Spannende buitenrit en schaap gered

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Spannende buitenrit en schaap gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 19:56

Vandaag een rustig buitenritje gemaakt met Banjer... althans... dat was de bedoeling.... Haha! Het begon al bij het opstijgen... ik ben nogal onhandig, dus mijn zweepje schampte haar kont met gaan zitten... BOK!

Voor de rit moesten we even wachten op Monique en Trix (waren even rondje op het erf aan het stappen)... Banjer wou niet wachten, dus ik hield haar tegen... poging tot steigeren... en rondjes draven tussen de geparkeerde auto's door.... (ik ben geen voorstander van zwepen tussen de oren o.i.d., dus op een klein rondje "getrokken" en aangedreven...

Eenmaal op de weg ging het wel goed... Banjer was erg voorwaarts, Trix was erg rustig... Haha! En gelukkig konden we een weiland inschieten toen de tractor met aanhanger vol met zand aankwam... Haha! Nadat we met een hele grote boog om een "krokodil" (lees: boomstronk) waren gegaan, kwamen we op de Harreweg aan, een lange doorgaande weg tussen Schiedam en Delft... nog lekker een stuk gedraafd op het harde (goed voor de pezen) en weer terug door het land...

In het land hoorden we een schaap heel raar blaten... kan gebeuren, schapen maken wel vaker rare geluiden... Haha! Toen we goed keken zagen we een (vermoedelijk) lam in de sloot... ik wou de boer al bellen, maar Monique was al van Trix afgesprongen en haalde het schaap eruit (Trix is cool, teugels konden heel makkelijk afgeclicked worden dmv snaps)... ik sprong ook van Banjer af en heb geholpen... Eenmaal uit de sloot begon het lam heel erg te rillen, en was helemaal slap... inmiddels had ik de boer al gebeld met mijn mobieltje en hij kwam direct aanlopen (was goddank toevallig in de buitenbak bezig)... we liepen met z'n 5-en (ik, Monique, de boer, en de paarden) naar het erf om de shovel te halen en toen stond het lam gelukkig weer rechtop en flink te gillen "Zien jullie me niet zielig zijn?"

Later kwam de boer nog naar ons toe om te zeggen dat het lam weer veilig in de kudde stond en bij mams stond te drinken... Lachen

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 00:11

Goed man! Als dochter van een hobby-schapenhouder ben ik heel erg voor dit soort reddingsacties! Echt super.

Zelf heb ik eens met aan één hand mijn pony`s teugel een lam uit de sloot gevist. Niet ons eigen schaap, maar hij was wel in nood. Er waren echt mensen die zo voorbij liepen en fietsten terwijl ze dat beest zagen spartelen! Dat begrijp je toch niet?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:10

Zo,had je wel mazzel dat je het nummer van de boer had Haha!

Toch maar goed dat sommige mensen zich nog bekommeren om schapen

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:48

Goed van dat lammetje!
Ik heb een keer een schaap uit een hek gered,beestje zatmuur en muur vast :S

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:32

ik kan er zo kwaad om worden dat mensen dieren gewoon aan hun lot over laten he.. jeetje.. je ziet dat er een beest in nood is dan loop/rij/fiets je toch gewoon niet door.
goed dat je het nummer van die boer had.. heeft het schaapje ook weer een goeie dag toppie hoor