Boa hoefschoentjes en meer nieuws !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Boa hoefschoentjes en meer nieuws !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:39

Gisteren al de Side Step Safety Stirrups ontvangen ,
en vandaag eindelijk de Boa-hoefschoenen en Stowaway zadeltassen.

De Boa-boots passen echt helemaal geweldig om Rena haar smalle hoefjes ,
nog beter dan dat ik had gehoopt Lachen

Is een heel mooi en handig systeem , ik ben er helemaal WEG van.

Als ik ze netjes vast draai met het skisluiting-systeem met draaischijf ,
dan zitten ze als gegoten. Hoef is overal vrij en toch mooi aansluitend ingepakt , zie de foto's.
Nergens teveel ruimte en ik kan de schoentjes niet draaien aan haar hoeven
zoals bij de Old Macs die we ruim een jaar hebben gebruikt ,
die zelfs met inlages aan de zijkanten WEL iets draai-speling aan haar hoeven hadden....

Deze Boa's zonder enige opvulling zitten als gegoten Lovers

Dus super eerste indruk !

Als ze gewoon zo netjes vast zitten dan zijn het ideale schoentjes voor Rena , absoluut

Helaas gaan ze dus al na een paar stappen losser zitten...waardoor ze WEL gaan draaien...
dus als dat zo blijft dan zijn ze helaas niet bruikbaar... Scheve mond


Ik hoop dat de fabrikant een oplossing heeft hoe de Boa's WEL netjes
stevig gesloten kunnen blijven ,
als dat gewoon goed werkt dan ben ik er helemaal dolgelukkig mee. Hopen maar dus Scheve mond


Is dit niet op te lossen dan zijn ze waardeloos Huilen

Maar vooralsnog hoop ik volop dat er een simpele manier is om ze WEL
goed en blijvend aangedraaid te krijgen *hoop-hoop-hoop*

Hier wat foto's :


Zo krijg je ze opgestuurd :

per 2 in een pak , in een netje Lachen

Afbeelding



Lekker wazige foto : Boa-op-pak

Afbeelding



De afgestompte teen van de schoen , mooi voor het afrollen van de voet OK dan!
Afbeelding



Boa-schoentje aan de onderkant , met een Borium-stud erop...stom ding Haha!

Afbeelding


Oei , spannend Bloos!

Voor de eerste keer de Boa's aan bij Rena.......

Afbeelding

Afbeelding

Moet je kijken hoe mooi dat zit !! OK dan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Hier zie je dat van dat kleine stukje stappen richting de oprit ,
de achterschoentjes al beginnen te draaien Scheve mond

Afbeelding




Buiten , maar weer een keer aangedraaid Scheve mond
Wel netjes hoe ze zitten...mooi aansluitend zonder te klemmen OK dan!

Afbeelding



Rena met alle nieuwe spulletjes die vandaag en gisteren bezorgd werden :

De Side Step Stirrups (gaaaaaaaaaave dingen *LOL* OK dan! )
De Boa-schoentjes en de Stowaway-tassen.

Ik ben al direct helemaal blij met de Stowaway Cantle Western , superding !!

Afbeelding

Afbeelding



Zo worden de tassen bevestigd.
Is nog wel voor wat verbeteringen vatbaar , maar past eigenlijk direct in originele staat
al prima op de Barefoot , erg mooi en stevig

Afbeelding


Met de seatsaver erover kun je ZO op pad OK dan!

Afbeelding



Ook de pommel-bags erbij , die passen niet direct goed op de Barefoot , zonder aanpassingen.
Ook vind ik het zelf niet prettig om iets voor het zadel te gaan knopen...dan moet je ECHT
op trektocht gaan en de bergruimte nodig hebben , maar voor normale lange dag-ritten
heb je aan de cantle-bag zeker genoeg. Echt een zee van ruimte
en toch heel compact , een absolute aanrader !!!

Afbeelding

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:47

Ziet er echt super uit allemaal!!! De schoenen zijn ook wel snel he Lachen Was het draaien van de achterschoenen wel minder toen je ze eenmaal had vastgedraaid?
De tassen zijn ook echt super! jij gaat zeker de hele zomer trekken in stijl???

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:48

Die tassen zijn ook waterdicht zeker? Of zie ik dat nu verkeerd?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:51

Nou...zodra ik ze dus aandraai zit het helemaal toppie !

Maarja ze gaan vanzelf weer snel losser en dan zit het dus te los.....

Oftewel : je hebt er zo geen fluit aan , hoe mooi ze ook zijn......

