Mensen op 't ruiterpad.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Mensen op 't ruiterpad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 17:29

Ik was vandaag lekker aan het buitenrijden in Bos Beerschoten in De Bilt, ik ging lekker in volle galop. Rodi opeens op de noodrem! Er liepen weer mensen op het ruiterpad. het was al de zesde familie. Nu had ik het echt gehad en ik zei dat ze hier niet mochten lopen. Ze gingen weg heel fijn! *LOL* Ik tölte weer verder toen ik bij een groep van 4 mensen aso het hele ruiterpad versperden en gingen niet aan de kant. Ik kan me hier zo ontzettend aan het ergeren. zal ik er een eentje omver rijden :p Knipoog

Alexandra

Sil1

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:33

Ik snap wat je bedoelt. Het kan echt heel irritant zijn. En dan lopen ze ook nog wel eens met honden die dan lekker achter je paard aan gaan rennen.

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:10

Irritant is dat he? En als je er dan omheen wilt en die mensen gaan niet aan de kant, moet je dwars door de hei en krijg je weer gezeur! Boos! En vooral op de zondag kan je niet normaal een galopje maken, omdat je elke 3 passen weer 6 families tegenkomt..

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:26

En als jij op het gewone pad rijdt dan zijn dat soort mensen de eerste die komen zeuren Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:27

Misschien is een fietsbel (of in dit geval aan paardenbel Knipoog ) de ideale oplossing? *LOL*

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:48

Hmm ik ben benieuwd hoe dat dan moet als er een paar paarden voor je uit stappen. Dan kan je net zomin voluit galopperen of draven of wat dan ook. Dat is in principe hetzelfde.
Je hebt nou eenmaal niet het alleenrecht op dat soort paden! Wees blij DAT je nog ruiterpaden hebt.

Tip: ga rijden met regenachtig weer, dan heb je het hele pad voor je alleen, want alle watjes zitten dan binnen Haha!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:49

jah dat is heel iri
maar jah somige mensen begrijpen niet dat je er last van kunt hebben

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:28

Wat dacht je van naakt lopers aan de Maarsseveense plassen???

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:29

Het is heel iri als je ze daar tegenkomt. Ze hebben niet voor niks voor ruiters, wandelaars en fietsers aparte paden aangelegd. Maar probeer ze dat maar een keer te vertellen, dan worden ze super boos. Heb je dus ook niks aan. Ik heb er op zich geen problemen mee, als ze ook maar wat aan de kant gaan en niet beginnen te mopperen omdat jij er met je paard langs komt.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:57

Ik heb vaak in Beerschoten gereden, op zondagmiddag moet je in ieder geval niet in het bos zijn. In ieder geval niet als het lekker weer is of als de levende kerststal er staat, ik weet niet of je die al een keer gezien hebt.

Ik ben zelfs wel eens een hele familie op het ruiterpad tegen gekomen, compleet met kleine kinderen en fietsen, terwijl ik net de hoek om kwam stormen Knipoog. En dat was net zo'n stuk waar links en rechts van het pad alleen maar bosjes waren. Geloof niet dat die familie dat nog een keer doet.......... (familie schrok en lag in de bosjes, pony schrok en dook ook maar in de bosjes Clown )

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:13

heey
ik rijd ook heel vaak in beerschoten! met een ijslander! heb jij ook een ijsco (vanwege de naam + toltte)?? misschien keer samen rijden? met nog 2 (+ik dus 3) ijslanders
groetjes

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:01

Verschrikkelijk vervelend!

En ik heb ook nog zo'n 'doodenge' pony wat dat betreft: ze loopt namelijk gewoon dóór en gaat er vanuit dat iedereen voor haar aan de kant springt. Ik moet dus ZELF heeeel goed uitkijken dat het pad wel overal vrij is en dan maar hopen dat er niemand uit de bosjes springt, want anders moet ik dr heel paard onvriendelijk op de noodrem trekken.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:22

Dat je dat knap irritant vind kan ik me best voorstellen, maar rijdt ze alsjeblieft niet omver! Voor je het weet worden er weer extra wetten verzonnen voor het buitenrijden! En dan wordt iedereen er de dupe van.
Wees gewoon blij dat er ruiterpaden zijn!

Buiten rijden met wat minder mooi weer wil ook nog wel eens een heel stuk uitmaken.

En een soort fietsbel voor een paard vind ik nog niet eens zo'n slecht idee!
Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:00

Bij de endurance hebben ze daar een hele mooie regel voor in het regelement/wedstrijdetiquette:

Voetgangers dient u in stap te passeren TENZIJ ze zich op duidelijk gemarkeerde ruiterpaden begeven.

Oftewel versnellinkje hoger en gassen maar grijnzzzz...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:01

Feufollet schreef:
En een soort fietsbel voor een paard vind ik nog niet eens zo'n slecht idee!
Haha!


Die bestaan hoor, kun je om je vinger doen en worden gebruikt bij het skeeleren, zijn te koop in ruitersportzaken. Misschien ook een idee voor in het bos?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:28

Ik ben gister ook wel wat volk tegen gekomen, maar iedereen ging netjes aan de kant.

Sterker nog, gister was ik eigenlijk de aso, ik galoppeerde in een verzameld galopje een bochtje om... Kwam net mijn oom met zijn tweespan om de hoek Bloos! Tong uitsteken
Zowel mijn paard, als die van hem, maar ook ikzelf en hijzelf schrokken ons dood. We zaten allemaal lekker te genieten ipv om ons heen te kijken.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:33

Het is wel verschrikkelijk irritant. Dan vallen de voetgangers nog wel mee, maar spelende kindjes die speurzoekertje doen ofzo, met lintjes dwars over het pad, dás pas irritant Haha!
Maar je doet er niks aan. Je bereikt veel meer met een vriendelijke groet, een "bedankt dat u even aan de kant gaat, misschien komen er zo nog meer paarden hoor" dan met een boze snauw of grauw.

Mensen gaan gerust klagen bij de plaatselijke gemeente (hier in ieder gval wel Tong uitsteken ) dus je kan ze maar beter te vriend houden

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:45

Wat dacht je van kindertjes die complete zandkastelen met slotgrachten op het ruiterpad bouwen Boos!
Of een valkuil? Ja die hebben we ook al gehad... Leuk een gat graven en dat netjes afdekken met takjes, blaadjes en zand...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:46

Mwoah, die heb ik dan nog niet gehad gelukkig hebben we daar strand voor Haha!
Maar ik zou dán wel even uit mijn panty gaan en vragen waar het kind zijn ouders zijn. (om het daar eventjes haarfijn uit te leggen)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:11

Sjuimpje schreef:
Wat dacht je van kindertjes die complete zandkastelen met slotgrachten op het ruiterpad bouwen Boos!
Of een valkuil? Ja die hebben we ook al gehad... Leuk een gat graven en dat netjes afdekken met takjes, blaadjes en zand...


Jaaahhh heel herkenbaar!!!!! Boos! Boos! Boos!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:56

Heb een keer gruwelijk op de noodrem gemoeten voor een familie die midden op het ruiterpad zat te picknicken! Ja echt, compleet met kleedje op het zand, uitgepakte picknickmand, plastic servies en een baby op een apart kleedje. Scheve mond

Wij komen in een trainingsgalopje de bocht door en dan zitten ze daar opeens. Gelukkig kan Rowan vrij abrupt stoppen (onze enige echte sliding tot nu toe, we gleden nog ruim een meter door) en die mensen boos! Ik zat eigenlijk met m'n bek vol tanden, wist echt even niets te zeggen zo verbaast en geschrokken was ik. Wat nou als het een paard was geweest dat niet zo netjes in de ankers gaat? Of een aanspanning? Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:10

ArwenLune schreef:
Heb een keer gruwelijk op de noodrem gemoeten voor een familie die midden op het ruiterpad zat te picknicken! Ja echt, compleet met kleedje op het zand, uitgepakte picknickmand, plastic servies en een baby op een apart kleedje. Scheve mond

Wij komen in een trainingsgalopje de bocht door en dan zitten ze daar opeens. Gelukkig kan Rowan vrij abrupt stoppen (onze enige echte sliding tot nu toe, we gleden nog ruim een meter door) en die mensen boos! Ik zat eigenlijk met m'n bek vol tanden, wist echt even niets te zeggen zo verbaast en geschrokken was ik. Wat nou als het een paard was geweest dat niet zo netjes in de ankers gaat? Of een aanspanning? Scheve mond

Ik was lekker door die picnic heengstapt, dat zal ze wel leren, nog boos worden ook....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:15

Rowan stond te stuiteren op dat moment, ik durfde het niet aan. Zal je net zien dat hij in een kriebelige bui iemand het ziekenhuis in bokt of trapt.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:17

En een baby kan er ook niks aan doen dat 'ie onverantwoorde ouders heeft.

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:21

bah Boos! dat is inderdaad vervelend als mensen niet opzij gaan.
ik denk dat ik continue zou herhalen of ik er langs mag en anders probeer ik er gewoon langs te gaan Knipoog