Een buitenrit met een dressuurruiter *glunder*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Een buitenrit met een dressuurruiter *glunder*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 19:02

Vandaag heb ik een rit gemaakt met mijn nicht, zij woont in zwitserland en rijd daar met haar paard dressur op een nivo wat vergelijkbaar is met hier ongeveer M, misschien M2 nivo.
En wat is er dan heerlijk als een rit over het strand, weer eens iets anders dan de bergen en de bossen!
Ze is begonnen op Berber, wat hilarische momenten opleverde, want Berber was fijn aan het uitproberen. Nog een stapje harden, nog een stapje harden, een galoppasje proberen, nog een pasje harden en .... zzzzoefffff..... *LOL*
Maar helaas voor Berber was dat van korte duur, want ze had al snel door hoe het werkt op Berber Haha!

Ze heeft me hier en daar wat aanwijzingen gegeven en ze vond dat Isolda er erg goed uitzag. Spieren op de juiste plaats en redelijk ontwikkeld. Ze kon zien dat ik geoefend had. Op dat moment was ik al de hemel te rijk!
Isolda deed goed haar best en liep braaf rond.

Halverwege hebben we gewisseld en toen kon mijn dag niet beter. Ze was helemaal verbaasd en was vol lof over Isolda. Goed aan het been (zelfs beter als haar paard zei ze) soepel en makkelijk te rijden.
Ik zag Isolda nu van een heel andere kant en ik ben nu nog meer verliefd op haar als ooit te voren. Wat is ze MOOOOOIIII!!!!
Ze reed Isolda echt zo mooi aan, Isolda leek wel een voleerd dress.paard.
Ze liep keurig, ik kon helemaal zien dat haar achterhand eronder kwam en die hals van haar Kwijl

Ben helemaal in mijn nopjes. Ik ben overstelpt met complimentjes, soepel, braaf, goede stelling, licht in de hand.
Heb ik dan TOCH iets goed gedaan. Een hele opluchting voor mij.
Ik was toch al zo onzeker.

*trots, blij, nog blijer, glunder, straal*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:05

heeeeeey dat is goed nieuws leuk is dat he!
Ik voel me soms net anky als iemand zegt dat ie fijn aanvoelt haha.
idd ben je toch niet aan het aanklooien geweest en dat zonder instructie!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:56

Leuk zeg!!! Blijft ze nog even??? Zodat ze je iedere dag even kan overladen met leuke complimentjes... Schijnheilig Dan kan je er voorlopig weer lekker tegen aan. Wel gezellig trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:35

Gaaf joh! Nu weet je zeker dat je goed bezig bent met Isolda! Echt heel leuk!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:59

Dat is nog eens goed om te horen! Geeft toch wat meer vertrouwen. Wees maar trots op je zelf en Isolda!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 21:29

Super jantje! Dan ben je toch op de goede weg geweest! End at zonder instructie! Ik doe je het niet na!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 22:01

Knap hoor en helemaal leuk om complimentjes te krijgen van iemand die er toch wel behoorlijk verstand van heeft! Dan zal je het ook wel verdiend hebben..... Pling

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 22:23

Jammer jammer jammer, morgen gaat ze weer weg... Maar ik kan er weer even tegenaan. Heb weer wat zelfvertrouwen gekregen.
Ik houd het nu wel even vol tot maart, dan komt er weer een dress.ruiter deze kant op.
He Kim?
Kan ik ook nog eens een echt dressuurpaard uitproberen! *LOL*

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 22:44

Tof hoor, als ze zoiets over je paard zeggen. Zo slecht heb je het dus duidelijk niet gedaan, in tegenstelling tot wat je wel eens dacht. Vooral dooooorgaan dus, succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 01:19

Leuk hoor, ik kan me voorstellen dat je van je paard af glunderde.
Ooit hebben we wel eens schertsend gezegd dat jij de eerst zou zijn die het Z zou bereiken dank zij bokt.nl. Volgens mij is dat helemaal niet zo'n gekke gedachte.
Ga zo door hoor, gaat heel goed.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 12:33

hee dat is goed nieuws, nu hoor je het van iemand uit de dressuur, dat is gaaf
je hebt dus wel heel wat gepresteerd!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 16:50

*LOL* Zo ver zal ik toch nooit komen Lovely. Maar het is wel grappig, want de dingen die Isolda nu kan, hebben we echt aan een aantal bokkers te danken!
Deze rit had ik net even nodig, net nu het de laatste tijd zo slecht ging. Ik heb er al een paar keer aan gedacht om NOOOOIT meer 1 poging te doen.
*LOL* maar das nu helemaal anders Haha!