kwijl kwijl... zucht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

kwijl kwijl... zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 15:58

Hey bokkers,

Vanmiddag had ik een afspraak op een handelsstal. Toen ik aan kwam rijden had ik nooit verwacht wat er op het erf leefde. Man oh men wat een dieren allemaal! 30 paarden en 60 koeien... Wel heel gezellig. Een echt boeren-erf eigenlijk met kippen, katten en honden die er rond lopen en zo af en toe een koe die staat te loeien. Haha!

Ik was iets te vroeg. (lees mooi optijd Tong uitsteken ) De vrouw waarmee ik de afspraak had was in de bak bezig met het longeren van een 3 jarige. Ik heb even toegekeken. Ondertussen al wat kletsen en ze verontschuldigde zich dat ze het paard waarmee ze bezig was nog even af wou maken. Geen probleem ik kijk gewillig toe. Al snel werd mij een compleet verzorgde tour in de stallen aangeboden. Ook dat sla ik niet af. Haha! Ik maakte kennis met KWPNer, friese paarden en tuigers. Al gauw zat ik een friese hengst. Een wedstrijd paard op Z1 licht niveau. Echt een plaatje om te zien Cheese! en goddelijk om te rijden. Friese paarden hebben mijn hart gestolen. Bloos!

Er kwam een hele riddel aan informatie op me af. Ik stond echt paf van de mogelijkheden die mij worden geboden. Bloos Natuurlijk veel variatie wat betreft het rijden van paarden omdat het handelsstal betreft, maar ook de mogelijkheid om les van haar te krijgen, samen met haar in de bossen te gaan rijden en haar te helpen op concour. Etc etc etc ...

Na het rijden van de fries heb ik besloten, in goed overleg met de vrouw, om mijn gedachten er eens goed over te laten gaan. Zij is op de hoogte van het feit dat ik nu al een bijrijdadres heb. Ik moet een keuze maken tussen mijn huidige bijrijdadres en het adres wat mij nu is aangeboden. Hoewel ik bij de handelsstal veel ervaring op kan doen en mij heel veel mogelijkheden worden geboden heb ik mijn keuze laten rusten op mijn huidige bijrijdadres. Mijn gevoel zegt dat ik liever paarden train voor langere tijd. Ik heb liever houvast. Nero en Lodewijk zijn paarden waar ik echt mee aan het werk kan. Met de paarden op de handelsstal kan ik ook aan het werk, maar ik zal telkens overnieuw moeten beginnen met een ander paard wanneer er een paard verkocht is. Het is niet voor niets een handelsstal, maar het idee trekt mij uiteindelijk toch niet. Scheve mond Ik laat het aanbod om les te krijgen, om samen in de bossen te gaan rijden en haar te helpen op concour dus naast me liggen.

In iedergeval ben ik weer een ervaring rijker. Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:42

Ga je nu doen of niet?? Volgens mij lees ik van niet??

Ik zou het wel leuk vinden om een tijdje op een handelstal te werken, maar niet voor altijd...Het lijkt me wel ontzettend leerzaam door al die verschillende paarden enz. Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:49

Wat ik uit het verhaal begrijp, doet ze het inderdaad niet..

Hopelijk is dit de goede beslissing voor jou!

Ikzelf zou het een geweldige kans vinden om meer en meer ervaring op te doen ..

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:01

Leren doe je bijna nergens meer als op een handelsstal, maar dan dit paard en dat dat weer is idd best moeilijk hoor.
Je moet ook niet onzeker zijn voor t rijden op een handelsstal.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 23:34

Ik heb inderdaad besloten om niet op de handelsstal te gaan rijden. Meer omdat ik het gevol heb dat ik er nog niet aan toe ben. Ik wil nu nog lekker bezig blijven met het trainen van paarden op langere termijn...

In de toekomst wil ik zeker wel de uitdaging aangaan om op een handelsstal te gaan rijden en de ervaring op te doen.

Liefs

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:44

Klinkt als de Egberdinahoeve... Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 11:53

Het was inderdaad de egberdinahoeve...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:25

je bent inderdaad een ervaring rijker,
en alleen door zo'n aanbod te krijgen en er goed over na te denken weet je wat je het liefste toch zelf wil..

