Je ultieme paarden moment!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Je ultieme paarden moment!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 23:14

Gisteren was ik met een vriendin met mijn verzorgpony Brenda naar buiten geweest. 1 erop en 1 ernaast. We waren toen bij het huis van mijn vriendin en ze ging even naar de wc. KOmt ze terug pakt ze Brenda van mij over en ga ik naar de wc. en toen ik terug kwam........

Hinnik!!!...........


Lovers

Zo lief! Ze herkende mij gewoon en ik verzorg haar nu 5 maanden voor 3 a 4 keer in de week.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:18

toen lotte keihard naar me toe kwam rennen en keihard ging hinniken

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:18

Ah, leuk is dat!
Nog elke dag met mijn paard geniet ik er zóveel van...Zo veel ultieme momenten...
Maar vorige week, ik had de pony's en mijn paard buiten gezet..Stallen gemest..Nog bij de wei een sigaretje gerookt....Stapte op mijn brommer om weg te gaan.Toen ik naast de weide reed,galoppeerde ze knoerhard mee...Oh,dat was zo'n super moment!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:25

Ik moet eerlijk bekennen dat ik al meerdere momenten met Magic heb gehad.
Toen ik me bijvoorbeeld heel erg druk maakte om Magic niet eens zo heel lang geleden en toen ook nog hoorde dat een 'gezond' paard bij ons op stal zomaar was ingestort moest ik toch wel even slikken.
Ik stond op dat moment voor Magic en ze komt tegen me aanstaan en legt haar koppie op mijn schouder Ach gut (nou doet ze dat wel vaker hoor, die slijmbal Haha! ).

Ook als 4-jarige toen we haar een keer uit het land gingen halen. Ze kwam heel lief naar ons toegelopen, zoals het hoort Schijnheilig
Maar door een greppel (waar ze niet overheen wilde/kon) kwam ze toch maar niet
Ze rende echt keihard weg inclusief bokkesprongen (ik alweer heel verdrietig Boos! ). Vervolgens rende ze helemaal naar achterin het land, rende om de greppel heen, om vervolgens nog iets harder terug te komen. Ik bang dat ze niet meer zou kunnen remmen voor het hek, maar precies voor mijn neus stopte ze en daar was ze dan. Helemaal buitenadem en helemaal vrolijk. Echt alsof ze zei: hier ben ik dan *LOL*
Raar paard Tong uitsteken

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 02:24

Als we bij de wei komen in het dorp en ons fjordje ligt te soezen, hij merkt onze auto op, kijkt meteen op, en springt meteen recht en komt naar ons toe gelopen Lovers

En als ik hier bij me thuis naar school ga met m'n kinderen kan m'n hengst me héél even zien tussen de struiken naast het huis en dan hihihihinikt ie eventjes Lovers

En dan ook die diepe grom van "joepie, daar is baasje" ... Dat doen ze alle drie Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 03:55

zodra ik met mijn scooter het erf op kom is Kane al naar het hek aan het wandelen, en nog voordat ik mijn helm af heb kunnen doen staat meneer al vrolijk naar me te hinneken Lovers
Geweldig gevoel geeft dat toch iedere keer weer!! Lachen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:55

Echt een ultiem moment kan ik niet opnoemen, ik heb er zoveel.
Als ze zo heerlijk geniet als ik haar borstel en dat ze mij terug gaat kriebelen als ik dan stop met borstelen.
Als ik haar los zet in de bak en ze maar achter me aan blijft lopen en me blijft volgen.
Als ze hinnekt als ik de stal binnenkom.
Als ik met het hoofdstel binnenkom en ze gelijk het bit in doet zonder dat ik klaarsta met het hoofdstel, maar als ze echt gelijk op het bit afloopt.

Allemaal kleine dingetjes die mij laten zien dat ze lekker in haar vel zit en dat ze happy is.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:59

Er zijn zoveel dingen die ik echt geweldig vond. Toen ze in haar stal lag en ik een poosje bij haar heb gezeten. Als ze hinnekt naar me, als ze gewoon lekker wil kriebelen enz.
Maar wat ook een ultiem paarden moment was, was de eerste keer op het strand met haar. Ze was zo onwijs lief. Zo rustig, zo braaf!!! Ja, echt een pony waar ik van kan genieten *LOL* Ze is ook super eigewijs, en dat is soms vervelend maar kan er ook vaak (Achteraf Tong uitsteken )wel omlachen Haha!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:11

nou ik was er voor de 2e dag gister we hadden een kinderfeestje daar dus daar moest ik bij helpen
ik ging naar de jaarlingen toe in de bak en gelijk hinnik en derest volgde echt zoooo lief Lachen

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:32

Als ik aan kom ge scooterd gaan alle paardjes een beetje rennen en voor ik me helm afheb hinniken ze alle 12 effe hihi echt leuk in stal hinniken ze druk en in de wei hoor je dan de veulentjes en dat zijn me liefe verzorghafjes waar ik eigenlijk nog niet lang kom maar ze zijn altijd blij me te zien !! Lachen

