ze worden steeds brutaler

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

ze worden steeds brutaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 11:54

Gisteren kwam ik bij marit en stonden er twee meisjes aan het hek ( jaar of 11 denk ik) ze vertelden dat ze bij haar in de wei waren geweest. Ik kwam net terug van school van een eind fietsen en in eerste instantie hoorde ik niet echt wat ze zeiden.
Maar na een tijdje drong het tot me door, dus vroeg ik of ze het wel eens vaker deden? Nee dat niet...zeiden ze. Maar ze mochten het van de boerin (ze staat in een wei van haar) want ze hadden het gevraagd.

Nou ik was totaal verbaasd je moet wel lef hebben om zomaar bij een onbekend paard in de wei te gaan!
Ik was erg geschrokken, marit zal echt niet zomaar iets doen maja je weet nooit... straks gebeurt er iets.

Ik heb gezegd dat ze echt niet meer in de wei mogen komen ook niet als de boerin het zegt dat het mag. Maar het leek geen indruk te maken want ze is toch zo lief, en ze doet niets..en heb ik het nog een keer uitgelegd dat ik er niet van gediend ben als mensen zomaar in een wei gaan.. heb nog steeds niet echt het idee dat ze het snappen. ( Aan de boerin heb ik het ook even doorgegeven.)

Later die middag kwam ik bij twee belsen bij ons in de buurt, en toen ik het verhaal vertelde aan het baasje van deze twee paarden hoorde ik dat ze daar ook al in de wei hebben gestaan. Meerdere keren terwijl ze wisten dat ze het niet mochten. En deze twee paarden zijn nooit in de hand geweest en helemaal niet makkelijk in omgang ( trappen zelfs onder het hek door). Dus heel gevaarlijk...

IK vind het echt zo brutaal, en kan ik me zo kwaad over maken Boos! . Als het nog een keer gebeurd ga ik ze zelf naar hun ouders brengen.

Hebben jullie hier ook last van/ ervaring mee? wat zouden julie doen?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:00

Lastig hoor. Onze paarden komen niet naar wandelaars toe. Dus dat is al een voordeel.

Ik denk ook dat je de volgende keer nog eens tegen die meiden moet zeggen dat je het gewoon niet wilt hebben, en tegelijkertijd even hun ouders inlichten.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:02

Vertel mij wat!
Voor je het weet zitten ze er al op hoor!
Ik kan mij ook zo verbazen hoe brutaal ze zijn, die kids, ik zou dat vroeger echt nooit gedurfd hebben!

Op mijn bijrijdpaardje reed eerst ook een ander meisje en die vrat van alles uit wat echt niet kon (zoals springen terwijl het paardje een peesblessure heeft ed) uiteindelijk heeft de eigenaar haar na de zoveelste kans opgezegd.

Ik zou gewoon de ouders bellen als het weer gebeurd en uitleggen waarom het niet kan. Het is ook gewoon vervelend dat anderen ongevraagd aan jou paard zitten!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:04

Ja ik heb hier inderdaad ook last van. Ze staan dan wel op een kinderboerderij en doen dus niets. Maar ook als het hek dicht is klimmen kinderen over het hek. Ik ben wel een paar keer boos geworden omdat er dan geen mensen van de wei zelf bij zijn. En omdat paarden toch vaak wel onbetrouwbaar (schrikreacties enzo) zijn. Veel kan je er toch niet aan doen omdat je er niet dag en nacht bent.

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:07

Nou om eerlijk te zijn heb ik dat ook gedaan toen ik nog jong en onbedorven was. Na een aantal keer kwam ik het baasje tegen van de pony en zij ging rijden in het weiland. Daarna heb ik het nooit meer gedaan want ik mocht elke keer als ze daar was, uitstappen op dr paardje.

Naast mij (ik was ook 11, 12) kwam er ook weleens een ander meisje (rond de 16 jr.) die beweerde dat het haar paard was, dat bleek dus helemaal niet zo te zijn. Toen Opala (mijn eigen paard) in dat landje kwam te staan heb ik haar ook in het weiland aangetroffen. Ze zei dat het haar nieuwe paardje was. Oh ja? Zei ik toen.. Jammer want het is mijn paardje al.. en toen haalde ik dr uit de wei. Heb haar nooit meer gezien, want ik was wel bang en kwaad.. Boos!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:23

Leuk he dat soort mensen ..Boos!
Heb het met Kane ook gehad maar toen stond ie gewoon op stal
Ook 2 meiden met grootte praatjes. 1 meisje was heel overtuigend tegen der vriendinntje aan het vertellen dat ze Kane mocht verzorgen en alles mee mocht doen de eigenaar had namelijk geen tijd meer voor hem . Verward Toen ik Kane zijn stal deur opende om lekker veel tijd aan hem te besteden had ze ook nog het lef om te vragen wat ik met haar verzorg paard ging doen ???????? Ik heb haar toen maar vriendelijk ( en toch streng ) vertelt dat Kane toch echt wel mijn paard is en dat zei nooit maar dan ook nooit iets met hem zou mogen doen
Ik heb der daarna nooit meer gezien Haha!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:31

Irish heeft op een stal in Dronten gestaan, waar ook een manege bij was, en omdat ze haar op de wei moesten zetten hing er een halster aan de box. Kwam ik een keertje was mijn paard weg Verward waren 2 manegemeisjes er mee aan de wandel gegaan, want ze zag er zo lief uit!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:34

Toen ik nog op Hofnar reed zou ik op een dag gaan rijden en tot mijn grote verbazing liep hij al in de bak! Die meiden hadden ooit eens op hem mogen rijden van de eigenaar en hadden dat nu maar weer gedaan, zonder aan haar te vragen! Gewoon zo uit het land geplukt, zadel erop en rijden maar! Boos!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:35

Wel leuke sterke verhalen trouwens Haha!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:36

Nou zo leuk vind ik ze niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:40

Ik hoop maar dat ze dat bij mijn pony nooit doen, want die trapt een vreemde zo de wei uit. En als hij niet schopt, zal hij zeker proberen te bijten.
Waar halen ze het lef vandaan om aan andermans paard te zitten!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:42

irish_lady schreef:
Nou zo leuk vind ik ze niet!


nee dat is waar, je hebt gelijk!
ze zijn meer opmerkelijk!

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:42

Haha...dat hebben ze ook eens met die van mij gedaan...die ging zelf wel even met ze aan de wandel, meisje dr rijbroek op dr knieen gescheurd en wel. Kheb ze nooit meer gezien, want die enge gevaarlijke fjord is levensgevaarlijk (*proest*) Haha!

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:56

Hahahah, dan moet ik gelijk denken aan mn moeder. We zouden met een hele groep een buitenrit gaan maken door het bos en duinen, was nog op de manege. Konden we eindelijk eens met z'n tweeen rijden. Voordat we goed en wel op weg waren was mn moeder meegesleept door een fjord, Balou, en omdat ze nóóóit loslaat (ja sterke moeder Bloos), had ze dr middelvinger gebroken.

Ik weer zonder mijn moeder op pad...
En mn moeder kon niet meer lekker typen Haha!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:01

Seren, ik heb het ook meegemaakt!! En ik ben toen na die ouders toegegaan en dat ging geheel de mist in. Het -dit doet mijn kind niet- verhaal kwam naar boven. Maar bij mij was het gekker. Ze wilden mijn pony aaien, die was er niet van gedient en toen heeft ie gebetn en getrapt. Gevolg gat in de jas en toen wilden die ouders dat ik dat ging vergoeden!!!

Sommige mensen zou je toch!!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:06

van te voren doel bepalen wat je wilt bereiken in het gesprek en daarop blijven focussen. beginnen ze erover dat hun kind dat nooit doet; gewoon zeggen dat het daar niet om gaat etcetrea. gewoon sterk erheen gaan!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:22

Moest ik dat tegenkomen in wei dan roep ik er waarschijnlijjk de politie erbij. Ten eerste zijn mijn paarden redelijk eenkennig en bovendien is er eentje nogal schrikachtig en dan weet je niet hoe een paard op zo'n moment reageert. Maar die van mij zullen hoogst waarschijnlijk ofwel bijten ofwel op de loop gaan en bokken en de achterbenen uitslaan. Trouwens zijn zijn op verboden terrein en hebben daar dus niets te zoeken.

Hang een bordje aan het hek verboden toegang voor onbevoegden of zoiets. Zelfs het braafste paard op stal kan al eens bijten en slaan.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:53

Oh jee, pennymeisjes in de bocht ? *LOL*
Wat Petraaken hierboven zegt, daar zat ik ook al aan te denken.
Een bordje ophangen "verboden toegang" en evt. nog iets toevoegen (paard slaat en bijt ofzo).
Ze hebben er sowieso niets te zoeken, maar dan heb je het ook op papier staan Knipoog

En als die meiden echt niet horen willen, dan denk ik dat je ze maar het beste een grote mond kunt geven.
Leuk is anders, maar als normaal praten niet helpt, dan moet je toch wat.....
Zelf zou ik het eerst vriendelijk vragen en uitleggen (dat heb jij al gedaan) en als dat niet werkt dan zou ik ze zo'n grote mond geven dat ze niet meer durven te komen.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 15:20

Boomerang schreef:
Seren, ik heb het ook meegemaakt!! En ik ben toen na die ouders toegegaan en dat ging geheel de mist in. Het -dit doet mijn kind niet- verhaal kwam naar boven. Maar bij mij was het gekker. Ze wilden mijn pony aaien, die was er niet van gedient en toen heeft ie gebetn en getrapt. Gevolg gat in de jas en toen wilden die ouders dat ik dat ging vergoeden!!!

Sommige mensen zou je toch!!!


