Gammon heeft bloedwormen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Gammon heeft bloedwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 19:53

ja één van mijn gruwels, nadat ik door Gam's vorige eigenaresse hierover werd gewaarschuwd toen één van haar merries er aan is overleden, is dus uitgekomen... Gam heeft bloedwormen.

Hij is gister ontwormt en vandaag was de stalhouder de mest van de paarden aan het controleren en vond de wormpjes. Aan de structuur van de mest kon hij zien dat het waarschijnlijk van Gam afkomstig was. Om alles uit te sluiten zijn ze op stal komen staan en alle mest is gecontroleerd. Gam was de laatste die moest mesten en ja hoor...

Vorig jaar toen hij longontsteking e.d. had ben ik door de kliniek in Wolvega al voor bloedwormen gewaarschuwd omdat hij uit Engeland komt en je niet weet wat er daar met hem gedaan is, o.a. qua verzorging. Ook dat deze wormen zich dus letterlijk door de longen heen kunnen vreten. Hij is toen voor de zekerheid extra ontwormt.

Dat zegt dus niks. Morgen ga ik de kliniek bellen om te horen wat ik het beste kan doen. Ik ben door zijn vorige baasje al uitvoerig ingelicht maar beter teveel horen dan te weinig.

Want ik hem geen zin om mijn mannetje te moeten verliezen aan zoiets!!!

Boos!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 21:12

Sja... Scheve mond ik blijf goede hoop houden dat het niet al te ernstig is. Alleen ja, dat bericht van de DA dat ze zich overal doorheen vreten beangstigd mij best wel.

Ik weet alleen dat goed behandelen met Equest één van de weinige, zo niet enige, methodes is om die krengen en beetje te elimineren, netjes gezegd.

Dus ik bel morgenochtend snel en tuurlijk laat ik weten hoe het verloopt. Ook voor de rest van stal is het spannend i.v.m. besmetting.

Bedankt voor jullie meeleven Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 22:33

ja dat kan ik ook nog doen Leo. Maar ik denk de raad van de kliniek en zijn vorige baasje is al erg veel. Lachen Ik hou het in gedachten!

Hij is nog niet ontwomt met Equest. Gister met Furexell en vandaag was dit dus het resultaat.

Deze topic geeft ook wel veel info CarSeen waarschuwing voor bloedwormen
Morgen meer info!

Thanks Jolanda, zal ik doen!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 08:52

oh erg bedankt allemaal hoor! OK dan!

Ik moet rond half 2 weer bellen, hij rijd nu visites.... *pom pom pom* It's gonna be a long long day... Muziek!

gelukkig heb ik zo afleiding van mijn werk, van 10.00 tot 18.00 maar dat is wel erg lang hoor... Scheve mond

jullie horen nog!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 18:54

Hallo hier was ik dan weer! Lachen

Eindelijk kon ik bellen en werd meteen al gerustgesteld. Over 3 weken met Equimax ontwormen en dan na een maand zijn mest laten controleren. Ik hoefde me inderdaad niet zoveel zorgen te maken. Hij zei wel dat ik Gam met 1.5 spuit per keer moest behandelen. Ik heb zijn omvang en gewicht toch iets onderschat dus.

Ik vind jou verhaal erg duidelijk ingeo, bedankt.

Alle paardjes staan nu lekker ontwormd en al op het land. Gam niet, die moet nog even bij stal blijven tot het erge gevaar is geweken.

Ik heb hete gevoel alsof ik van een mug een olifant gemaakt hem maar beter zo dan achteloos erover zijn Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 22:44

Ja die rode sliertjes bewogen echt, maaike en appie hebben ze zelf gezien. Ben ook wel benieuwd hoe dat zit dan Lachen

wel goed dat je hier nog ff je theorie kan oefenen ingeo... handig zo'n bokt haha!

Ik heb gister nog in wat stront van Gam lopen zoeken maar kon niks vinden.

Ik ben er ook van overtuigd dat je met z'n allen samen moet ontwormen maar bij ons is dat ook niet zo. de stalhouders en nog een paar waaronder Gam zitten op een schema van de kliniek dus ik ga er vanuit dat dit goed zit.

Ja het lijkt gelukkig mee te vallen mensen! Clown

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 10:36

De paarden hebben nog niet op het land gestaan. Ze stonden op de zand/modder* uitlopen rondom stal.
De 'schone' paarden staan nu al wel op het land, alleen Gam en een merrie nog niet. Die gaan als ze ook 'schoon' zijn.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 12:02

oke dan even kort door de bocht: een paard wat in zijn jonge jaren niet al teveel kennis heeftgemaakt met wormenkuren kan daardoor immuner zijn voor wormen?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 16:18

Gam is ontwormt met Eraquell ipv Furexell kwam ik vandaag achter. En hij blijft in ieder geval nog 3 weken gescheiden van de rest tot de volgende kuur en dan nog ff wachten tot hij alle eitjes heeft uitgepoept. De stalhouder wilde het zekere voor het onzekere nemen.

Hij staat gelukkig niet alleen dus dat is niet zo'n ramp. En als hij naar de wei kan heeft de rest het meeste vette gras er al afgeknabbeld... en dat is ook niet zo erg voor hem. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 22:22

is dat dezelfde DA als de 'mijne' Anna-Jelly, van Wolvega? Hij schreef mij Equimax voor, voor volgende week en persé Equest geven vond hij niet zo nodig. Lachen

Gam staat nog steeds in quarantaine. Volgende week donderdag de 2e spuit en dan de week er na mest laten controleren. Ik denk dat er meer heisa is gemaakt door mezelf en de rest van stal dan nodig is geweest. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Babootje, Dark7, DemiSisa, GiGi_90, hokke, Karlijn_dv, Lauke, MarjanB, mirriejj, Rianneko, robbie88, Symke, Vagabondo, xSannee en 92 bezoekers