paard erbij, verstandig?? (nee niet voor mij...)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 17:40

het zit zo. een klasgenootje van mij verzorgt bij een man (van 79) 13 shetjes en 1 oude hackney hengst. nu heeft die man er een draver bij gekocht, een 7 jarige merrie die (waarschijnlijk) nog nooit iemand op dr rug heeft gehad. Nu doet dat meisje het verzorgen samen met een vriendin van dr. Ze doen nogal "lacherig" over de pony's die ze verzorgen, heel simpel, laten die beesten rare dingen doen enzo. al met al niet erg verstandig als ik t af en toe zo hoor.
de eigenaar van die draver was overleden (is nog steeds overleden.... Lachen ) en nu had die man van de pony's dat dier dus gekocht.
ik vraag me af of hij er wel goed aan heeft gedaan. heb er niet echt veel vertrouwen in namelijk. voor t zelfde geld gaat t ook hartstikke goed natuurlijk, ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat die man t dier weer weg moet doen zonder t een kans gegeven te hebben. ben gewoon benieuwd naar jullie meningen hierover, ik vind t niet erg verstandig. wel aardig van die man natuurlijk, maar niet erg slim IMO.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:50

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 19:03

nee dat is beslist t probleem niet. de leeftijd van de merrie speelt bij mij geen rol, maar het idee dat zij haar zadelmak moeten maken. is moeilijk uit te leggen, maar op de een of andere manier heb ik t gevoel dat t de verkeerde kant op gaat. ze denken er heel makkelijk over "doen we wel even".
kijk, bij mijn vz pony's heb ik ook met mijn vriendin een pony zadelmak gemaakt (6jarige) en dat ging niet zonnder problemen. logisch.
ik weet eigenlijk niet goed hoe ik t uit moet leggen, heb er gewoon geen lekker gevoel over omdat ze ook op een laten we zeggen vreemde manier omgaan met die shetjes

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:32

hoi ik snap wat je bedoelt. Ikdenk ook dat het de verkeerde kant opgaat als zij hem zadelmak moet maken om dat ze met die andere paardjes heel makkelijk doen. Je kan natuurlijk denken: Laat ze maar we zien wel ,maar dan heb je kans ddat ze hem verpest. Waarom heeft die man hem eigelijk gekocht?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 20:36

idd dat bedoel ik!!
die man heeft de merrie gekocht omdat de eigenaar overleden is. ze is niet snel genoeg om voor de sulky te gaan dus daarom werd ze verkocht. en die man wil graag dat de meisjes blijven komen en is erg op ze gesteld dus volgens mij heeft hij daarom die pony gekocht

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:08

ik snap je heel goed maaike maarja je kan er niets aan veranderen. t zla gaan zoals t gaat. en denk niet dat ze zal luisteren als je er iets over zegt. gewoon Lips are sealed en proberen zo goed mogelijk tips geven. want naar negatieve dingen zal ze toch niet luisteren (want ze is geweldig blabla Haha! )