Wie weet nog een goeie oefening?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-01 15:15

Ik heb gister met Iwaldo een soort van voltige gedaan, zitlessen. We hadden het zadel op met bijzets eraan, hij aan de longe, ik erop. Toen heb ik oefeningen gedaan als: op z'n rug liggen, links en rechtsom zwaaien met mn armen, voeten aantikken, benen optrekken, om z'n hals hangen. Ook in draf en galop zonder beugels en met je armen omhoog gezeten; leer je heel goed van zitten. Cool En die knol van mij vindt alles goed.. hij was zoooo lief Lovers echt ik moest even wennen voor ik ook het zadel los durfte te laten in galop.. toen zat ik eindelijk lekker en wilde ik mn armen omhoog doen, staat ie pardoes stil (OOhh ze gaat vallen... hihihi) Echt een schatje. Volgende keer misschien proberen zonder zadel maar nadeel is dan dat je hem niet bij kan zetten he? Maargoed ik heb lol gehad en zoiets is wel heel goed voor je zit en balans.. Maar weten jullie nog meer oefeningen om te doen volgende keer?
Groetjes! Party!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 15:21

been over de hals! moest ik ook een keer doen in galop! kreeg kramp!!!!!! kijk daar dus voor uit.
maar je kan ook oefeningen doen, als de oren aanraken, teen aanraken, staart aan raken. Staan in de beugels, en (ik weet niet hoe je het zegt, maar zo zeg ik het altijd tegen de kinderen die ik lesgeef) het plavon aanraken!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 16:15

Op je kop gaan staan op je paard

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 16:17

handstand tegen het paard aan, dat kan ook, en ook nog lachwekkend!!!

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 17:29

Achterste voren op je paard gaan zitten, in dameszit, je benen onder je kont trekken...

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 18:46

met een longeer singel kun je hem longeren met bijzet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 18:59

Een "rondje draaien". Ehm, gewoon, benen links, achterste voren, benen rechts en weer gewoon.
Vond ik altijd erg leuk!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-01 19:04

Haha jullie zijn mooi.. een handstand tegen je paard?! Verward Ik mag dan wel dansen en paardrijden maar lenig ben ik NIET... hoorde t allemaal kraken in mn rug toen ik probeerde achterover te liggen LOL

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 21:25

Voor de liefhebbers, ik heb een voltigeersingel. Mijn paard snapt het alleen niet. Als je naar haar toeloopt, stopt ze en kijkt je aan zo van: wat kom jij doen? hahahaha, wel grappig, maar niet handig.