Soort paard/combi waarvan je zegt: oh neeeeeee...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Soort paard/combi waarvan je zegt: oh neeeeeee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 19:37

Ja, beetje vage titel, maar hebben jullie ook zo`n soort beeld in gedachten van een paard of combinatie waarvan je zoiets hebt van: o neeee he, kijk nou! Beetje moeilijk uit te leggen... ik zal een voorbeeld noemen, van vanmiddag.

Ik was in de bak aan het rijden. Doe altijd mijn best om Kore een beetje netjes voor de dag te laten komen, dus poets haar netjes, pluis de staart uit, zorg dat het tuig fatsoenlijk zit en dat soort dingen. Gaat de deur open, en een andere pony schrok gewoon zo van de verschijning die binnen kwam dat hij door de bak schoot! Die verschijning was:
Met dus motieven waarom ik zeg: No thanks! Hij had ongeveer alles tegen zich...

* een moddervette Fjord waarvan bij elke pas het vet over zn lijf trilde
--> ik hou niet van koudbloeden zonder enige gang en zo dik al helemaal niet

* Lange vieze doffe vacht
--> ik hou van kort in het haar, en van een gezonde vacht die glanst

* Alsof hij al sinds geen jaren gepoetst was, de modder zat nog op zn benen
--> ik poets Kore altijd op en top!

* Met VZH zadel uit de vorige eeuw met oud sjabrak wat op half zeven hing
--> Ik ben dressuurruiter en hou van netjes tuig en net sjabrak

* Een of ander vaag hoofdstel met western bit erin
--> Doe maar normaal en neem een watertrensje!

* Staart hing zowat op de grond, manen alsof hij net van de trap gevallen was
--> no comment... vive le toilettage!


Maargoed, al met al in mijn ogen een verschrikking! In andermans ogen misschien een prachtig dier! Wat is voor jullie zoiets waarvan je zegt: oh neeeeeeee, wat een verschrikking!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:45

ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten,hoe z,n pony er uitziet(dit dier zal waarschijnlijk wel in het land staan),dan blijf je aan het poetsen!!
oud zadel mischien omdat ze aan het inrijden ofzo zijn??
anders vraag die mensen zelf waarom!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 19:48

Diana, ik denk dat je de opzet van mijn topic niet helemaal begrepen hebt... het was niet als aanval of kritiek bedoeld, maar gewoon als vergelijkingsmateriaal om aan te tonen op welke manier dit beest gewoon in alle opzichten niet in mijn straatje zou passen... Ik bemoei me er ook helemaal niet mee, lijk wel gek!

Dus, wat voor soort combi, paard, is ongeveer het tegenovergestelde als waar jullie van houden?

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:49

Misschien was er wel een rede voor.
En niet iedereen is hetzelfde als jij, dus niet iedereen houd er van om zo netjes te zijn (wat paarden betreft). Lachen
Ook vind ik dat je niet iemand/een pony moet gaan beoordelen op het bit dat de pony in heeft. Dat moeten ze toch lekker zelf weten?
Misschien is de eigenaar niet zo rijk, en heeft dus niet heel veel geld voor een nieuw mooier zadel.

Nee ben het dus niet echt met je eens.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:49

Ik deel de mening van Diana. Is hun zaak en niet het jouwe. Mij zal het persoonlijk een biet zijn hoe mensen voor de dag komen. Met paarden maar ook in het dagelijks leven. Kijk liever wat hun karakter m ij kan bieden.

Een uitzondering heb ik echter wel en dat is verwaarloosde vermagerde dieren. Daar gaan mijn haren recht van overeind staan.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:49

uhh???.... nee nog niet meegemaakt, ik zie alleen maar toppaarden en ponys die er uit zien om door een ringetje te halen en waarvan je mond opvalt en het kwijl eruit loopt Kwijl

nee dus Schijnheilig

Wat al eerder gezegt is paarden/ponys die er lich. slecht uitzien vind ik wel een verschikking, maar soms als je het verhaal vd eig, erna hoord is het niet altijd verwonderlijk.

Ik heb nog geen paard/pony gezien waarvan ik dacht oei wat een gedrocht of lelijkerd, ieder paard/pony heeft "iets" de 1 wat meer dan de ander, degene die voor mij "het wat meer" hebben staan bij ons op stal. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door cissie op 30-01-04 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:51

Eigenlijk nog nooit meegemaakt.
Ook om de redenen die Diana al aangaf, als het paard dag en nacht in het land staat kan je blijven poetsen, het kan een tijdelijk zadel zijn, of gewoon iemand die hard moet sparen voor haar spullen en dus niet iedere keer onzinnige *want ja...dekjes en setjes kunnen onzinnig zijn Knipoog * dingen koopt.
Zolang alles maar goed past en zit heb ik er geen problemen mee.

En tsja...een moddervet paard moet beweging krijgen om af te vallen toch?

Enige combi waar ik afkerend tegenaan zou kijken is een pony van 1.30 met een ruiter van 1.70 en 100 kg, waarvan de hoefjes omkrullen en de ribben te tellen zijn.

Moet wel eerlijk vertellen dat Par altijd gepoetst, betut en verzorgt wordt, haar zadel is nog geen jaar oud en goed onderhouden, evenals haar hoofdstel en andere spulletjes die aan haar lijf hangen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:59

Koortje bedoeld het volgens mij gewoon heel algemeen. Iedereen heeft toch voor zichzelf wel bij een bepaald ras ofzo van iehll nee das geen paard voor mij!
Ze zegt ook dat t in haar ogen een verschrikking is, ze heeft verder toch niks tegen die mensen? Misschien zeggen anderen over haar wel zoiets Knipoog

Ik heb ook wel s paarden en ruiters waarvan ik denk; oh mijn god! Weet alleen nu niet zo snel een voorbeeld te noemen..

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 20:06

Aramat schreef:
Koortje bedoeld het volgens mij gewoon heel algemeen. Iedereen heeft toch voor zichzelf wel bij een bepaald ras ofzo van iehll nee das geen paard voor mij!
Ze zegt ook dat t in haar ogen een verschrikking is, ze heeft verder toch niks tegen die mensen? Misschien zeggen anderen over haar wel zoiets Knipoog

Ik heb ook wel s paarden en ruiters waarvan ik denk; oh mijn god! Weet alleen nu niet zo snel een voorbeeld te noemen..


Lovers eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel met dit topic, THANKS!!!!
Voor alle anderen, dit is GEEN KRITIEK TOPIC, maar een meningtopic waar je in kan vertellen wat voor soort paard, combi, jou absoluut tegen staat! Hehe.... ben ik dan ZO onduidelijk? Verward

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:07

Uhh??,, JA Tong uitsteken
Je doelt dan niet zozeer op het uiterlijk???
Want dat had ik begrepen uit je topic Verward
Laatst bijgewerkt door cissie op 30-01-04 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:08

Geen enkele, ik gun iedereen plezier met z'n eigen paard

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 20:10

Billy schreef:
Geen enkele, ik gun iedereen plezier met z'n eigen paard



Dat bedoel ik toch niet! Gaaaap Ik vraag wat voor soort paard/combi zo ongeveer het tegenovergestelde van het jouwe is, en waarom....

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:17

nou...een springpaard en ruiter .
hou niet van springen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:17

ergens vind ik niet dat je wat over het zadel kan zeggen,mischien hebben ze geen geld voor een duur en nieuw zadel,en is het meisje blij dat ze dit zadel heeft.

ik moet zelf zeggen dat ik me wel herken in jouw Haha!
als ik ga rijden zorg ik ook altijd dat mickey er netjes uit ziet (gewoon ook dan Haha! ik hou gewoon van poetsen en nette spullen)

maar ergens vind ik als ze zo slordig erbij willen lopen,tja ik maak me er niet druk om,is niet mijn paard en ze doen met hun paard maar wat ze willen.
toch moet ik zeggen dat bij ons op stal eigenlijk iedereen wel netjes voor de dag komt,en zeker kwa verzorging.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:19

Koortje = Jou verschrikkeng is dezelfde als die van mij, verschrikkelijk! Maar jah, als iemand anders er blij mee is, waarom niet? Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:24

Koortje"]
[quote="Billy schreef:
Geen enkele, ik gun iedereen plezier met z'n eigen paard



Dat bedoel ik toch niet! Gaaaap Ik vraag wat voor soort paard/combi zo ongeveer het tegenovergestelde van het jouwe is, en waarom....
[/quote]

nee, zie topictitel, jij vraagt welke combi ik niet zie zitten Scheve mond

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:25

Persoonlijk houd ik ook van een verzorgde combinatie en kan het me niet voorstellen om met een ongepoetst, ongetoiletteerd paard op pad te gaan.

