Aangehouden met trailer.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:28

Judibo je schreef
volgens mij mag ik met deze combi wel rijden omdat ik aan de voorwaarden voldoe (niet zwaarder als 3500 en trailer+laadvermogen is niet zwaarder dan mijn auto)

Mag ik vragen wat jou auto aan gewicht mag trekken en wat je trekhaak mag trekken?
Het klopt dat je niet boven de 3500 kg mag komen.

Maar er was al weer iets nieuws verzonnen nl.
mag de auto het trekken? dit staat aangegeven op je autopapieren onder autonoom geremd (alle trailers hebben een oplooprem)

en mag de trekhaak het trekken. Moet op het plaatje staan die op de trekhaak zit.

Kijk dit a.u.b. even na bij een ander soort controle kan het zijn dat blijkt dat je die combi niet mag rijden. En dan sta je daar met je paard zonder dat je verder mag rijden ook al heb je B-E rijbewijs.

Helft van de politie weet inderdaad niet eens hoe het nu echt zit net als het paardenpaspoort. Ik moest jaren geleden ook een rijschoolhouder bellen hoe het nu zat verschillende politiecorpsen konden mij het niet vertellen.

Daniel79
Het is vanaf 01-01-2004 verplicht als het paard wordt vervoerd in trailer of vrachtwagen dat het paspoort aanwezig is.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.



BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:35

volgens mij is het handiger als meneer agent dit dus niet weet je moest eens weten hoeveel paarden het paspoort nog niet hebben en wel over de weg in een trailer vervoert worden

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:15

Graag gedaan Judibo helaas wordt dit stukje vaak vergeten,
meer en deel van de 1 en 1.5 paardstrailers kunnen door een grote auto getrokken worden, maar 2 paards wordt een heel ander verhaal.
We zien heel wat 2 paardstrailers getrokken worden door auto's die het volgens ons niet mogen.

Weet iemand misschien of een opel vectra een 2 paardstrailer mag trekken? Ik ben daar benieuwd naar of het eigenlijk mag, dan is dit voor ons ook een leuke optie om erbij te hebben.
Mijn man is in bezit van BE rijbewijs. Ik kreeg het net niet meer kado erbij en rij dus niet met onze combinatie.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 17:32

Judibo"]
[quote="BlueStar schreef:
Weet iemand misschien of een opel vectra een 2 paardstrailer mag trekken? Ik ben daar benieuwd naar of het eigenlijk mag, dan is dit voor ons ook een leuke optie om erbij te hebben.
Mijn man is in bezit van BE rijbewijs. Ik kreeg het net niet meer kado erbij en rij dus niet met onze combinatie.


Je zal in de papieren van de auto moeten kijken wat de massa van het ledig voertuig is.
Oja, en je moet ook niet vergeten dat de combi max. 3500 kg mag wegen......

Heb net even op de opel-site gekeken, als ik het zo bekijk, mag je er geen 2 paards mee trekken (die wegen vaak ongeveer 2000 kg max.) en de auto weegt ongeveer 1500 kg., maar je zult toch even op je eigen papieren moeten kijken. Weegt de trailer idd 2000 kg, mag het sowieso niet, want dan moet de auto ook 2000 wegen en kom je boven de 3500 uit....
[/quote]

Aardig van je om even naar de opelsite te gaan. Helaas is het wat moeilijk om in de auto papieren te kijken aangezien wij deze auto dus niet hebben. Ook de 3500kg is geen probleem mijn man heeft BE en ik rij dus niet met auto en (onze) trailer. Deze combinatie is te zwaar voor mijn B.
Maar omdat wij dus vaak de opel vectra zien voor een 2 paards ben ik benieuwd wat het trekvermogen van deze auto is.

In onze papieren kijkende is onze auto,
massa ledig voertuig 1690 kg maar hij mag wel autonoom (geremd) 2800 kg trekken.
De regel dat je niet meer mag trekken als je auto is volgens mij verkeerd!

Zijn er hier mensen met een opel Vectra? Die mij kunnen helpen wat de auto autonoom (geremd) mag trekken ongeacht welke trekhaak of welk rijbewijs?

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:28

joyce B schreef:
De opel vectra 2.2 16v, 2002 en later mag 1500 trekken geremd en weegt zelf 1335. Dat houd in dat je met B rijbewijs niet met 2 paards kan rijden, maar met E-rijbewijs wel met twee paards, maar dan alleen met 1 groot paard of twee pony's.


Dank je voor deze informatie, onze trailer heeft een laadvermogen van 1800 kg dit mag de vectra dus helaas niet. Ook niet als ik minder zou laden. Ondankt BE rijbewijs. Politie houdt echt rekening met wat max. in de trailer mag en niet wat erin staat.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 35 bezoekers