbeelding

Over een paar weken gaan we weer oefenen. Hopelijk hebben ze dan niet nog meer hindernissen weggehaald. Maar het voelde iig heerlijk aan. Lachen

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:30

Ziet er geweldig uit OK dan! !! Goed van je om eerst te oefenen, zodat je paard (weer) even kan wennen aan de crosshindernissen . Succes alvast in Ede (ga je alleen daar heen of ga je nog meer crossen rijden?) Knipoog

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 10:33

Nou, mijn paard is wel gewend aan croshindernissen. Hij heeft al een paar crossen gelopen met een andere ruiter. Maar IK ben het, die nog flink moet wennen Haha! .

Voorlopig ga ik eerst maar eens aanzien hoe het in Ede verloopt, en als dat goed bevalt.. who knows? Lachen