Dan ben je toch een beetje naif... dacht ik zo...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Dan ben je toch een beetje naif... dacht ik zo...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 14:09

Op de pensionstal van mijn instructrice staat nu een nieuw klantje met een nieuw paardje welke ze nog op proef heeft.
Verder een hartstikke leuke meid maar met een plank voor d'r kop. Het kind is helemaal verknipt door d'r ouders. Het meiske wil wel rijden maar er niet teveel voor doen dus kopen naive papa en mama een knoppenpaard van een bekende dressuurstal in het zuiden des lands. Slechts voor een "bedragje" van +15.000 euroootjes Verward
Oh ja, meiske is 13 jaar maar moet de nieuwe belofte worden voor de toekomst. Nu vind ik die instelling niet zo verkeerd maar ze hebben een paard gekocht die echt niet helemaal goed is en ook niet spoort. Meerdere malen hebben we erop gewezen dat hij achter en linksvoor niet goed is maar nee... niet luisteren. Elke paardenkenner ziet op stal al zo dat het peerd een hanentred (of krampentrek... weet niet hoe het heet) heeft. Hij tilt 1 achterbeen achterlijk hoog op en zet het recht onder hem weer neer. Onder het zadel doet hij dat ook maar dat heet bij hun dan een spectaculair achterbeen gebruik Verward Ach gut
Volgens mij heb je dan toch 2 achterbenen nodig Bloos
Maar goed het mooiste is nog dat ze in de maand proeftijd les heeft gekregen van de eigenaresse van het paard (een Jazz X Roemer btw).
Les gaat als volgt: half uur losrijden met slof die verkeerdom is bevestigd en dan gaan we piafferen en passageren en voila einde les! Gog, wat kan jij goed rijden. Heel mooi... NOT!
Wij begrijpen op stal ook wel dat de eigenaresse het kind naar de mond praat want die wil van die knol af... niet zo gek, ik zou hem ook snel verkopen *LOL* Het jammere is alleen dat die mensen echt niet weten waar ze mee bezig zijn en echt geen advies (echt goed bedoeld) willen aannemen.
Maar een paard van +15.000 euro moet gekeurd worden... toch? Paard werd twee weken geleden fallikant afgekeurd op de rontgenfoto's en kwam ook niet door de klinische keuring! Hallo, wakker worden en laten staan dat paard!
Vervolgens wordt ie nog 2 keer afgekeurd door een andere veearts.
Maar de proeftijd was nu om en er moest weer gekeurd worden. Dit keer was de stal veearts aan de beurt (is ook mijn eigen veearts). En ook die keurde het dier op klinische gronden af.
Gelukkig had de eigenaresse ook een eigen veearts bij en ..... die keurde hem goed!!!! Gek he?! Kind helemaal dolgelukkig en koop werd deze week gesloten....!
Paard kost klauwen met geld, kost bijna 20.000 euro en is door 3 veeartsen klinisch en rontgenologisch afgekeurd. Uiteindelijk wordt het dier door een veearts van de verkopende partij goedgekeurd en foto's... daar praten we niet meer over.... Scheve mond
Ik vind het zo triest dat er nog zulke mensen zijn die op die manier een paard willen kopen en daarbij vind ik de verkopende partij ook niet netjes want ze nekken die mensen gewoon.
Meiske moet volgende maand in de L1 beginnen met het paard maar ze krijgt hem niet naar voren of naar achteren gereden, kan alleen piafferen en passageren (in ieder geval iets wat erop lijkt). Bovendien is het dier veel te druk en te dominant voor haar en kan ze hem absoluut niet aan.
Ik vrees dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen... ik kan alleen maar hopen dat ik het mis heb....

Ann

Berichten: 13248
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:13

Tja, laat ze het dan maar uitzoeken, ik ben bang dat je er weinig tegen kunt doen, houd je ons op de hoogte? Lachen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:18

je heb van die mensen he.. je kan er niet veel aan doen ze luisteren toch niet,maar naar een poosje gaat het mis en dan kan jij denken ik heb het tegen ze gezegd hadden ze maar moeten luisteren,toch?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 14:20

Ik houd jullie wel op de hoogte hoor! Het is net een soap... geweldig. Maar ik hoor er natuurlijk niet echt meer bij want mijn paard loopt nog maar M oefeningen en kan nog niet piafferen Knipoog

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:21

haha wacht maar als jij in de z zit dan kunnen hun hun paard wegbrengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:23

