Brrr oefendag fjordenpromoteam

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 10:56

Nou kan vandaag lachen worden. We hebben onze eerste oefendag van het fjorden promotieteam wat tzt op evenementen de fjord gaat promoten (maar dan ECHT promoten).
We hebben njente geoefend thuis (was de bedoeling dat we een springproef zouden oefenen), njente tijd en zin en gebrek aan hindernismateriaal. Daarbij is Tjootje net 3,5 en vind ik dit eigenlijk nog teveel voor haar.
Ik had zelf meer andere dingen in gedachten (zowizo springen niet handig als je western rijdt), maar dat komt vandaag wel.
Ben benieuwd want mevrouw is op en top hengstig. gevolg: niet vooruit te branden, doofstom voor hulpen enz enz. hihihiihi.
Naja gaan we toch gewoon lekker lol maken? Lekker dagje uit met de stichting, hihihi.
Vanavond ofzo verslagje.
Doeiiiii Viv
Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 08:25

Nou was dus hartstikke leuk, effe gesprongen (vriendje ervooruit rennen). Pas de deuxje geoefend en beetje schokbestendigheid. Beetje rondgehobbeld in die bak en paarden met elkaar kennis laten maken.
Verder weinig spectaculairs gebeurd.

Ohja nog een mooie zin gehoord van een van de delnemers (M dressuur): het niveau is erg laag, niet omdat ik zo goed ben hoor, maar de rest zo slecht!

Viv

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:47

Dusse we kunnen jullie op de volgende evenementen verwachten Knipoog
Klinkt heel leuk en gezellig.
Hoe gaat zoiets nou in zijn werking.......hoe vaak oefenen jullie, met hoevelen....?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 20:31

????????vippie omgeturnd naar western, wat hoor ik nou????????????????? Verward

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 20:47

lijkt me ook wel cool om voor zo'n promotieream te rijden
nouja nog veel plezier en succes ermee

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:50

Hee dat lijkt me ook wel wat. Hoe kun je daaraan meedoen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 11:04

Hoe kom je bij zo'n promoteam? Nou dat zal ik effe vertellen. Vorig jaar wilde ik zelf als zo'n team opstarten maar had er te weinig tijd voor. Dat idee is doorgespeeld aan een fjordenvereniging in omg. Utrecht en hier en daar zijn wat mensen aangeschreven en nu hebben we 8 fjordjes.

We oefenen nu ong 1x per maand/2 maanden met paarden waarbij we meteen vergaderen (erug leuk). Per mail worden de ervaringen van die dag uitgewisseld en ideeen doorgespeeld voor de volgende oefendag.

En jaja ik rij western, dit bevalt uitstekend en Tjootje vind het erug leuk! Volgend jaar wordt ze ook beleerd voor de kar voor de afwisseling.

Volgende oefendag is ergens eind januari.
Viv

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:22

oooh eindelijk! de fjordjes die nu naar shows komen promoten niet echt lijkt wel of ze roepen neem geen fjord.. neem de nationale dierenshow.. 10 min show.. in 10 min tijd zijn er 3 mensen van een fjord af gedonderd..
tuurlijk kan en keertje gebeuren maar 3.. en er waren maar 2 fjoden.. fjord A ging links en ruiter rechts .. fjord B bokte eerst ruiter A eraf en daarna ruiter B

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 16:41

tja het beleid w.b. selecteren van zgn. promoteam' leden kan idd beter.. ligt niet echt aan de paarden en ruiters, maar vooral ook bij de stamboek/regio mensen natuurlijk.
Ik heb ook een keer in zo'n 'show'/parade gereden, was hartstikke leuk, is niemand gevallen oid, maar geen van ons was echt geselecteerd
( wel 'geselecteerd' maar vooral op grond van mondelinge informatie: fjordje zus heeft dit en dit behaald ( op de keuring bijv.) ziet er leuk uit en loopt braaf zijn rondjes..
that's it eigenlijk: er zijn weinig fjorden die echt 'spectaculaire'
dingen kunnen laten zien als een nette Z dress. proef of hoger , meer dan een meter springen, etc.

Dit soort shows gaan vaak vooral om de veelzijdigheid en de 'braafheid' e.d. ( niet allemaal dus.. Knipoog ).
iedereen die wil verzamelt een paar vriendinnen met leuke fjord en zet iets leuks in elkaar, wat dan ook.
Het stamboek kijkt dan of het wat is en of er ergens ruimte is zoiets in te plannen.

