Rodeo.. Zo ZIELIG!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:02

Ik heb toen ik in USA op een Western Fair was van dichtbij mogen aanschouwen hoe dat ging. Ook de constructie. En ik hou sindsdien niet meer van rodeo. Mijn ogen bedriegen me niet. Waarmee ik niet zeg dat het overal zo is maar daar zat er wel degelijk een touw om de ballen van het paard. Dat werd overigens nog in geuren en kleuren uitgelegd. Ook dat het niet zielig was want het paard voelde het niet.

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 08:21

Nou, wat mij na het zien van zo'n 12 van die rodeo's die dag opviel is dat zodra de cowboy het touw losliet het paard rustig was. En hij er nog opzat.

Nogmaals, mijn ogen bedriegen me niet. En als dan zo'n keerl ook nog in geuren en kleuren de boel gaat uitleggen Verward

Net als calf roping. Nee, dat voelen de kalfjes niet. Tong hangt meters uit het diertjes mond. Yeah right.

Ik denk dat als ik daar nog mijn gezicht laat zien (nu een jaar of zeven later) dat ik door de 'friends of western' van het terrein getrapt wordt. Ik weigerde geld te geven voor dierenmishandeling. Haha!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:35

Tja, maar dit is toch wel te walgelijk voor woorden. Wetende dat dit het resultaat kan zijn doe je dit je dier toch niet aan lijkt me Boos!.

Vraagt niemand zich dan af waarom er nog een band om die buik achter net voor de achterbenen geklemd zit? Die zit er natuurlijk omdat het mooi is Verward

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:15

vera schreef:
Hebben de mensen die "TEGEN" een rodeo wel eens een rodeo IRL gezien?
Je kunt niet echt over iets oordelen als je niet precies weet hoe het in eklaar steekt, lijkt mij.

Ik weet zeker dat rodeopaarden een 10x beter leven hebben als manegepaarden


En was daarna nog meer tegen dan ik ervoor was.
Laatst bijgewerkt door Faas op 11-02-04 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:30

vera"]
[quote="ponyzotje schreef:
er wordt wel degelijk vaak iets uitgestoken met die ballen. ik dacht een touw erbij ofzo, maar precies weet ik het niet.
.

Je kunt echt niet zomaar aan de ballen van een hengst komen, tenzij hij je goed kent. Maar dit soort paarden laten het echt niet toe hoor.
De strap is gewoon een leren riem zonder uitsteksels naar de ballen oid.
De riem zit niet erg strak maar een paard is enorm gevoelig in zijn liezen en dit willen ze dan kwijt raken.
Het paard met de wond in de lies is absoluut niet netjes maar dat zegt zeker niet dat alle rodeopaarden erbij lopen.
Zo zijn er ook genoeg paarden in nederland met een singelwond of zadelplek maar daar horen we niemand over.....
[/quote]


En dat is niet erg? Verward

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:31

Vera: in nederland vind ik het ook soms triest wat je ziet. Paarden met de kin tussen de benen door een slof, wonden, vermagering en ga zo maar door. Maar ik vind dit nog steeds een graadje erger.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:25

Had dat topic nooit gezien maar ik krijg inderdaad ook de associatie met de dikbilkoe.

Ach, toen ik nog kattenfokte veel met USA te maken gehad. Ben het nooit eens geweest met hun manier van werken.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:50

Bah dat filmpje Boos!. Gatverdamme. Ben benieuwd wat men voor excuses aandraagt dat dit allemaal zeer goed is voor het paard om zo te lopen Boos!

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:36

Idd, als het maar voor even is dan mag je het paard pijnigen??? Verward

En verder weet ik ook niet of het zo geweldig is voor het paard om 1 x per twee weken te werken. Lijkt me voor de spieren ook niet al te geweldig.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:44

Ben ik ook een tegenstander van Sugarmiss. Maar de wisselwerking 'omdat die paarden het veel slechter hebben mogen wij ze wel een beetje pijn doen' gaat bij mij niet op. Vind ik een zeer verkeerde instelling die bij mij zeer zeker niet past.

'Paint' it 'Black'


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 bezoekers