Ik krijg niet echt een antwoord over het wel of niet waterdicht zijn van de tassen....
het is wel zo'n waterdicht-ogend stofje Lachen

Ik wil wel flinke ritten maken , maar dan zal ik eerst goede hoefschoentjes voor Rena moeten
hebben...en hoe fijn deze ook zitten , op het moment kan ik er geen 100 meter mee weg Clown

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:54

Het ziet er wel erg gaaf uit!!! Bijna echte gympen!!!! Ben benieuwd wat er met de kootholten gebeurt.... Moet je ze wel inlopen?? Bij die Marquis van mij kreeg ik een inloopschema, gewoon elke dag 10 minutjes langer aanhouden......

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 00:02

Nee , zit geen schema bij.... maar we zijn hoefschoentjes gewend dus dat is in ons geval geen probleem Lachen

Op het moment is het sowieso geen probleem want zoals het er nu naar uitziet heb ik er geen fluit aan , ik ga niet elke 15 stappen dat ding aandraaien natuurlijk Clown

Ik hoop nog een beetje dat ik het kan gooien op : tsja het ijzerdraadje is nieuw...rekt nog een beetje...... enz.

Maar ben bang dat het gewoon niet deugt , je ZIET gewoon dat die draadjes wat langer worden tijdens het lopen....dus hij borgt niet goed waarschijnlijk. Is bij alle 4 de schoenen en ook als ik een schoen vasthou en deze dichtdraai , gewoon geborgd , en met mijn kippekracht eraan trek , dan zie je het al een beetje gebeuren....

Lijkt op dit moment een geval van Kwalitatief Uiterste Teleurstellend....
ik hoop ZO dat de fabrikant een oplossing heeft , want ik WIL deze schoentjes houden !! *stampt op de grond*

Desnoods neem ik een schoenmaker in de arm om er een ander systeempje in te zetten dat die schoen WEL goed dicht houdt !

*kijkt strijdlustig*

Ik ga het morgen gewoon eigenwijs weer proberen , wie weet is het nieuwigheid (geloof het zelf ook niet , maar goed Schijnheilig ) en blijven ze strakjes als ik het steeds aandraaien stug volhou , ineens WEL goed zitten... tsja je weet het niet Scheve mond

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:09

Ik hoop dat je de schoentjes weer kan terug sturen als het een flop blijkt te zijn, anders wel een duur "grapje" voor eventjes te testen

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:11

He wat jammer dat het niet helemaal gaat zoals je had gehoopt.
Ik hoop dat het op te lossen is, alleen als ik zo je relaas hoor, dan twijfel ik er aan op het wel op te lossen is.
Ik heb sinds een week de Marquis hoefschoenen en moet zeggen dat ik er tot nu toe erg tevreden over ben

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:13

coole schoenen
en gave tassen :d

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 01:01

Ik wil ze helemaal niet terugsturen... ze passen ZO mooi .......

Als de fabrikant zich vervelend opsteld , geen uitkomst bied , dan ga ik toch eerst eens langs een schoenmaker ofzo of die niet zegt : joh , we halen dat ijzerdraadje eruit en zetten er lekker 2 riempjes met een gespje in , dan trek je ze gewoon aan de voorkant dicht met die gespjes bovenop de schoen Clown

Tsja , waarom niet

Lijkt me nog een prettiger idee ook.... je zal in volle galop zitten en die draaischijf faalt ineens...brrrr. Dan heb ik toch meer vertrouwen in een iets ouderwetsere sluiting Schijnheilig

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 08:10

Jammer van de sluiting, ik hoop dat je er wat aan kunt doen, de Side Steps staan ook stoer, waar heb je die besteld? Lachen

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 09:00

Side Steps heb ik besteld bij Texas Horse Supply , maar daar zijn ze nu ook van de site gehaald : ook al uitverkocht ......

Ze zijn nu zo'n beetje alleen nog te koop op www.valletvet.com ,
voor de rest zijn de magazijnen aardig leeg en de producent is al een half jaar onvindbaar , dus op = op voorlopig denk ik Scheve mond

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:48

pmarena"]
Nou...zodra ik ze dus aandraai zit het helemaal toppie !

Maarja ze gaan vanzelf weer snel losser en dan zit het dus te los.....

Oftewel : je hebt er zo geen fluit aan , hoe mooi ze ook zijn......
[/quote]

Ja daar was ik al een beetje bang voor toen ik de constructie zag, zelfde draaischijf als van casco nl en die gaat ook telkens los. Wel jammer want ze ziet er grappig uit, maar voor langere ritten lijken ze me niet geschikt, maar das puur zo op het eerste gezicht.

[quote="pmarena"]
Ik krijg niet echt een antwoord over het wel of niet waterdicht zijn van de tassen....
het is wel zo'n waterdicht-ogend stofje Lachen
[/quote]

Is het hetzelfde stofje als de HH outdoordekens? Dat honingraadmotiefje? Dan zijn ze nl waterdicht. Zijn erug mooi deze tasjes, waar heb je die gehaald en quanta costa? Hier bij buitenzinnig heben ze ook zoiets maar die vindt ik veel te duur.

