Anti- verveling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-01 18:26

Wie heeft er leuke ideen om een paard zoet te houden, die in een betrekkelijk klein stukje staat?
Voor Isolda dus. Ze staat nu in de achtertuin, ivm MKZ, en ik wil graag zoveel mogelijk voorkomen dat ze zich gaat vervelen. Ik ga op zoek naar ons oude hooinet en knoop die dan aan de schuur. Zo doet ze misschien een beetje langer over haar hooi. En heb gedacht aan z'on equidinges bal, maar die moet ik zelf knutselen, aangezien die dingen schreeuwend duur zijn.
Maar iemand nog andere ideetjes? Of ideetjes voor dingen die ik met haar kan doen? Ik heb het boek van TTeam liggen, maar ik begrijp er niet veel van.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 18:53

Heb je het boek, De Paardenschool geschreven door Nathalie Penquitt's?? Das een heel leuk boek en met een beetje geduld kun je met behulp van die oefeningen (die nauwkeurig staan beschreven) je paard bijvoorbeel leren liggen of knielen of de spaanse pas. Echt leuk!! Als ik ooit een eigen paard/pony heb ga ik dat zeker proberen!

Verder kun je misschien een skippybal in der stukje land doen, wie weet vind ze het leuk om daar mee te voetballen of zo of zo'n oranje pion??

Nou succes!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 19:34

skippyballen en wij hebben nu 2 van die grote blauwe voertonnen staan gaat lottie altyijd mee spelen en voetballen

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 20:30

of gewoon meerdere keren per dag plukkie hooi geven. is ze er nog langer mee bezig, skippybal. of iets heel engs paraplu ofzo midden in zetten dan kan ze lekker daarna op onderzoek gaan.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 22:13

ik heb dat boek ook en het is echt leuk
als de dartmoor beter is en ze heeft haar veulen ga ik er zeker ook mee beginnen met dat vrijheidsdressuur

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 20:05

Hoi Ineke2..
mijn paard kan knielen en leer ik te gaan zitten .!!
Ze kan ook steigeren op commando zoal erop als ernaast.
Is inderdaad heel erg leuk. oja de spaanse pas kan ze ook al een beetje. Cool Cool Cool

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 20:07

Jantina ... staat jouw paard nu in de tuin ???? Scheve mond\ gezellig. maar hebben jullie dan een grote tuin met gras ofzo ? Verward
Waar staat je paard normaal dan....
Ik ben nieuwschierig ik weet het.. Pling
groeyjes .mireille

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 20:08

hey mireille, als je nu eens uitlegt hoe en wat zou je mij heeeeeeeeelllll happy maken (vooral steigeren en zitten)

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 20:10

Verdorie Jantina, Ameland is zo'n takke eind weg. Van TTeam weet ik wel het een en ander, ik wil je best helpen. Vraag maar.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 21:16

Hoi Mireille

Gaaf zeg dat ze dat kan!!! Kwijl
Zodra ik ooit een eigen paard/pony heb ga ik ook vrijheidsdressuur doen, al is het maar voor de afwisseling, lijkt me hardstikke leuk!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-01 21:22

Ja, Nish..ehm nouja.
Isolda staat nu in de achtertuin en nee we hebben geen grote tuin met gras enzo.
Maar dat is nu even niet anders, ik had het ook anders gezien.
Normaal staat ze gewoon in de wei en 's avonds haal ik haar weer op en staat ze in de stal.
Kunstjes zoals voetje geven en steigeren daar houd ik niet zo van. Ook andere "kunstjes" zijn aan Isolda en mij niet besteed, mede doordat dit stukje tuin daar niet echt geschikt voor is. (half beton, half zand, nu blubber dus.

He Ikke, Wat doe jij zoal van TTeam? Ik heb dat stuk gelezen met masseren en druk enzo, maar daar kwam ik niet echt uit. Kunje mij eens vertellen wat jij er allemaal mee doet?

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:57

mireille heb je dat via dat boek geleerd???
dan ga ik m gelijk kopen haha