Rodeo.. Zo ZIELIG!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:01

Tja ik ben eerlijk gezegd ook niet echt voorstander van die sport, zie die singel daar ook niet graag hangen. Maar als ik gelijk heb dat het pijn doet voor het paard weet ik niet, ik heb mij nooit verdiept in dat gebeuren en heb geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:17

Elles schreef:
Even voor de goeie orde: die singel zit niet om de ballen....
Het is een dun leren riempje, dat iets aangetrokken wordt om de lendenen. Zit niet heel strak. Het irriteert alleen maar, ze voelen dat er iets om hun heen zit en dat willen ze kwijt. Dat proberen ze door te bokken...
Trouwens, zodra de "ruiter" eraf valt of aangeeft dat ie er lang genoeg op heeft gezeten, komen er twee andere ruiters langszij, die met één beweging dat leertje eraf halen. Het paard stopt dan ook onmiddellijk met bokken.
(en als het riempje echt om de ballen had gezeten, dan zouden ze daar alleen hengsten voor kunnen gebruiken.... Knipoog )



zie, dat wist ik niet en daarom durfde ik er mij ook niet volledig over uitspreken als het echt pijlijk was Bloos , en ja je hebt wel gelijk als je zegt dat de "dappere" ruiters vaak meer leed hebben Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:20

Levy"]
[quote="vera schreef:
Dit zijn Tennessee Walking Horses.
Een Gangenpaard wat in Amerika wordt gefokt, is ooit uit (ik geloof) Denemarken gekomen.
Zo worden de paarden daar geshowed.
http://www.twhbea.com/062568D6007A2B8A/ ... e/fsrw.mpg
Zo ziet het er uit als ze "natuurlijk" lopen.



de filmpjes doen het bij mij niet, krijg alleen stille beelden. Zou je kunnen uitleggen wat de paarden moeten doen?
[/quote]

Je ziet op het filmpje een TWH lopen die ontzettend hoog zijn voorbenen opheft, heel raar gezicht om te zien.

Maar wat ik ook zielig(ja ga weer het pennymeisje uithangen Tong uitsteken ) vind in Amerika is de wilde paardenrace(weet wel niet als die nog bestaat). Ik heb een paar geleden een fragment op Tv gezien. Wilde mustangs werden gewoon uit de natuur gerukt en dan aan een touw vastgemaakt maar een groep mensen probeerde voor het eerst een bepaalde afstand af te leggen, paarden werden opgejaagd, getrokken, men probeerde er op te zitten... vond ik echt niet normaal

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:07

sherwood schreef:
hoezo is ineens een paard wat met een slof fout wordt gereden zieliger dan een rodeo paard met zulke wonden als op de vorige pagina???!!! Vind dat hier het een en ander uit verband wordt getrokken. Is at soms om je standpunt over de slof nog duidelijker te maken?
Bij rodeo zit die band wel om de ballen, en de reden dat er ook merries mee doen is omdat er van die enorm zure merries zijn, die net zo hard kunnen stuiteren met een distel band om de liezen. Jawel een distel band! Is zeker ook niet zielig?


Ik denk dat het bij rodeo het zelfde is als dressuur in dit opzicht: er zijn goed behandelde dressuurpaarden en rodeopaarden, en er zijn slecht behandelde dressuur en rodeopaarden. Er zijn rodeopaarden die in een heel jaar een paar keer een rondje moeten bokken met een gewone singel rond de lendenen, en er zijn rodeopaarden die misschien veel pijnlijker zaken rond hun hebben hangen en die wel eens gewond geraken. Zo zijn er ook dressuurpaarden die stap voor stap worden getraind door een ervaren ruiter en die rijden tot het niveau dat ze op dat moment aankunnen, en er zijn dresuurpaarden waar de slof word aangehangen en die boven hun eigen kunnen moeten presteren. Bij beide gevallen zie ik liefst de tweede van het toneel verdwijnen.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Antgillya, Jet, sorayamagic2, Vagabondo en 15 bezoekers