[quote="pmarena schreef:
Ik wil wel flinke ritten maken , maar dan zal ik eerst goede hoefschoentjes voor Rena moeten
hebben...en hoe fijn deze ook zitten , op het moment kan ik er geen 100 meter mee weg Clown


Das balen zeg, hoop dat je ze terug kunt sturen en dan toch maar ritje rijssen plannen vrees ik zo.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:12

Ziet er wel heel gelikt uit zeg OK dan! , hopelijk is dat probleem met dat draaischijfje goed op te lossen. Waarvoor dienen die Side steps, heb ik nog nooit gezien, het lijkt op de foto net of er een scharniertje in zit ?? Verward

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:51

Passen die side steps op de gewonen fenders????(of heb ik dat al een keertje gevraagd Verward ).

Ik vind ze wel erg stoer, overigens die site doet het niet ik krijg een zoekprogramma.

Erg balen van die hoefschoenen zeg!.

Maar de zadeltassen zien er erg mooi uit OK dan!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:53

Ben benieuwd of je vandaag de schoenen nog geprobeert hebt.....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:16

hopelijk word dat draaischijf, draad rek probleempje opgelost
zou zonde zijn van schoenen die zo mooi lijken te passen
ik vinde de afwerking van de bovenkant er erg mooi uitzien, mooi afgerond en zacht bij de kootholte

kwa uiterlijk ziet het er erg mooi uit en ook de zool spreekt me wel aan(afgerond de teen)
nu nog het bevestigingssysteem dan zou ik er ook interesse in hebben

wel handig dat wij een Pmarena hebben die een hoop uitprobeert

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:21

Jorie schreef:
Het ziet er wel erg gaaf uit!!! Bijna echte gympen!!!! Ben benieuwd wat er met de kootholten gebeurt.... Moet je ze wel inlopen?? Bij die Marquis van mij kreeg ik een inloopschema, gewoon elke dag 10 minutjes langer aanhouden......



Hoe bevallen de schoenen van Marquis?? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk..ik vond €100,- per schoen te duur maar ben wel nieuwsgierig hoe ze bevallen Tong uitsteken Ik heb overigens schoenen van Smit-Rijssen en die bevallen tot nu toe prima OK dan! al vind ik het eerste model met het stukje rode canvas en rode veters fijner, Miro blijft toch wat wondjes houden na een langere rit (2 uurtjes). Met sneeuw zijn ze super, ik kon heerlijk het bos in terwijl de rest van de stal binnen moest blijven....gna gna gna Tong uitsteken

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:52

Wat jammer joh die nike's zien er zo stoer uit en heel degelijk. Heb je al gebeld/gemailed naar waar je ze gekocht hebt?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:43

zat zelf te denken om easyboots te kopen omdat die onder de haarlijn blijven en mijn merrie een zeer gevoelige huid heeft.
Maar deze zien er echt heel gaaf uit Haha!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:37

Die heb ik ook. Vind het idd prettig dat de kootholte e.d. gewoon vrij zijn.

Ben wel benieuwd naar de Boá's verder nu, heeft de leverancier een oplossing?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 20:51

Nou.

Ik heb gemaild met Lynnette van www.thedistancedepot.com waar ik de Boa's + tassen gekocht heb (leuke meid OK dan! ) , en zij heeft weer cotact gehad met EasyCare. M'n verhaal ging naar de technische afdeling voor een reactie. Afijn . de reactie was : als de draaischijf geborgd is kan de draad ONMOGELIJK losser gaan , dat bestaat gewoonweg niet dat dat dat gebeurd. Wel kan het zijn dat gedurende het eerste gebruik de rest allemaal nog een beetje zich moet zetten en wat opgerekt wordt...etc.

Ook kan de draad onderling wat bewegen. Dus de totale lengte blijft door de borging van de draaischijf hetzelfde , maar dan gaat de bovenkant bvb. wat losser terwijl de onderkant dan wat dichter getrokken wordt.

Het maakt me allemaal niet uit wat er gebeurd , ik zie gewoon :

Ik draai de draaischijf lekker vast , laat Rena een stukje stappen , en kan de draaischijf ineens weer 2 slagen aandraaien tot het punt waar hij eerst al zat !

Nouja , ik heb de zij-inlages die ik in de Old Macs gebruikte er weer bijgepakt om die hoef lekker stevig in die schoen te zetten , zodat de schoen niet gaat draaien als hij wat losser komt te zitten.

