Barley vandaag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-01 15:49

Vanmorgen stond ze dus al lekker op de wei. in e regen en al helemaal vies.

Toen moest Spencer eruit (baasje wilde longeren) en dus mocht Boyke erbij. Nou dat vond barley wel leuk. maar Spencer dus ook. waren ze aan het hollen en dollen

Spencer mocht niet bij Boyke komen. Barley deed hem echt afschermen. En maar slaan en bokken. En die arme Boyke ook maar het veld over gehold met z'n korte beentjes hihi.

maar Barley heeft Spencer niet geraakt. uiteindelijk mocht Spencer even aan Boyke snuffelen. begint Boyke naar hem te bokken haha. En Boyke meteen weer naar Barley.

Tijdens het spelen heeft ze wel iets te enthousiast in de ronde gebokt. Ze ging omhoog en draaide heel vreemd. Bij het landen kwam ze ook verkeer neer en dus liep ze een beetje kreupel. Toen ik haar later van de wei afhaalde liep ze een heel klein beetje onregelmatig. maar niet echt erg en ze galoppeerde ook uit zich zelf daarna nog.

Ik ga me dus niet zorgen maken.... Nee ....dat hoeft niet..., toch?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 15:51

Echt zorgen maken...Ik zou gewoon het goed in de gaten houden, want bv Tara die heeft oook altijd gerend mt haar blessure. Evt. afspuiten met koud water als ze stijf wordt, en even niet bij die anderen in de wei zetten, eerst herstellen. Wel met haar stappoen amders wordt ze ook stijf. Dat enk ik.
Groetjes,

pauline

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-01 15:56

Weeeh, kan haar (nog) niet afspuiten omdat ze dat echt niet niet gewend is. maar ze heeft nog een tijdje daarna buiten gestaan omdat ik haar niet kon pakken omdat ze dan ging hollen

En ze moet nu naar buiten in verband met haar luchtweginfectie. En ze kan niet alleen staan want dat wordt ze helemaal gestoord...

maar ik ga morgen even kijken en meteen oefenen met afspuiten. maar ik hou het wel goed in de gaten hoor Lachen Denk dat het nu alleen een lichte verstapping was. Ik zag het gebeuren...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 16:12

Zal ik je morgen na de les helpen met afspuien oefenen? Tja en een verstapping is toch een soort verzwikking van je enkel? Oe, au sh*t, hmm, gaat wel weer? nou dan...
maar als je haar nu eens met een heel saai paard buitenzet?
Doei,

pauline

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 17:34

Haai!
Naja, die Barley. Ik kan je wat vertellen over benen afspuiten. Eerst hadden we Kuultje die er NIET tegen kon. Vooral de achterbenen waren een probleem (draaien, draaien). Uiteindelijk hebben we het m geleerd (geen idee hoe dat ging, hij deed het gewoon). En Voltrack kon er ook niet tegen. Hebben we vanalles geprobeerd. Op een gegeven moment deed hij het heel lief bij mij (I'm the king *eh* queen), toen hebben ze (mijn vader en Rob, mijn moeder weet ik veel wie, iedereen) het geprobeerd, en toen deedtie het niet.
Als je met z'n tweeen bent (een aan het hoofd, de ander spuit) en de spuiter houdt een hand op het paard (als er dan iets onverwachts gebeurt voel je het, en het paard weet waar je bent) gaat het meestal al een stuk beter. Ook belangrijk is dat je niet meteen de achterbenen heel lang wil afspuiten, even, weer op de voorbenen (dat accepteren ze meestal wel vrij snel) en even de achterbenen. Als je nl de achterbenen blijft spuiten dan worden ze soms opeens zomaar heel erg gek.. Naja zomaar?
Verder: tis nog een jong beessie, dus het herstelt zich wel denk ik. Ik denk ook dat ze zich nu beter realiseert dat het niet helemaal ok is om helemaal door te draaien. Als je haar los laat zal ze zich niet blijven forceren denk ik, ik denk dat ze dan ook wel een beetje uitkijkt met wat ze doet zeg maar...
En een rustig paard? Ik denk dat Barley ze allemaal gek maakt.... *LOL*

Laudie Koe

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 18:45

Isolda werd ook altijd helemaal gek met het afspuiten. Dan was het dus werken met een sponsje. Ik vertel je: Dat duurt eeuwen! Helemaal als je op het strand je paard in het mulle zand goed laat werken midden in de zomer!!

Marco hield haar vast en ik spuit. Eerst een "halve kilometer" afstand en dan steeds een beetje verder. Dan een heel klein beetje op de benen en weer op de grond. etc etc en dan steeds een beetje verder.

Nu vind ze het de eerste keer verschrikkelijk, maar daarna gaat het weer goed!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 19:37

Muzefee heeft als veulen de pees van haar achterbeen doorgesneden doordat ze in het draad zat. (Schuld van een ander paard #@$%%&*!!!) Nu spuit ik haar (als het mooi weer is) ook altijd af na het rijden. Als het geen mooi weer is, smeer ik er cooling gel op. Dat werkt haast nog beter dan spuiten. Er zitten geloof ik bepaalde stoffen in die geneeskrachtig werken. Gewoon te koop bij de ruitersportzaak. Is echt erg handig, ook als het paard afspuiten erg vervelend vindt.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-01 21:34

De benen moeten daarvoor wel nat zijn. Tenminste, als je hetzelfde spul hebt als ik (blauw spul met rode dexel?). Werkt inderdaad prima. Wij gebruiken het na een lange rit. Eerst afspuiten, dan iceboots (ijs in speciale soort v transportbeschermers) en daarna coolinggel en/of (ligt aan hoeveelheid werk hoe ver we gaan met al die smeermiddelen, kost bij elkaar toch wel een beetje boel dan) sticky legs of stay sound ofzo... Nog ff zeggen waar 't te koop is?
Iceboots: <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.runningbear.com" TARGET="_blank">www.runningbear.com</A><!-- BBCode End -->
Coolinggel en stay sound: ruitersport zaak
stickey legs: Paardendrogist
We hebben voor de dag erna ook nog leg warm (Paardendrogist), maar dat gebruiken we alleen als we echt weinig kunnen en als ze stalbenen hebben oid. Daarna dan weer ijs of coolinggel/stay sound erop... Heel gedoe dat geendurance..

Lau