Kijk dat bedoel ik nou ik ben verantwoordelijk dus ik kan opdraaien voor de kosten als er iets gebeurt. Als het ziekenhuiskosten zouden worden ben je er mooi klaar mee!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:36

Mijn zusje had een keer een foto van Rachel naar een meisje van de manege gestuurd via msn. Dat meisje bleek dus ook in mijn lijst te staan (zusje zit hier wel eens op mijn msn). Dus kreeg ineens een berichtje, Hoi. Nouja ik antwoorden dus. Zie ik ineens een foto van mijn paard naast haar naam. Ik zeg hoe kom je aan een foto van mijn paard. Jouw paard zegt ze, dat is mijn verzorgpony dus die kan helemaal niet van jou zijn Verward Ik zo nou die foto is van mij of ze die wel even weg wou halen. Wou dat kind niet. En dan ook nog even doodleuk vertellen, ja hij kan heel goed springen, ja maar hij is wel heel druk hoor hij bokt en steigert en daarom rijd ik hem ook omdat ik hem goed aan kan.
Nou ik stond perplex Haha!
Wel sneu voor zo'n kindje helemaal in de waan Tong uitsteken

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:03

Jah zo'n verhaal heb ik ook eens gehad.
Ik had ongeveer 5 jaar geleden een verzorgpaardje en dat was niet een van de makkelijkste... eerst mocht ik haar niet doen van mijn ouders omdat ze 'gevaarlijk' was Rolleyes maar na lang zeuren toch.

Mijn moeder ging toen een keer haar losgooien en longeren omdat ik ziek was, toen kwam ze terug en begon ineens tegen me tekeer te gaan Bloos!
van: waarom weten wij niet dat jij een ander meisje er altijd op laat rijden omdat jij er niet meer op durft etc... betalen wij daarom steeds lesgeld etc Bloos!

Ik dacht echt waaaaaaaaaar gaat dit allemaal over??? Dus ik aan m'n moeder uitgelegd dat het niet zo was en dat het juist heel goed ging tussen Dandy (knollie Knipoog ) en mij... dus ik vroeg wie dat was en kreeg een beschrijving.

Ik meteen met snotneus en al op m'n fiets gestapt en naar de manege geraced en daar stond ze... bij Dandy dr stal brood te voeren ondanks het "niet voeren!!!" bordje.

Dus ik meteen gevraagd waarom ze dat deed enzo maar dat wicht (anders kan ik haar even niet noemen Bloos ) haalde gewoon dr schouders op en zei: "nah en..."
AAAAAAAAARRRRGGHHHH!!!!! Boos! Stoom uit je oren

IK meteen naar de eigenaar gebeld en die is hekomen en heeft haar even HEEL duidelijk verteld dat ze met dr fikkies van Dandy af moest blijven, en ik heb haar daarna nooit meer bij dandy gezien Haha!

Maar een aantal weekies daarna hoorde ik hetzelfde van een vriendin van me... had het zelfde meisje tegen m'n vriendin zelf staan te beweren dat het nu haar pony was etc... jammer voor haar dat m'n vriendin zelf de eigenaar was Haha!

Maahjah was een beetje lang verhaal Gaaaap hoop dat jullie nog wakker zijn Dromen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:39

haha Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:51

Ik heb het ook ooit mee mogen maken. Een meisje uit het dorp, helemaal gek van paarden. Ik vond het ook wel schattig en nodigde haar een keer uit om eens met me mee te gaan naar de stal. Dat had ik natuurlijk nooit moeten doen.....
Gevolg was dagelijks bezoek van dit meisje met stel vriendinnen.
Ook hebben ze het gepresteerd om met een zak vol brood het weiland in te gaan waar toendertijd vier paarden liepen. Een shetlander, engels volbloed, fjord en mijn toenmalige haflinger. Ze wilden alleen de shetlander voeren maar dat ging niet door. Gevolg was een kudde paarden achter de meisjes aan, de fjord had de plastic zak met brood helemaal opgegeten (had natuurlijk zoooooo´n honger). Ik zag dit spektakel vanuit huis en heb ze daarna daarop aangesproken en vervolgens nooit meer in het weiland gezien...hi hi.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:45

ik snap echt njet dat die meiden dat durven... okee vaak is het ook onwetendheid, zoals dat ze bij vreemde paardjes het weiland in hobbelen
Maar toen ik klein was en ik zag een lief paardje in de wei ging ik er niet zomaar in... maar ging ik het altijd heel braaf ( Bloos ) vragen aan mensen die daar woonden of ik het paard mocht aaien etc Schijnheilig

En ik heb al helemaal nooit beweerd dat een paard van mij was ofzo hahaha *LOL* zoveel fantasie heb ik waarschijnlijk niet eens haha Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:05

Boomerang schreef:
Seren, ik heb het ook meegemaakt!! En ik ben toen na die ouders toegegaan en dat ging geheel de mist in. Het -dit doet mijn kind niet- verhaal kwam naar boven. Maar bij mij was het gekker. Ze wilden mijn pony aaien, die was er niet van gedient en toen heeft ie gebetn en getrapt. Gevolg gat in de jas en toen wilden die ouders dat ik dat ging vergoeden!!!

Sommige mensen zou je toch!!!


Hier zou mijn reactie tegen die ouders dus geweest zijn 'Dit doet mijn paard niet hoor...' Haha!