Dit deed ik om te kunnen kijken wat er zou gebeuren als ik de schoentjes niet steeds weer aan zou draaien , maar gewoon hun gang liet gaan terwijl ik een rondje met Rena stap en draaf naast de fiets.

Dus schoentjes aan , inserts erin aan de zijkanten , draaischijf vast.

Stukje lopen , weer draaischijf aandraaien.

Klepje dicht.

Erf af stappen , bij de buren op de oprit weer even controleren en ja hoor , kon weer een stukje vaster gedraaid worden.

Nouja , toen maar laten gaan en dat rondje gemaakt , ondertussen goed die schoentjes in de gaten houdend. Ik had alleen maar de voor-schoentjes aangedaan voor het gemak.

Conclusie : ze blijven steeds een beetje losser gaan , maar maar net 2 draaien vanaf het eind zeg maar. Daar blijven ze dan ook lijkt het nu.

En dan zitten ze op zich nog stevig zat.

Dus blijkbaar zoeken ze toch zelf een bepaald punt op waar ze steeds weer naar terug willen.

Nu ging het goed zo , met die inlages erin aan beide kanten van de hoef .

Moest wel een beetje proppen om ze ertussen te krijgen Bloos maar ik wilde dat die schoen stevig zou blijven zitten ook al ging hij losser.

Rena liep er dik tevreden op nu , en ze bleven nu mooi zitten.

Thuisgekomen zaten ze als ik de spanning rondom de hoef voelde , prima en stevig. *klik* draaischijf eruit trekken om te ontgrendelen , schoentje openvouwen en hoef eruit trekken. Zat zelfs in een helemaal open schoen nog lekker stevig (zonder te knellen) door de schuimrubber inlages die ik nog had liggen.

Morgen weer een keer langs de fiets maar nu met alle 4 de schoentjes + inlages overal in , om te kijken hoe dat gaat.

Als dat goed gaat ga ik er van het weekend op , terwijl ik steeds even stop om naar alle voetjes te kijken of de schoen er nog recht aanzit.

Op dit moment geef ik ze dus even het voordeel van de twijfel : ze gaan even ietsje losser en dan blijven ze superstevig zitten , met de inlages erin zitten de schoentjes dan ook prima stevig aan haar voeten , en Rena loopt er enthousiast mee naast de fiets en over het grove grind in de berm te banjeren Lachen

Misschien deed ik ze zelf gewoon te vast en gingen ze daardoor losser.... is het nog de werking van het nieuwe materiaal....we kijken het even aan en houden het in de gaten

De side Steps zijn eigenlijk te breed voor de Barefoot-fenders ,
maar als ik het riempje er goed strak omheen klem dan zit hij volgens mij muurvast erin.

Ook moeten m'n fenders nog 1 of 2 gaatjes korter en dat komt ook heel mooi uit : dan trek ik in de fender zelf ook die beugel muurvast omdat het dan nog maar net past. Komt wel goed uit dus !

Voorlopig ga ik ervanuit dat de Side Steps zo prima netjes zitten ,
mochten ze toch gaan schuiven dan heb ik nog wel een simpele oplossing achter de hand Knipoog

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:12

ben blij dat het er nu wat zonniger uit ziet voor de gympen van rena Lachen
nu hopen dat ze op zijn plaats blijven als je ze alle 4 gaat proberen Knipoog
(de achterhoeven zijn natuurlijk smaller dan de voorhoeven)
ben benieuwd!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:12

ik blijf je bevindingen volgen Pmarena
nu had ik op de site gelezen dat je ze na het aantrekken en een stukje rijden even moest naborgen(nasingelen van de boot zeg maar)
maar dat zou maar 1 keer moeten omdat de voet zich bij het eerste stukje lopen in de schoen settelt en na dat naborgen zou het gewoon goed moeten blijven zitten
maar jij moet om de haverklap bijdraaien?
maar nogmaals, ik volg je bevindingen
vind ze na het lezen van de site toch wel interresant

mag ik trouwens vragen wat jij kwijt was inclusief verzenden?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 23:20

Ja , dat dacht ik dus ook , 1 keer na-draaien en dan zitten ze goed...

Maar ik kan ze dus een paar passen later WEER datzelfde stukje aandraaien....hij komt steeds weer binnen no-time in die stand terug..

Maar losser gaan ze niet , en in die stand zitten ze verder nog wel stevig.
Met de inserts erin draaien de schoentjes ook niet aan haar hoeven als ze dan NET iets losser gaan.

Dus dan maar zo Lachen

De schoentjes kosten omgerekend 90 euro per paar , en de verzending was zeg maar 25 - 30 euro dacht ik.

Ook zaten de 2 tassen erbij , elk 37 euro.

Ik moest aan de GLS voor invoer / belastingen 41 euro betalen. Had VEEL meer verwacht