Ja smiles bezorgt mij wel een fantastische condite :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Ja smiles bezorgt mij wel een fantastische condite :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 19:51

Niet dat ik zn fantastische conditie krijg door hem te rijden of naar hem toe te fietsen, maar door naast hem te rennen.
Namelijk als hij niet echt wil werken en ik daar veel moeite voor moet doen, en ik mn dag niet heb, kan ik heel kwaad worden. En dan zo dat ik echt onrechtvaardig ben tegen smiles (= te grof, te vaak zweep gebruiken) dan heb ik met mezelf afgesproken dat ik afstap en dat ik maar naast hem rondjes moet gaan rennen tot ik een beetje afgekoeld en vermoeit ben. Werkt heel goed en ik krijg er ook nog een conditie van Haha! .
Wat doen jullie eigenlijk als je zn bui hebt dat je echt niet meer rechtvaardig kan zijn tegen je paard?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 21:30

Rioon zet ik altijd stil, dan tel ik tot 10, geef ik der een schouderklopje, en dan rijd ik weer verder. Lachen

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 21:46

Ik ga altijd een rondje uitrazen over de baan, dan kunnen zowel Jerai als ik onze "agressie" kwijt, helpt heel goed, zijn we alletwee uitgeraasd en dan pak ik het weer op. Als ik van te voren weet dat ik mijn dag niet heb, ga ik al niet eens in de bak rijden, als ik bijvoorbeeld heel moe ben of heel chagerijnig. Als ik er 's avonds ben ga ik haar longeren zonder lijn en laat ik haar rondjes "volgen" (doet ze heel goed) en als het licht is ga ik naar buiten. vaak is Jerai alleen echt irritant als ze heel fris is, dus dat rondje over de baan werkt dan perfect.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:22

Jerai lover schreef:
Ik ga altijd een rondje uitrazen over de baan, dan kunnen zowel Jerai als ik onze "agressie" kwijt, helpt heel goed, zijn we alletwee uitgeraasd en dan pak ik het weer op. Als ik van te voren weet dat ik mijn dag niet heb, ga ik al niet eens in de bak rijden, als ik bijvoorbeeld heel moe ben of heel chagerijnig.


Haha, dat uitrazen deed ik ook wel eens in de 20 x 60 buitenbak met mijn vorige pony. Dat was niet zo'n goed idee, ik reed namelijk altijd binnen, en zodra ze merkte dat ze in de buitenbak ging, oeioei, dan flipte ze, en was in no-time aan de andere kant (met mij op de rug). En ik ga idd ook niet rijden als ik mijn dag niet heb, dat werkt alleen maar averechts

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:20

dan stap ik af, denk ik even na en daarna stap ik op