Jippie, Pablo heeft geen artrose of ocd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:46

En ook geen hoefkatrol of sesambeenontsteking. Gelukkig!

Nadat we vanochtend zijn linkervoorbeentje hadden verdoofd bleef hij onregelmatig. Wel minder maar nog niet helemaal 100%. Toen zagen we dat hij linksachter ook moeilijk leek te lopen. Dat viel pas op toen zijn voorbeen was verdoofd. Daar zit een hoefzweer of kneuzing, dat bekijkt de smid morgen.

Maar goed daarna hebben we foto’s gemaakt. Dat was nog een heel gedoe want Pablo had het helemaal gehad en vond dat kamertje en het röntgenapparaat helemaal niet leuk. En hij was dus echt niet van plan om stil te staan. Op een gegeven moment trok hij me zelfs van de vloer af terwijl ik hem beet had aan een praam en zijn bit. En even later beet hij uit frustratie de dierenarts. Nu weet de dierenarts dus dat Pablo niet altijd zo braaf en meegaand is. Uiteindelijk lukte het toch om foto’s te maken en op de foto’s was niets te zien van artrose of ocd oid. Hij loopt dus toch gewoon kreupel vanwege een stoot in zijn kogel, die gewrichten hebben gewoon een klap gehad en omdat hij achter al pijn had liep hij waarschijnlijk anders dus heeft hij anders gesprongen. En om zijn zere achterhoefje te ontlasten heeft hij zijn geblesseerde voorbeentje weer meer belast. Vandaar dus die vage kreupelheid die meer en minder werd.

Ik ben een hoop centjes kwijt maar nu weet ik wel wat hij heeft. En kunnen we hem goed behandelen. Als ik ervoor had gekozen om geen foto’s te laten nemen hadden we misschien een hele verkeerde behandeling gedaan dus ik ben wel blij dat ik er wel voor heb gekozen.
Hij krijgt 10 dagen een ontstekingsremmer en morgen kijkt de smid naar zijn hoefje. Hij is dus wel even uit de running maar hij wordt wel weer beter!

Nu maar hopen dat het een makkelijk iets is met zijn hoefje en dat zijn kogelgewricht gauw weer minder pijn doet.

Groetjes van een opgeluchte Katrien!

_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-12-04 16:13 ]</font>

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:50

Jippie! Haha!
Nu maar rustig afwachten wat het dan wel is. Misschien is het slechts (?) een verstuiking...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:55

Dat is tenminste goed nieuws! Gelukkig maar, voor jou en voor Pablo. Zijn naamgenootje doet hem de groeten, en wenst hem beterschap.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:55

Wow...wat een goed nieuws! Fijn joh, wat een opluchting!

Wat had ie eigenlijk op de foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:56

Sibold: Zoiets is het inderdaad. Gewoon pijnlijk door dat de gewrichten er hard tegen aan zijn gestoten of dat er een balk tegen aan is gestoten. En omdat hij zijn achtehoefje probeerde te ontlasten ging hij meer op zijn voorbeen leunen maar dat helpt het beter worden van zijn voorpootje natuurlijk niet.

Jura: op de foto's had hij helemaal niets! Zag er keurig uit! Op 1 plek zat er als je heel erg goed keek een onregelmatigheid maar niet op een plek waar hij er last van zou kunne hebben en als het wel op een gevoelige plek zou zitten was het ook maar de vraag of hij er last van zou hebben.

_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-12-04 13:58 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:00

Maar had hij dan 1tjes ofzo?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:07

Wat een opluchting. Maar goed dat je foto's hebt laten maken. Nu weet je tenminste waar je aan toe bent.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:08

Super joh!

Een hele geruststelling! Neem de tijd voor genezing, dan heb je straks je oude Pablo weer terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:13

Citaat:
Op 2001-12-04 14:00, schreef Jura:
Maar had hij dan 1tjes ofzo?


Geen idee, de dierenarts zei alleen dat het er heel mooi uitzag, dat er echt geen onregelmatigheden te vinden waren die op hoefkatrol oid wezen. En aangezien Offereins en Pijl beide officieel erkende paardenartsen zijn en ook keuringen voor verzekeringen doen ga ik ervan uit dat het dan echt wel goed is als zei dat zeggen.

Ik zal wel supervoorzichtig zijn met zijn beentje de aankomende tijd en rustig laten revalideren maar nu morgen maar weer zien hoe het met zijn hoefje is.

Ik ben keimoe nu, slecht geslapen vannacht en het duurde heel lang op de kliniek voor we alles hadden gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:16

Jeetje meis, wat een opluchting! Ik heb aan je gedacht om half tien, misschien heeft het geholpen *LOL* ! Wat zul jij blij zijn! Knuffel 'm maar plat hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:22

Ja volgens mij heeft het wel geholpen Sonja! En ook alle andere positieve invloed van andere bokkers die even aan Paabsje hebben gedacht vanochtend.
Ik wist trouwens (wilde niet weten Clown ) dat hij zo vervelend kon zijn. Alleen maar omdat hij geen zin had stil te staan naast het rontgenapparaat ging hij half door het lint. Hij gooide zo hard zijn hoofd de lucht in dat de praam er af zwaaide omdat ik Pablo er niet meer aan vast kon houden. We probeerden het eerst zonder praam want: ach Pablootje wordt vast wel gauw rustig. maar vrij snel hebben we toch maar een praam gepakt.
Bij een ander paard had de DA gewoon een verdoving gegeven als hij zo lastig was maar a) we moesten nog naar huis lopen en b) de DA kende Pablo juist als vrij makkelijk te behandelen.

Ik hoop echt dat het in zijn hoefje makkelijk te vinden is zodat hij daar geen last meer van heeft en alles samen kan herstellen. Wat kunnen paarden tch onhandige dingen hebben he?


_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-12-04 14:25 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:03

wat een opluchting zeg! Ik denk ook dat je hier niet lang mee bezig zal zijn, het paard zal binnenkort alweer normaal kunnen lopen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:06

dat is pas fijn nieuws zeg!
wat moet jij opgelucht zijn!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:07

Katrien,
wat een opluchting!!!!!!!!!

Fijn hoor!

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:35

Pff das fijn nieuws!! Gelukkig maar knuf aan Pablo!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:10

Poeh, wat een opluchting!! Hartstikke fijn!! Party!! Party!! Party!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:11

das fijn zeg !!!!!!!!!! Party!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:18

zo das goed nieuws

eg fijn hoor

Jet

Berichten: 11996
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:39

O, gelukkig zeg, goede foto's! Inderdaad hopen dat ze die hoefzweer snel vinden. Kijk wel uit met die gestoten kogel, als het een verstuiking blijkt te zijn kan het wel een tijd duren voordat het echt goed genezen is. Als je dan te vroeg aan de gang gaat, kan Pablo er weer last van krijgen, maar dit zal je zelf ook wel weten. Ik ben erg blij voor je dat Pablo in elk geval te genezen is.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:08

Hartstikke fijn voor je, Katrien, dat is alvast weer een pak van je hart.
Hopelijk revalideert Pablo snel en heb je weer lol in de paardensport Haha! .

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 01:25

Heel fijn voor jou en zeker voor pablo *LOL* .
Onze paardjes hebben dezelfde naam Haha! .
Ik ben blij voor jullie hoor.
Groetjes Smousje.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 09:50

Zo, dat zal een opluchting voor je zijn, zeg. Hoefzweren zijn ook vervelend, maar wel goed behandelbaar. Sterkte verder.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 11:33

fijn, wat een goed nieuws zeg!!! echt gaaf!
nu weet je tenminste wat het is en dat het te behandelen is!