Tja, als ze nergens naar willen luisteren vind ik het hun eigen probleem en zou ik me er zeker niet druk om maken

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:30

hier kan je niets aan doen. Op een gegeven moment komen ze toch wel met hun kop tegen de muur te staan. Vrees alleen dat dit paard dan een enkeltje slachthuis krijgt en zij zijn een hoop geld kwijt. Hoewel als ze zoveel geld kunnen uitgeven aan dat paard zijn het waarschijnlijk geen armoedzaaiers.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 14:34

Nou Petraaken, toch denk ik dat die mensen hard moeten werken voor hun centen want de moeder heeft 2 banen waarvan 1 's nachts aan een productielijn. Lijkt me dan toch dat ze niet echt het geld op de rug hebben groeien en nog veel geld zullen moeten gaan neertellen voor dochterlief. Want er moet nu ook een eigen zadel komen en dat moet dezelfde zijn als die van Anky... ongeacht of die past Knipoog
Dus ik vind het ook dom van die ouders maar heb tegelijkertijd ook medelijden met hen. Waarschijnlijk hebben ze een fikse lening moeten aangaan voor het bekostigen van dit paard.
En oh wee, als ze nu niet met winstpunten thuiskomt!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:46

Ik heb dat paard op internet zien staan geloof ik.. Lekker naief idd.. Ach ja zulke mensen komen er vanzelf wel achter, en dan staan ze met lege handen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:54

youngster schreef:
Ik heb dat paard op internet zien staan geloof ik.. Lekker naief idd.. Ach ja zulke mensen komen er vanzelf wel achter, en dan staan ze met lege handen..


waar was dat en welk paard? ben nu wel erg benieuwd!! Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:58

Op marktplaats dacht ik, en anders op sporthorses.nl

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:09

Is het een 7 jarige vosruin? Lachen
Dan heb ik hem gezien !

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:13

Ach als zij zo'n paard willen kopen moeten ze dat vooral doen niet mijn probleem maar die van hun. En de Da kan lekker geld verdienen.

NOOOOOOIT een paard kopen die niet gekeurd is OOK niet eerst meenemen naar stal op proef en dan keuren. Want als hij afgekeurd wordt kan de oude eigenaar zeggen dat je wat heb gedaan waardoor die niet goed was. Dan heb je helaas geen poot om op te staan.

Ik snap het niet dat dit mensen nog gebeurt het moet onderhand toch wel duidelijk zjn hoe het misgaat tegenwoordig??.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 15:18

Ja, Prisca dat zou ik inderdaad ook denken mar sommige mensen zijn nog niet op de hoogte (of willen het niet zijn) van de zwendel in de paardenhandel.
We kunnen alleen maar hopen dat er geen ongelukken gebeuren.
Het is inderdaad een vosruin, geen aftekeningen op het hoofd. Ik weet niet of hij 7 jaar is, zou goed kunnen.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:44

ja typisch weer een geval van mensen die er totaal geen verstand van hebben jammer maar die komen zich tegen jammer dat het paard en dan ook altijd tussen zitten.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:10

Helaas zullen dit soort dingen blijven gebeuren. En je kunt er ook niks aan doen. Denk maar zo, door schade en schande wordt men wijs. Dat zal bij deze mensen ook vast wel gebeuren. Niet leuk, maar bij sommige mensen is dat de enige manier.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:16

Als je toch de mening van een DA niet interessant vind, waarom laat je het dier dan uberhaupt nog keuren? Als je toch al weet dat je het beest koste wat kost gaat houden lijkt me die keuring ook volkomen zinloos.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:23

Jeetje, als een paard door 3 verschillende dierenartsen word afgekeurd dan moet er toch wel iets bij je gaan dagen?
Het lijkt me dat die mensen toch ook wel een beetje verstand van paarden hebben en dan toch ook wel kunnen zien dat hij niet helemaal lekker loopt?
Maargoed, die mensen moet het zelf weten, het zijn hun centen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:26

Och jeetje toch... wat kunnen mensen naief zijn! Echt niet normaal! Er zijn zo veel leuke paarden te vinden voor dat geld, dan koop je toch geen kreupele bok als je dat bedrag te besteden hebt???
Ik kan me voorstellen dat de (ex) eigenaresse zich helemaal kapot lacht... En aan de andere kant: wie niet wil luisteren, moet maar voelen.

Heel erg jammer alleen voor dat paard...