Ziekte van pfeiffer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 17:39

Balen zeg. Ik heb net gebeld voor de uitslag van mijn bloedonderzoek en ik heb dus toch wel de ziekte van Pfeiffer. Ik snap er niks van. Ik had vorige week wel keelontsteking, wat eerst niet zo snel over ging, maar ineens in 2 dagen was ik weer helemaal opgeknapt. Ik ben ook helemaal niet moe weer, ben gewoon weer naar school enzo, en dan toch pfeiffer?

Maar goed, dat wordt nu dus extra opletten, zodra ik moe ben extra uurtje gaan slapen enzo, schiet dus niet op.

Zijn er hier mensen die deze ziekte ook gehad hebben? Ben wel benieuwd naar ervaringen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 18:24

Ja, op zich is het bij mij ook wel snel ontdekt, want ik had vorige week heel flinke keelontsteking. En omdat de penicilline niet aansloeg moest ik bloed laten prikken. Ik kon dus vandaag bellen voor de uitslag.
Maar omdat ik van het weekend weer helemaal opgeknapt ben, had ik helemaal geen rekening gehouden met een positieve uitslag voor pfeiffer.

Stoppen met roken hoef ik niet, ik rook niet, drinken doe ik maar zelden dus dat is ook niet zo'n probleem.
Alleen ik zit wel met mijn studie. Ik kan nu geen pauze nemen, omdat ik in het laatste jaar van dit curriculum zit. Als ik niet al het onderwijs volg, moet ik overstappen en dan ben ik nog lang niet klaar (terwijl ik nu toch nog hoop van de zomer mijn doctoraal te kunnen hebben). Gelukkig volg ik wel maar de helft van het aantal vakken per trimester, omdat ik vorig jaar de andere helft al heb gedaan, dus er is wel tijd voor extra rust en ontspanning.
Ik heb nu (van de assistente) te horen gekregen dat ik wel met mij studie door mag, maar dat ik goed moet luisteren naar mijn lichaam.
En verder heb ik voor over 2 weken een afspraak bij de huisarts om te kijken hoe het er dan mee staat. Als ik eerder grote problemen mocht krijgen, mag ik natuurlijk wel eerder al weer een afspraak maken.
Het gekke is alleen dat ik na die keelontsteking zo goed ben opgeknapt en nu ook echt nergens last van heb. Ik voel me niet moe of ziek. Maar goed, wie weet hoe de ziekte zich nog verder gaat manifesteren.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 19:34

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben ook zeker van plan om te gaan luisteren naar mijn lichaam, alleen het is nu zo moeilijk voor te stellen, omdat ik me nu dus echt niet moe of ziek voel.
Ik hoop dat ik er snel weer vanaf ben, maar de tijd zal het leren!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 10:21

Allemaal heel erg bedankt voor jullie medeleven.
Ik ben wel zeker rustig aan aan het doen, lig 's avonds netjes op tijd in bed enzo. Ik wil wel proberen door te blijven gaan met mijn studie, want anders heeft het echt heel vervelende consequenties, dus dat zal betekenen dat andere dingen naar een lager pitje gaan. Voorlopig even geen drukke wedstrijddagen, en dus ook niet al te fanatiek trainen, maar lekker relaxte buitenritjes maken (goh, wat zal Duvel dat erg vinden maar niet heus). En dan maar eens zien wat ik nog wel kan volhouden en wat niet.
Ik had ook net besloten om met mijn vriend samen naar de sportschool te gaan 1x per week, maar daar wacht ik voorlopig ook nog maar mee, eerst maar eens zien hoe ik nu met mijn energie ga rondkomen, voordat ik nog meer energie ga verspillen.

Ik heb trouwens op internet ook nog wat gezoch over pfeiffer en daar stond zowieso dat je de infectie nooit meer helemaal kwijt raakt, dus mensen die er nu nog steeds last van hebben: dat klopt dus, meestl in een periode van minder weerstand steekt het weer de kop op, stond er.
Ook heb ik daar gevonden dat er geen relatie is aangetoond tussen pfeiffer en ME, ook al is dat wel iets wat men jaren dacht, maar dat heeft er dus mee te maken dat je de pfeiffer nooit meer helemaal kwijtraakt, stond er. Iemand die daar meer over weet?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 18:36

Nou, voorlopig valt het me nog alles mee, ik ben overdag eigenlijk helemaal niet moe en 's avonds ga ik lekker vroeg naar bed en dan val ik lekker meteen in slaap, heerlijk!
En normaal word ik in het weekend ook altijd gewoon om 7 uur wakker en vanmorgen deed ik pas om 9 uur mijn ogen open, dus op zich heb ik nu nog geen last van die ziekte. Ik vind het wel lekker dat ik goed kan slapen nu, ipv vaak wakker worden 's nachts, of 's avonds de slaap niet kunnen vatten.
Kortom, eigenlijk vind ik het nog niet zo'n bezwaar, kennelijk is mijn lichaam toe aan een beetje rust en dat krijgt het op deze manier dus wel.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 10:14

Als uit bloedonderzoek blijkt dat je pfeiffer hebt, moet je arbo-arts er voorlopig wel mee akkoord gaan! Ziek is ziek, en als je niet goed uitrust blijf je er veel langer last van houden.
Dus naar je huisarts en de mogelijkheid van pfeiffer bespreken en dan waarschijnlijk bloed prikken. En dan hoor je het wel.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 11:30

Ja, dat klopt, dat heb ik op internet gelezen, er blijven altijd antilichamen aantoonbaar als je het eenmaal gehad hebt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennenboom, gerlindie, Majestic-12, Marilu, Suliko, ulaantje en 104 bezoekers