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:55

Zal Concorde leuk vinden! Die heeft er stage gelopen en werkt er nog wel eens in de vakanties! *LOL*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:43

Hmm, dat doe ik idd Bloos
Bij Jan en Susan is het super, maar echt vastigheid heb je dr niet qua paarden.
Heb je op Maarten of op Marten Hendrik gereden? Fijn dieren he? Haha! Maarten loopt Z1, MH Z2.
Susan geeft súper les, heeft mij met Eldien ook heel erg geholpen. En Jan is prettig gestoord *LOL* (zal ie leuk vinden om dat te horen- nouja, hij kent me wel Schijnheilig )
Nouja, ergens vind ik het niet zo heel erg dat je t niet doet, anders ben ik mn vakantiebaantje kwijt Bloos (schaam-schaam, klinkt heel l*llig maar ik vind het echt heel gaaf daar. Clown )

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:02

haha, ach concorde elke vakantie ben je er te vinden weet ik wel, en weet zeker dat je mag blijven komen ookal hebben ze
er iemand bij Knipoog

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:09

GrienTie schreef:
Ik heb inderdaad besloten om niet op de handelsstal te gaan rijden. Meer omdat ik het gevol heb dat ik er nog niet aan toe ben. Ik wil nu nog lekker bezig blijven met het trainen van paarden op langere termijn...

In de toekomst wil ik zeker wel de uitdaging aangaan om op een handelsstal te gaan rijden en de ervaring op te doen.

Liefs

ja dan doe je het toch mooi een andere keer ! wel leuk dat je zo veel informatie kreeg enzovoort

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 08:29

Nimmedor schreef:
haha, ach concorde elke vakantie ben je er te vinden weet ik wel, en weet zeker dat je mag blijven komen ookal hebben ze
er iemand bij Knipoog


Haha, ja, daar is werk zat! En anders, Concorde, grijp je maar een hamer en een paar planken en ga je het hek maar eens repareren! Tong uitsteken

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 21:57

Heyhey,

Al had ik wel besloten daar te gaan rijden dan zou concorde haar baantje nog niet verloren zijn. Genoeg paarden die van beweging kunnen genieten.

De bak wordt in de toekomst zo snel mogelijk vervangen. Hij zal dan in de lengte langs de weg komen te liggen. Nieuwe afmetingen met behulp van nieuwe materialen.

liefs

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:44

Dat van de bak zeggen ze al langer Schijnheilig
Het is zelfs zo ernstig, dat Susan heeft geprobeerd mij zover te krijgen dat ik onder het motto 'bak slepen' het hek plat zou rijden (mijn trekkerkunsten zijn nogal twijfelachtig Tong uitsteken Bloos )

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 20:31

Hey Concorde,

Ach gut Zou voor hun wel de ideale aanzet zijn om inderdaad de bak te verleggen.

Toen ik daar dus die maandag aankwam zag ik inderdaad dat de bak in slechte staat verkeerd. Scheve mond Toen al zag ik planken die naar beneden waren gedonderd en dus de hoefslag barricardeerden. Toen ik ging rijden op de fries stond Susan, terwijl ik aan het instappen was, de balken met touwtjes vast te knopen, zodat ze toch enigzins op de plek bleven hangen waar ze hoorden. Niet ideaal. De bak heb ik in lengte verkleind tijdens het rijden, maar helaas kon ik de breedte niet aanpassen. Niet dat het erg erg is, maar het is wel een verschil als je een bak van 40 x 20 en zelfs 60 x 30 gewend bent...

Liefs

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:50

hihi, de meeste paarden daar trekken nogal naar die hoek van het de ingang, dus dat deel gebruik ik ook niet, alleen voor longeren. De bak is idd te smal, met m'n eigen knollie reed ik zomers in het grote weiland, aan de andere kant van de weg. Das écht megagroot, kun je heel fijn rijden (mocht de friezen daar ook wel rijden, maar daar ben ik niet aan toe gekomen zeg maar), daar rijd susan met goed weer ook.
Maar ze gaan vooruit hoor, de stallen aan de westkant van de grote schuur hadden eerst ipv deuren (nu dus dicht) lange ijzeren balken... Die moest je aan één kant uit de steun halen als je er een paard uit wilde halen. Maar zo'n balk heb ik dus op m'n hand gehad- pijnlijke ervaring (gebroken). Als het kalf verdronken is dempt men de put- daarom zitten er nu gewoon boxen in Clown

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:53

Ja, die arme vingers van jou... en dan met de 9-paards vrachtwagen naar het ziekenhuis, omdat de auto weg is! Ach ja, dat of de grasmaaier he? Tong uitsteken

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:24

11-paards Schijnheilig
we konden hem daar ofcourse niet parkeren, dus hebben we de weg even geblokkeerd *LOL*

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 22:21

AUTSJ!!!!

De stal heeft sfeer... dat zeker. Er staan zoveel dieren dat je er niet van kan verwachten dat alles er spik en span bij staat/hangt/ligt, maar het is zeker niet slecht.

Liefs