Tot op heden waren ze nooit zo heel 'kritisch' idd,kan ik alleen maar beamen ( is enigszins aan het veranderen), maar nogmaals, er zijn er maar weinig die iets aparts kunnen laten zien.
Het gaat ook vooral om het ras ( bijzondere exterieur, makkelijke karakter e.d.) bekend te maken bij de 'leken', in de hoop dat meer mensen fjord-minded worden.
btw, het ned. fjordenp. stamboek is de grootste, zelfs groter dan in Noorwegen Lachen

( Alleen al in een heel klein plaatsje waar ik woon
( ca. 900 zielen) lopen inmiddels al 10 fjorden van 4 versch. eigenaren maar dit terzijde).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 10:44

tja het beleid w.b. selecteren van zgn. promoteam' leden kan idd beter.. ligt niet echt aan de paarden en ruiters, maar vooral ook bij de stamboek/regio mensen natuurlijk.
@Helemaal gelijk, maar ook aan de zieltjes die mee willen doen. Niet veel blijkt zoals je kunt lezen. Maar degenen die niet meedoen leveren wel het grootste commentaar, das een beetje jammer.

Even ter info: degene die die opmerking maakte kwam compleet gesponserd aanzetten (trailer, dekje, kleding). Vandaar die opmerking waarsch.

er zijn weinig fjorden die echt 'spectaculaire'
dingen kunnen laten zien als een nette Z dress. proef of hoger , meer dan een meter springen, etc.
@Die zijn er wel, maar hebben nooit tijd ivm wedstrijden, of voelen zich te goed om iets te laten zien. Das een beetje het probleem. Ik wilde toen een echt sportpromoteam opzetten, idd van min. L/M niveau, daarbij kun je niet zomaar overal demo's geven, zijn via het stamboek ook weer in regio's verdeeld enzo. Wij mogen bv niet naar P&K tenzij we aan kunnen tonen echt iets anders te hebben (hebben we) dan Fjorden Brabant. T wordt in ider geval geen vlaggenrace of acro-fjord of zoals Niber beschreef of die flutdemo van P&K dit jaar. Dat was echt een anti-demo van de fjord.

Dit soort shows gaan vaak vooral om de veelzijdigheid en de 'braafheid' e.d. ( niet allemaal dus.. ).
@Das ook het pluspunt van de fjord, de veelzeidigheid en braafheid, dus die moet je uitbuiten. Daarvoor kopen tenslotte veel mensen een fjord.

iedereen die wil verzamelt een paar vriendinnen met leuke fjord en zet iets leuks in elkaar, wat dan ook.
Het stamboek kijkt dan of het wat is en of er ergens ruimte is zoiets in te plannen.
@Idd, niks mis mee toch. Ergens moet een begin gemaakt worden. Dit is vanuit een vereniging georganiseerd en je moet lid zijn voor je in aanmerking komt. Dus wel iets strenger dan zomaar een paar vriendinnetjes. Er wordt ook echt voor getraind (alleen of met anderen ivm de pas de deux).

Tot op heden waren ze nooit zo heel 'kritisch' idd,kan ik alleen maar beamen ( is enigszins aan het veranderen), maar nogmaals, er zijn er maar weinig die iets aparts kunnen laten zien.
@Die zijn er wel maar doen het niet voor niks of willen niet (zeker niet als het op vrijwillge basis moet).

Het gaat ook vooral om het ras ( bijzondere exterieur, makkelijke karakter e.d.) bekend te maken bij de 'leken', in de hoop dat meer mensen fjord-minded worden.
btw, het ned. fjordenp. stamboek is de grootste, zelfs groter dan in Noorwegen
@Sterker nog, het NL stamboek is het moederstamboek en het noorse het dochter. We bedoelen maar, de eisen zijn hiewr veel strenger dan in NW om een premie te halen.

( Alleen al in een heel klein plaatsje waar ik woon
( ca. 900 zielen) lopen inmiddels al 10 fjorden van 4 versch. eigenaren maar dit terzijde).
@Hihihi allemaal fjordofieltjes! Moet je eens in Drenthe kijken, daar ben je echt niet meer bijzonder hoor met een fjordje.

Alles goed met de "kleine" meid? Heb je dr eigenlijk nog echt gespeend van Leo of laat je ze uit elkaar groeien zoals in de natuur gebeurt? Geef ze maar een dikke knuf!

Groetjes Viv

PS: bij dit promoteam maakt het geen moer uit wat je fjord op de keuring doet, alssie maar mee kan doen met wat gevraagd wordt. Het zijn allemaal nog jonge paarden 3,5-6jr dus alles moet nog groeien. We zien wel hoe het gaat lopen.