pony weg...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 15:13

hoi

Ik kom vandaag bij pinky zijn weide met een vriendin en wat denk je? Geen pinky! Ik schrik me kapot en we zijn metteen gaan zoeken. Heel gerwen doorgelopen en aan iedereen gevraagd of ze een kleine pony hebben gezien. Een aantal mensen antwoorden daarop dat hij aan een boom vastgebonden was op het plein in gerwen. Wij metteen naar daar, geen pinky... Toe besloot ik de politie te bellen, wieweet hebben hun hem inmiddels wel opgehaald of wat dan ook. De politie vertelde dat ze er smorgens een bericht van hadden gekregen dat hij vastgebonden stond, maar dat ze er verder nix van wisten (grote dank aan de politie dat ze mijn pony gewoon aan een lantaarnpaal hebben laten zitten, jaja de politie is je beste vriend). Dus wij weer verder zoeken. Ze gaven me de tip om ff te kijken bij de kampen in gerwen, die zijn nogal happig op 'gratis' paarden. En jawel hoor, heel in de verte herkende ik pinky al. Steigerend naar een of andere man. Dus ik en naar hem toe, en pinky rent weg natuurlijk :| helemaal angstig. Wij achter hem aan en na een tijdje kwam hij eindelijk naar me toe. We liepen weer richting huis, en dr haalde ons een auto (van het kamp) in. Dat pinky schade heeft gemaakt aan zijn auto. Nou ja, hij had pinky ontweken toen hij aan kwam stormen en is daardoor in de sloot beland. Ben benieuwd wat ervan waard is... Dus dadelijk komen hun hier, en de politie, en tja... dan zien we wel verder

Fijn zo'n hengst (morgen issie ruin!), niemand durfde hem te pakken, condstand steigeren en trappen...

Groetjes Kim

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 15:16

jeempie wat een verhaal zeg!!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 15:18

veel succes met de castratie morgen, heeft hij ook niet zo'n zin meer om naar mooi merries op zoek te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 15:23

Dus hij was gestolen?? Heb je wel aangifte gedaan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 15:23

fijn he, die kampbewoners! vuile paardenjatters? dus jij woont in Gerwe? Mijn paarden staan in Breugel, daar vlakbij. Ook in de buurt bij een woonwagenkamp. En dan mag je er niets van zeggen, maar ze komen altijd voorbij rijden en dan kijken ze en kijken ze..... effe zien of er iets te halen valt! De politie heeft ze wel eens achtervolgd toen ze bij iemand in wilden breken. Maar uiteraard ontsnapten ze.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 15:25

tja ik weet niet of ze hem wouden jatten. maar ze hebben hem wel meegenomen vanuit gerwen naar het kamp zeiden mensen achteraf.

ikzelf woon in nuenen, pinky staat in gerwen...


kus, kim

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 15:31

Bah kijk uit dat ze niet terug komen??

Gr Pris

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 15:33

ik hoop dat ze niet terug komen.... ze weten waar ik woon, waar pinky staat enz... dus dadelijk jatten ze hem Boos!
wat nu?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 15:50

Staat hij zomaar op een wei in Gerwe of staat hij bij iemand aan huis? Waarom zet je hem dan niet op een pensionstal? Die zijn er genoeg bij ons in de buurt en dan staat je pony onder toezicht. De goedkoopste pensionstal voor jou is in Nederwetten.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 15:57

heb het verhaal gelezen op welsh-nl Jeetje wel schrikken zeg. maar gelukkig is ie weer thuis.

Maarre niet alle Kampmensen over een kam scheren hoor. Ik ken een aantal mensen van het kamp en die zijn heel aardig.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 16:00

tja ben best wel bang
hij staat in een weitje tegenover mijn tante (en nog iemand die hem in de gaten hou) maar ja di zijn er natuurlijk niet altijd...

ja ik ga hem zoiezo in de winter op pension zetten maar ja het is wel duur natuurlijk...
en ik moet hem zelf betalen. Ik ben al in nederwetten geweest. ze schatte op 175/200. dus dat is opzich wel goedkoop...

Groetjes Kim

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 16:31

japs ik weet het heike... Ze waren ook ontzettend aardig iedere keer als ik langs kwam lopen. Altijd remmen met de auto zodat pink maar niet schrikt... Maar ja, nu dit :|

Ach ja we zullen zien he...
Ze komen zo, dus ik hoop dat het goed komt

Kim

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 16:42

pff dat is schrikken gelukkig heb je hem weer terug!

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 16:48

Is je pony gechipt?? Het wordt echt tijd voor een uitvinding met een paardenallarm!!! *LOL* *LOL*
Het is toch niet normaal dat je ze zomaar je pony uit de wei kunnen halen zeg!!! Maar je moet wel aangifte doen hoor!!
Sterkte ermee, laat nog even weten hier hoe het is afgelopen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 16:59

Ik heb nare ervaringe met kampmensen. die bij onze stal in de buurt zitten zijn echt asociaal. Ons uitschelden en zo, rotjes naar paarden gooien en dat soort dingen. Maar Pinky, die stal in Nederwetten kun je wel altijd rijden (binnenbak) en er is een gezellige ponyclub bij. Kun je wedstrijden rijden en mee op les.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-01 17:06

echt rijden zal ik nooit kunnen.... pinky is een (kleine) welsh a pony...

Dus...

Groetjes Kim

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 17:24

wat een eng verhaal Sya was laatst ook weg ik dacht dat ik gek werd maar zij stond gelukkig weer op stal (op gevangen door de stal eigenaar)
ik kan er niet aan denken dat sommige mensen zomaar een pony uit de wei halen vreselijk ze moeten met die poten van iemand anderse dingen afblijven (sorry moet er ff uit)

laat je weten hoe het gegaan is!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 17:45

In Engeland doen ze aan (pijnloos) vriesmerken, onder de zadelplek.
Is soort van nummer zichtbaar als witte haren. Misschien idee? Ik weet niet wie dan kan doen, maar ik zit er ook aan te denken om een serienummer in mijn zadel te laten zetten gewoon voor het geval dat.
Bah, wat een schok zal dat geweest zijn!
Groetjes.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 18:29

Jeetje wat maf!
Ik zou me ook doodschrikken! Maar wat een geluk dat je 'm kon vinden was de wei open? dus was ie echt gejat of misschien ontsnapt en toen gevonden (en dus toen maar meegenomen?)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 21:30

wow heb jij even mazzel gehad dat ie weer terug is!!!! wat een verhaal zeg...

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 21:47

pinky was niet gejat hoor pinky was waarschijnlijk gewoon over het hek heengesprogen want het hek wat daar achter stond was kapot en een paaltje daarvan lag op het schrikdraad van pinky's wei en de prikkeldraad van dat andere hek was doorgebroken (dat prikkeldraad is ook helemaal weggeroest,maar daar heeft pink geen last van omdat pink een andere afrastering heeft) de stroom die kim van de buur man krijgt ligt er elke keer af en die knol die voelt gewoon wanneer de stroom eraf ligt en dan peert ie em en deze keer ging ie iets verder dan de wei van de buren
groetjes monica (de vriendin die pinky meegezocht heeft)