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:04

Toen Leo uit de kliniek kwam waar ze een paar dagen had moeten doorbrengen met een levensgevaarlijke lading zand in d'r darmen (koliek)

Ik was zo bang dat ik 'r nooit meer terug zou zien, en toen was ze er weer, heel lief en met me willen knuffelen... *zucht*

Vandaag was ze ook zeer zoenerig.... Superlief Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:24

Wel een ultiem moment maar op de verkeerde manier, toen mijn eerste pony werd ingeslapen nadat ik hem 8 jaar ofzo gereden had en hij na drie dagen ziek (daarvoor nog gewoon gereden) zijn in een keer ingeslapen moest. Vergeet nooit meer hoe hij erbij liep en naar me keek toen het zover was....

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:52

Geboorte van een veulentje vind ik altijd een ultiem moment. Het meest ultieme wat ik ooit in mijn leven heb megemaakt was vorig jaar, toen Cavalier Typique voor het eerst een veulentje kreeg. Niemand mocht er echt bij, soms moest het, maar dat ging met tegenzin. Toen ben ik op een lekkere middag iets heel gevaarlijks gaan doen: veulen en merrie in de bak gegooid en middin in de bak gaan zitten. Na verloop van tijd kwam de merrie bij me en heb ik haar een paar keer rustig over de neus geaaid. Het halster wat ik mee had genomen he ik haar toen opgezet en ik heb haar de hele middag staan borstelen, want de schat was helemaal vies en had toen al last van de opkomende droes (waar wij tot de echte verschijnselen niks van wisten). Vavaf dat moment mocht ik bij haar komen wanneer ik wilde, let wel: alleen ik (nou wil ik geen egoist zijn maar dat vond ik best wel leuk... Schijnheilig ). Toen kwam het moment: na een tijdje leuk gespeeld te hebben met het veulen ging ik even op de grond zitten en ging het veulen, geheel tot mijn verbazing, gewoon naast mij liggen. Op gegeven moment legde ze zelf haar hoofdje op mijn schoot!!! Toen had ik zoveel vlinders in mijn buik, dat was echt fantastisch!!!

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:14

Ik denk vanmorgen Toen ik in volle galop over het strand denderde, met mij o zo stoere vent die daar voor het eerst was en geen stap verkeerd zette.
Is is weer even heel erg in love *zwijmelt verder*

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:20

De reactie van mijn paardje als ik aankom
Als ik met de auto aankom rijden staat ze al met haar hoofdje naar buiten te kijken van komt ze nou al?!? en als ik niet meteen naar haar toeloop maar eerst met iemand ga staan praten ofzo krijg ik eerst een verontwaardigde hinnik te horen en als ik dan nog niet kom en paar meppen tegen de staldeur van: Ik ben hier hoor!!!!!!
Als ik wel meteen kom dan begint ze meestal heel zachtjes te hinniken, zo lief! Lovers Lovers

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:32

Par hinnikte altijd al als ik aankwam, heel erg leuk en natuurlijk echt een paarden moment.
Maar verdenk haar toch dat ze naar iedereen met lekkers hinnikt Haha!

Maar vandaag ging er nadat ik klaar was even ene meisje van stal op.
Par ging een beetje testen en doen terwijl ze heel braaf was...toen had ik toch een trotse giegel.
Gewoon omdat ze bij mij zo lief was en toch merkte dat het niet de vertrouwde was die erop zat.

Halt houden deedt ze niet...toen kwam ze kant op waar ik stond en zei het meisje wat er op zat ja daar staat je baasje he, nu loop je wel...halthouden ging opeens ook perfect op die plek Haha!
Heel kinderachtig maar vondt het zo geweldig dat ze me herkende.
Hiervoor had ik altijd het idee dat het haar niet zoveel kon schelen wie er op haar rug zat en waar ik rond hing.

Toen we klaar waren met rijden en ze lekker buiten stond met dekentje op in de nazon schoof ik mijn handen onder haar deken op haar schouders...en zo hebben we 10 minuten gestaan.
Parretje die normaal 5 seconden kroelen op het hoofd al te veel vindt, liet nu haar hoofd zakken en hing op haar gemakkie tegen me aan Lovers
Was geweldig.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:35

Ik rij dan op een manege en hoe maf het ook klinkt ik had met één paard een soort van band. Als ik bij der stal kwam en ging praten tegen der ging ze hinneken en der oortjes naar voren enzo.
Normaal was ze vrij lastig in stal, maar bij mij niet, ze liet zich zo pakken en bij andere liep ze telkens te draaien enzo.

En vooral omdat ik op een manege rij waar ik maar 1x in de week kom is dat wel een soort van moment..

Helaas is ze nu ingeslapen vanwege een probleem aan der rug...