Maar misschien hebben anderen, die "onverzorgd" op pad gaan, daar zo hun redenen voor en daar kan en wil ik niet over oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:28

Ik hou er ook van verzorgd voor de dag te komen, maar ja. Het is ook wel fgijn dat er gewoon nog mensen zijn die er niks om geven en gewoon een paard willen omdat het fijn is. Oke, het enige bezwaar dat ik hier zie is dat de pony veel te dik was, maar verder las iik niks shockerends waar de pony in kwestie last van zou hebben. En niet iedereen heeft geld voor een neiuw zadel. Ik heb zoiets van, als het maar past!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:31

Ik geloof dat het wel duidelijk is hoe ik graag paarden zie,
maar ondanks je goede bedoelingen vind ik de toon die je in je posts aanslaat niet helemaal zuiver.
Je had beter een andere opzet kunnen gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:31

Mijn grootste ergernis is trouwens veel te grote meisjes op hele kleine shetlanders die ze in volle galop het hele bos door meppen en nog denken dat ze dan cool zijn ook. *zucht*, dan moet ik me echt inhouden er iets van te zeggen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:37

Je bedoelt het misschien niet zo, maar zo kom je wel over.
Een fjord die buiten staat (geen enkel paard trouwens) moet je uitgebreid poetsen. Dat huidvet hebben ze nodig om warm te blijven.
Dat Kore al dan niet geschoren onder de dekens staat, moet jij weten. Die van mij staan ook geschoren onder de dekens, maar als iemand dat niet doet, prima. Ik kan me er niet druk om maken of wakker van liggen. Ieder zijn meug. Niet iedereen kan een nieuw A merk zadel betalen, of BR dekjes of weet ik veel. Zolang het past, is het goed.
Als de combinatie in kwestie maar lol heeft, want daar gaat het tenslotte om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:39

Maar modderbenen hoeft niet en een dekje kan ook recht zitten, dus daar kan ik dan wel inkomen.
Ook een oud zadel kan er netjes uitzien.

Maaar voor de rest kan ik er ook niet zo mee zitten
Als de combi maar eerlijk rijd, want daar erger ik me wel aan als dat niet zo is.
Ook al is het paard geschoren met geweldig setje Lachen

En dus kan ik Koortje wel begrijpen.
En ja iedereen typt wel eens iets wat ander gelezen/begrepen word dan het in je hoofd klinkt.
Dus geloof haar wel als ze zegt dat het niet gemeen bedoeld is

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:44

Koortje, ik ben dus zo'n combi waarvan je zegt: Oh neeeeeeee Scheve mond Haha!

Maargoed, eigenlijk let ik niet zo op andere mensen... laatst was ik wel op een pensionstalling met Fraeva om in de binnenbak te rijden en dan kom ik daar dus als enige met mijn kleine, langharige koudbloed tussen al die KWPNers (ze vonden Fraeva en mij gelukkig geen verschrikking), maar ik stond wel een beetje versteld dat sommige mensen hun paarden daar echt als barbie's behandelden... kijk, je kunt ook overdrijven... heb ik niks tegen hoor, maar ik hou het zelf liever 'eenvoudig'... (niet dat mijn paard er zo onverzorgd uit ziet).

Maar ik begrijp je in zekere zin wel... ik vind het altijd zo vreselijk als mensen hun paard zo dik (en dan bedoel ik ook echt moddervet) laten worden... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Jessie88 op 30-01-04 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:44

Ieder paard is weer anders; de één is een sobere die veel op het land staat (Met dikke vacht ) de ander een chique geschoren wedstrijdpaard / pony..

Het ligt er ook aan, als je alleen recreatief rijdt ga je echt niet de allerduurste zadels kopen die je vinden kunt Clown

Mijn pony zit ook dik in het haar (haflinger) heeft oud (maar verzorgd) tuig liggen, aangezien we haar nog moeten beleren, en niet van plan zijn 8 zadels te kopen in de tijd dat we haar hebben.

Ik zie net zo lief een glanzend peperduur wedstrijdpaard als een vrolijke, goedverzorgde, dik in het haar zittende recreatiepony

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:51

Het gaat nu alleen maar over of een paard er wel of niet goed verzorgd uitziet en wie het eens is met koortje of niet..
Ik zag laatst in het park iemand rijden op een tinker, vrouw in dr spijkerbroek zonder cap, peuk in dr mond en ze draafde me gewoon voorbij zonder gedag te zeggen. Dat vind ik echt een combi waarvan ik denk ohh neeee!