leuke ideetjes voor beginnersles

Moderators: Murosch, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CC - LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 22:07

sinds een half jaar geef ik ponyrijdles aan beginnertjes op mijn oude lieve haflinger-welshje
in de zomer kon in met de iets ervarene ruitertjes wel eens een buitenrit maken ter afwisseling
nu is het jammer genoeg al vroeg donker dus ben ik genoodzaakt om in de bak te blijven

om de lessen afwisselend te houden laat ik ze wel eens zonder zadel rijden, of met ogen dicht (de lieve pony loopt precies zoals ze lopen moet) of een paar gymnastiek oefeningen, heel soms even springen

maar ik weet eigenlijk nix meer te bedenken
wie weet hier nog meer leuke dingen om zin zo'n les te doen
ik doe soms wel eens spelletjes, maar vaak heb ik maar 1 in de les en dan is een spelletje ook niet zo leuk

wie geven er hier nog meer les?
en hoe vullen jullie zo'n beginners les dan in?
als ik lesgeef aan mij zusje, of een ander meisje op eigen pony die ook goed rijden kan krijg ik de les gemakkelijk vol, maar beginnertjes kunnen nog niet zo veel, en ik wil ook niet te lang doorgaan met oefingen, ze moeten het juist ook leuk blijven vinden

wie heeft er tips, alvast bedankt!!!

CC - LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-01 22:13

die les 'goed omgaan met je pony' wat versta je daar precies onder, ik vind het zo ie zo belangrijk dat ze goed met de pony omgeen, geen getrap of getrek in de mond

enne, dat tikkertje, als ze alleen in de bak zijn is daar volgens mij niet zo heel veel aan
jah, ik zou ze natuurijk achter mij aan kunnen laten rennen Haha!
maar dat vind ik nix, ik wil ook niet dat die pony leert dat ze achter mensen aan mag rennen

CC - LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-01 22:37

hartstikke bedankt voor jullie leuke ideeen!
ik zal er zeker wat mee doen

meer tips zijn natuurlijk altijd welkom

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie