wat een vervelende ponies

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 19:58

Jeetje het zal wel aan het weer liggen.

Ik had netjes de kindjes ingedeeld. Maud wilde heel graag op zwartje dus dat mocht van mij. Maar in de les gingen Vosje en Zwartje ineens een wedstrijdje doen. Helemaal niet hard hoor. Gewoon een handgalopje. Maar Maud was toen heel bang en huilde heel hard. Marlotte op Ricky was ook al heel bang.

Tamara was vandaag een beetje gevoelig en toen een meisje op wilde stappen (prikte erg in de zij)begon ze te bokken zodat ze er net zo hard weer af viel. Zij was dus ook erg bang. En tja dat voelen de ponies he? Uiteindelijk Maud maar geruild met iemand anders. En toen liepen de ponies wel maar waren de kinderen erg bang. Dus maar wat gymnstiek gedaan en zo zo proberen wat af te leiden

Pff

de les erna met de wat gevorderden kinderen liep het ook allemaal niet zoals het moet lopen. Vosje viel O'Malley aan en Joey deed dat daarna nog een lichtelijk over. Tamara was heel braaf maar ruitertje deed niets. "Waarom doet ie het niet?" was de fraag. *zucht* Achter een andere pony aan ging het goed. maar ja dat mogen ze niet van mij. Ze moeten verdorie zelf sturen en rijden.

Toen moesten ze op de volte. Vier kinderen bij A en vier kinderen bij C. Dat duurde lang! de kinderen hadden de ponies niet echt in de hand en steeds zeilde er een naar de andere volte.

We hebben nog genoeg om te oefenen blijkt wel weer uit vandaag.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:19

Ha, ha, leuk he, pony's!!!
Wel vervelend dat er kinderen bang werden, maar voor die mer gevorderden wel goed om te ontdekken dat ze nog veel te leren hebben...
En ja, geduld is belangrijk Knipoog

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:23

Citaat:
Op 2001-11-13 18:58, schreef Heike:
"Waarom doet ie het niet?" was de <b>fraag</b>.


*LOL* Tong uitsteken

Wel jammer dat ze zo 'vervelend' waren, maar het wordt ook weer kouder he.
De manegepaarden bij ons zijn ook alweer lekker fris allemaal Scheve mond\ Wel leuk eigenlijk Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:08

Haha, vind het altijd wel leuk dat soort taferelen.
Of pony's die dan ineens op de lange zijde in galop naar binnen schieten en de blinde paniek van die kindergezichtjes is af te lezen... Haha!

Nuja, voor jou niet zo leuk denk ik... maar wel altijd prachtig om naar zo'n les te kijken.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 21:13

Helemaal mee eens Sibold. Ik mag dat wel, dat stoute-pony-gedrag. Maar idd, als je les staat te geven dan is het helemaal niet leuk. Ik vindt het zo al knap dat Heike dat kan, ik zou geen les kunnen geven aan kinderen, dat ligt mij dus totaal niet. Een kind, prive, dat gaat me dan weer wel goed af, maar zo'n groep, nou nee, dank je.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 21:45

Tja voor de kinderen is het natuurlijk erg prettig als de pony braaf zijn rondje loopt. Voor de instructrice is dat ook wel prettig. Maar ja dan leren ze dus helemaal niets.

De pony's bij ons op de manege lopen dus niet braaf achter mekaar. Je moet ze echt erachter houden en zelf de wendingen rijden.

Maar soms zou ik wel willen dat ze braaf hun rondjes liepen.

En ik? Ik leer om heel geduldig te zijn Haha!

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 19:25

hahaha
ik ken het, k geef zelf ook manegelesjes.
wel heel leuk om te doen vind ik.
heb een keer een lesje gehad waar er 4 tegelijk afvielen, tja zie dan maar eens rustig te blijven Haha!
soms kan ik die ponies echt hun nekje omwringen }>
bij ons lopen de beginners wel achter elkaar aan, de wat gevorderde lessen rijden voor zichzelf.
ik moet zeggen dat de ponies bij ons vandaag superbraaf waren(lees supersonischsloom Haha! )
toedeledoki
gillian

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 20:01

Bij ons is het hetzelfde. De beginners rijden achter elkaar. maar ja ze moeten de ponies wel goed ertussen houden want ze draaien zo af de linkmiechels. En dan gaan ze lekker in het midden stilstaan.

Soms staat de hele groep stil in het midden. We hebben ook nog eens ponies die absoluut niet voorop gaan.(tenminste als er een beginner op zit)

Och ja ik ben blij als ze allemaal lopen. hihi En dan moeten ze een figuur rijden. Maar met mijn toverzweep houd ik ze wel aan het lopen. Hoe4f ze niet eens bij te tikken o.i.d

Wel lastig hoor als er vier tegelijk afvallen!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:12

Hahaha, zo staan er bij ons ook wel een paar. Vooral 1 klein, (A-pony denk ik) zwart, ruintje. Wat een draak kan dat zijn Extreme duivel !!!
Leuk he, van die eigenwijze ponys!! Schijnheilig *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 10:22

Me Lovers pony's! Hahaha, ik doe je het echt niet na Heike!!! Ik heb heel veel geduld....maar niet met kids... Beetje nadeel van mij haha. Haha! Maar goed.. je hebt er achteraf vaak wel lol om.
Ik denk meteen terug aan de periode dat ik manegeles had... toen was het ook op twee voltes galopperen en altijd een paar van die grapjassen die rechtdoor stoven..dan was het weer hilarisch!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:16

HAHAHHA, dat hoort erbij hé!!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:33

Hai,

Ik ken het probleem.
Bij ons is dat ook wel zo, vooral als er storm of komst is dan zijn de kids ook altijd zo leuk....

Maar goed zo blijft het afwisselend en leer je inderdaad goed je geduld te bewaren.

Gelukkig ging het bij mij gister allemaal goed.

gr. afke