Rodeo.. Zo ZIELIG!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:58

Ik vind rodeo's absoluut niet zielig... ik ben het dus met Sonja en Jessy eens en ook Elles heeft helemaal gelijk... ik ben op een rodeo geweest in Texas en alle dieren zagen daar ontzettend goed uit en buiten hun bokkende rondje door de irritatie van de achterste singel waren het absoluut geen narrige dieren, in tegendeel! In maart 2005 ga ik dan ook weer naar Texas, dan is er een 2 of was het nou 3?) weken durend rodeo spektakel... De dieren (zowel de paarden als de stieren, koeien, kalfjes) worden echt super verzorgd, ik had er niks op aan te merken.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:10

Ik bedacht me opeens dat ik een verslag op bokt heb gezet toen ik naar de rodeo in Conroe was geweest... en daar heb ik ook uitgelegd waarom ik het absoluut niet zielig vind, bij deze dus even de link van mijn verslagje van toen... [VvdD] Pro rodeo verslag! (Conroe, Texas)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:41

Viking schreef:
Ik vind dat ze het moeten verbieden,ik heb wel eens gezien dat een stier zijn voorpoot brak op 2 plaatsen,en die moest in de ring wachten tot het "spektakel" afgelopen was tot hij eindelijk uit zijn lijden verlost werd,nou sorry hoor ik vind dit behoorlijk zielig Boos!

En dan die kalfjes waar bijna de kop vanaf word gerukt als ze die lasso om zijn nek werpen,word dan met een smak op de grond gegooit om vervolgens zo snel mogelijk aan de poten vastgebonden te worden.
Zijn die daar dan ook soms voor gefokt?
Hebben die het ook zeker goed?

Ik vind dat alle voorstanders van rodeo's niet van dieren houden
Dan zie ik toch liever een paard wat 1 uur per dag met zijn kop in de krul moet lopen,want daar doen we toch allemaal hier aan,of niet? Schijnheilig


Wat een ongelooflijk kortzichtige en domme reactie... slaat werkelijk als een tang op een varken. De rodeos die ik hebben gezien schetsen gelukkig een heel ander beeld dan jij hier doet... ik vraag me dan ook af waar jij welke rodeos bij hebt gewoond. Bij de rodeos die ik hebben gezien kan ik er iig mijn handen voor in het vuur steken dat de dieren met heel veel respect en heel wat beter behandeld werden (en worden) dan op de doorsnee manege in Nederland. Ik heb wel eens een paard gezien dat op de wei haar knie brak en zij moest ook in de wei wachten tot er een da kon komen... is de wei dan ook behoorlijk zielig?

*Edit* ik vraag me trouwens sowieso af hoeveel van de mensen die zo fel tegen rodeos zijn wel eens een rodeo bij gewoond hebben.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:29

Viking schreef:
Laat ik in jouw ogen dan maar dom en kortzichtig zijn,ik heb anders meegemaakt,en dat jij nu toevallig op "goeie"rodeo's geweest bent moeten ze nu allemaal maar goed zijn voor hun dieren?

Ik ken ook manege's waar de paarden het goed hebben,en ik ken er jammer genoeg zat waar ze het minder goed hebben.

Maar weet je:het interresseerd mij geen bal dat je mij dom vind,ik blijf bij mijn mening,ik kan jouw wel dom vinden dat je met de meute meepraat Knipoog

Ik heb een oom die Cowboy geweest is in Australiƫ,en van hem heb ik ook de nodige gruwelverhalen en foto's gezien op de rodeo's die daar gehouden worden,nou verschrikkelijk gewoon,zelfs mijn oom[die trouwens geen dierenliefhebber is]vond het vaak te ver gaan Verdrietig


Hoho eens even, je hebt mij niet horen zeggen dat ik jou dom vind (vind ik niet hoor Lachen ) ik vind de reactie (die ik in dikke letters gequote heb) alleen dom en kortzichtig (oke, was misschien niet zo subtiel uitgedrukt, maar het stoote mij even voor het hoofd daar ik wel degelijk van dieren houd...sos misschien teveel wel, ik heb laatst nog een eendenbegrafenis gehouden waar ik goed van van slag was. Arme eend was aangereden door een of andere snelheidsduivel die gewoon door reed Boos! )... want ik zou een voorstander van rodeos genoemd kunnen worden (want ja, de professionele rodeos die ik in de VS heb gezien waren allen gelukkig zeer dier vriendelijk, de paarden daar waren aanzienlijk beter verzorg dan je doorsnee manegeknol) en ik houd dus WEL van dieren... Het idee dat mensen die 'voorstander' zijn van rodeos niet van dieren zouden houden stoot mij dus voor het hoofd. Overigens heb je ook in Australie rodeos (ja, daar kan ik ook over mee praten, ben in Australie geweest en mijn vriend is een Aussie) waar het welzijn van de dieren goed in de gaten wordt gehouden, ik geloof dus absoluut dat de 'slechte' rodeos in de minderheid zijn. Je hebt alle evenementen wel in verschillende gradaties, er zijn goede en slechte rodeos... maar er zijn ook goede en slechte maneges... goede en slechte paardenraces... zo kan ik wel even door gaan. Mijn eerdere reactie was dus niet persoonlijk bedoeld Lachen


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Varekaj en 96 bezoekers