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:44

Ahhh, wat leuk zeg!! Mijn shetje stond eerst ook een tijd op stal en toen hinnikte hij ook altijd toen ik zijn naam riep of de deur open deed Lovers
En in de wei komt ie ook altijd mijn kant opgelopen, dat vind ik altijd wel heel leuk *LOL*

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 01:00

Hmm.. toen Tammal nog leefde en mn vriendin op hem reed en ik op Vaan en zij eraf viel en Tammal op hol sloeg Tong uitsteken naar huis en ik er met vaan in een rengalop Tong uitsteken (ff spannend houden, nee het ging wel loeihard) achterna ging om hem te vangen, één keer net mis greep, maar ik hem toen we bijna bij de grote weg kwamen nét bij de teugels kon grijpen, toen scheurden we alleen net op een enorme sloot af diek nog net kon ontwijken, ze vielen beiden bekant op zn bek toen ze op de harde weg kwamen want das dan toch wel glad op ijzers, het vuur vloog er onderuit, máár ik had ze tot stilstand en toen voelde ik me echt een filmheld Cool
Maar je bedoelde zeker een schattig moment Tong uitsteken Haha!
Nouja vaan is altijd wel lief.. maar kvond het wel hip toen ik met vaan in de bak was en hij de hele tijd achter me aan liep en toen ging ik maar rennen om te testen of hij het dan nog deed en hij er achteraan en toen allemaal figuren gerend enzo haha was wel geinig..

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:41

M'n ultieme paardenmoment van m'n tienerjaren nog niet verteld Ik had toen een dravermerrie. Op een dag ging ik de stal in (het was erg koud) en ging wat in het stro zitten om warmer te krijgen. Ze kwam naast me liggen en ging met 'r koppie op m'n buik liggen. Zo hebben we samen behoorlijk lang blijven liggen, gewoon samen .... Lovers Ik mis 'r na al die jaren nog steeds ...

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:28

ik heb ook wel meer gave momenten gehad maar 1 van de gaafste was toch wel dat ik snacht met het veulentje in slaap ben gevallen
als de veulens er zijn moeten ze gelijk mak gemaakt worden
dat neem ik meestal maar voor mijn rekening ze zijn dan dag en nacht buiten en ik vaan ook
op een keer ging ik door het land rennen en ze renden allebij achter me aan echt schattig we maakten er een echt spel van
toen we moe waren van het de hele dag rennen en speelen ga ik even bij de merrie staan even met mams knuffelen.
dan gaat het veulen liggen.
1 keer kon ik er rustig bij gaan liggen
daar lagen we dan die lieverd met z'n benen gestrekt ik met mijn hoofd op z'n buikie het schatje
hij is nu verkocht maar ik zal hem nooit vergeten!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:07

hahahah bij mij doen ze dat ook weleens als ik dan kom helemaal blij ja niet dat ik er ben maar dat ze dan eten krijgen geloof ik Tong uitsteken

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:50

Ik ben nog maar 4 keer bij mijn verzorgpaard geweest maar het klikt gewoon goed...Met rijden gaat nog niet alles goed en kan ik best kwaad om hem zijn enzo. In het begin is hij helemaal hyper etc en elke keer als ik er af stap is ie weer net zo lief tegen me als daarvoor. Hoe erg je er soms ook op zit wat voor hem vast niet lekker voelt enzo en dat ie een elastiek omheeft etc...Hij blijft geowon lief tegen me en dat vind ik al super!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:02

Toen Lanna met een dikke schommelende buik naar me toe kwam lopen toen mijn auto bij de wei stopte en haar water op dat moment brak (ze was drachtig). Ze had echt op me gewacht. Zo ontzettend Lief!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:02

Mijn paardenmomenten waar ik me intens gelukkig door voelde:

De impuslieve aankoop van mijn eerste paardje, mijn lieve puk Escala Lovers ... Ik heb ik weet niet hoe lang de meest rritante grijns op mijn gezicht gehad... Haha!

Scaaltje die niet zo gek lang na de aankoop in volle galop op me af kwam stormen vanuit haar (blubberige Haha! ) paddock... oortjes naar voren en vlak voor me kwam ze tot stilstand.

De dekking van Escala met Krimh... het was goed rijp en de eigenaresse van Krimh is diezelfde avond langs gekomen voor de dekking...

Het resultaat van de scan... Escala drachtig!!!

8 juni 2002... Escala was zoooooo mega aanhankelijk dat ik er van overtuigd was dat ze nu toch wel heel gauw zou veulenen... dus ik wakker gebleven... en om 03:00 (op 9 juni dus) ging de telefoon... Escala had geveulend!!!

9 juni om 06:30 Mijn eerste blik op mijn lieve veullie Eclipse Lovers wederom had ik een eeuwigheid die akelige grijns op mijn gezicht...

Als ik naar de loopstal van Eclipse (ja ja, dat veulentje was zo leuk dat hij mocht blijven ) loop en ik roep "Clippie!" dan komt mijn kleine man meteen naar me toe, zo lief ook!

Ja... ik ben echt blij met mijn 2 schatten en maak gelukkig talloze momenten mee waar ik intens van geniet.