Beste stuurlui staan aan wal.......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:53

Klinkt bekend *zucht*

Het lijkt idd allemaal een stuk makkelijker als je ernaast staat, ik probeer daarom ook niet teveel commentaar op anderen te leveren Knipoog

Dankzij Regina ben ik dat echt in gaan zien.... dit is een paard waar je vreselijk eerlijk voor moet zijn, maar ben je dat dan is ze ook heel eerlijk tegenover mij. Tuurlijk moet je in feite voor elk paard eerlijk zijn, maar de één reageerd daar toch heftiger op dan de ander.
Bij Regina kan ik ook bijna met zekerheid zeggen, dat ze als ze iets echt niet doet, dat aan mij ligt. Of eigenlijk dat het een miscommunicatie is tussen paard en ruiter.
Hoewel zij ook wel eens een bui heeft dat er niets mee te beginnen is, maar ook daar is meestal een aanwijsbare oorzaak voor (niet regelmatig gereden bijv.).
Dit is gewoon een heel gevoelig paard voor zulke dingen, het kan behoorlijk lastig zijn, maar je leert er onwijs veel van.

Maar soms is het zo lastig om ook eerlijk tegenover haar te blijven, en ik weet eigenlijk wel zeker, dat ik dat ook niet altijd ben Bloos!
Als je er dan onderweg terug op de fiets over nadenkt, kan ik meestal wel bedenken waar de fout zat. Maar om daar ook aan te denken op het moment dat je er op zit.....

Overigens is zij ook best wel opgevoed tegenwoordig, hoewel ze dat in een vreemde omgeving nog wel eens wil vergeten Knipoog

Wat betreft het vergeven van paarden. Zodra ik er weer naast sta vergeeft en vergeet ze alles, maar zolang ik doorrijd, kan ik het echt vergeten als ik niet eerlijk tegen haar geweest ben dat 'uur'.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:03

Dimple schreef:
Soms zet ik Nic ook wel een stil en zeg ik 'Sorry mannetje, mijn fout' aai over zijn bol en we beginnen weer van voor af aan.

En dat kan dus niet bij Regina.... die vergeet dat niet zo even, maar blijft zelf ook behoorlijk gestresst. Op zo'n moment kan ik die oefening maar beter gewoon vergeten, wat makkelijkers gaan doen en dat goed afsluiten.

Ik heb zometeen ook weer les, dat is idd altijd wel weer heel lekker

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:57

Dimple schreef:
Tja dat opnieuw proberen de volgende dag, weet ik dus niet zo zeker.

Ik hink op 2 benen.........
1. Hij komt hier niet mee weg. Wanneer hij nu zijn zin krijgt heb ik het de volgende dag weer
2. ik zet hem op stal, morgen weer een dag, gaat het vast beter.

Moeilijk soms. Ik wil nl geen paard wat allerlei truukjes gaat verzinnen om onder het werk uit te komen. Straks dan kan ik hem bij voorbaat al op stal laten staan. Dat is ook weer de bedoeling niet.


En daarom zet ik haar niet op stal op dat moment, maar ga ook niet verder door drammen op die oefening. Vraag nog wel even wat van haar, maar iets anders. Om het enerzijds goed af te sluiten en anderzijds toch niet die strijd verder aan te gaan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, GoogleAdsense, Irma_Maandag, Jihama, lanouska, SusanH, tienus63, Ubermetrics en 44 bezoekers