Update Jurita, rijden sinds de hoefkatrol clinic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 19:30

De clinic is nu 3 weken geleden en ik ben zelf een week op vakantie geweest met Jur, dus ik probeer nu 2 weken op de nieuwe manier te rijden. In totaal is dat een keer of 7 rijden (in de bak) denk ik.

Ik rij niet meer met sporen, omdat Jur nu zo lekker voorwaarts is. Lachen
Ik rij alleen met zweep maar gebruik deze nauwelijks, af en toe een klein tikje bij een overgang ofzo. Het gekke is dat ondanks Jur zo depri is op stal en als ze los is, dat ze tijdens het rijden wel fanatiek en voorwaarts is. Als ik haar los zie lopen vind ik haar ook heel stijf lopen, maar tijdens het rijden merk ik daar eigenlijk niets van. Wel merk ik dat nu het kouder is, dat ze weer last heeft van die knie. Niet zozeer bij het rijden, maar bijv. in de box. Bij iedere pas die ze zet met haar rechterachterbeen, hoor je 'knak'.

Maar goed, nu het rijden. Aangezien ze de rechterteugel niet goed wil aannemen en moeite heeft met de linkerbuiging, moet ik haar eerst recht maken zodat ze die rechterteugel wel aanneemt. Ik reed haar dus altijd in een linkerbuiging op de linkerhand, terwijl ze helemaal niet recht was. Een vlase buiging dus. Dat kan dus niet goed gaan. Ik moet haar dus op mijn rechterteugel rijden en links los laten, totdat ze rechts aanpakt, dan kan ik haar op beide teugels evenveel druk laten aannemen. Maar dat is nog makkelijker gezegd dan gedaan. Af en toe word ik er zo moedeloos van, dat ik bijna opgeef of kwaad word. Dan lukt het niet snel genoeg naar mijn zin. Maar na een poosje neemt ze wel druk op de rechterkant, kauwt ze de teugels uit mijn handen en loopt ze recht met evenveel druk op beide teugels. Maar die momenten moeten sneller komen en langer duren. Verder lukt het me nog niet om haar dan wat hoger opgericht te krijgen.

Toch ben ik wel tevreden, ik hoef niet meer te schoppen, ze loopt vanzelf. In de galop heeft ze ook meer sprong gekregen. We blijven dus lekker doorgaan en ik hoop zo dat het allemaal goed blijft gaan. Heel stiekem hoop ik dat ik ooit weer terug kan in de wedstrijden, maar of dat ooit gaat lukken? Al duurt het een paar jaar, het zou wel fantastisch zijn. Maar ik doe het alleen als ze echt goed loopt en alles makkelijk aankan. Ze moet dus beter worden dan dat ze was.

We wachten af!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:30

Het is wel fijn dat je bij die clinic weer tips hebt gekregen om vooruit te kunnen!

En een paard wat goed aan je been is lijkt me heerlijk.......

Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:04

Wow...ik wil ook wel dat Jurga net zo goed aan mijn been word, dan Jurita aan de jouwes.. Haha! Mooi dat je toch tevreden bent over hoe het nu gaat meis... Ben blij dat te horen. Wel gaaf idee hè, dat je nu weet dat je terug zou KUNNEN komen op wedstrijden. Ik hoop het voor je, jullie zijn echt een mooie combinatie... Lovers Nu lekker doortrainen, je zult zien dat het steeds sneller en beter gaat als je maar veel oefent. Ben trouwens ook blij dat ze met het rijden niet zo depri is als op stal, dan rijdt je zelf ook niet lekker!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:18

Klinkt goed zeg. Heb je overigens al gehoord van de clinic van antoine op 24 november? Ik had graag heen gewild met Max maar helaas ben ik verhinderd. Dit is een 'gewone' clinic dus niet speciaal voor hoefkatrol-problemen. Ik denk dat het voor jou zeker van belang is om in dit stadium begeleiding te krijgen om de ingeslagen weg vol te houden. Maar het begin is er in ieder geval niet waar, op naar de winstpunten in de Z *LOL* . En is je rijden op Razinda nu veranderd met deze inzichten? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 18:51

Ik rij hetzelfde op Razinda als voorheen, maar Razinda loopt op beide teugels hetzelfde en is ook niet zo 'scheef' als Jurita. Ik heb op beide teugels evenveel druk, maar let er wel op dat dat zo blijft.

Met Jur vind ik het nog steeds moeilijk, want ik vraag me dan ook weer af: is het wel goed zo, belast ik haar nu niet te eenzijdig etc etc.

Nee ik wist niet van die clinic. Waar is dat en hoe duur?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 20:13

maartje ik heb het tel.nr. gepbt, de inschrijving sluit 14 november, dus het kan nog. Overigens is er 29 dec nog een, bij voldoende aanmelding. Daar ga ik me voor opgeven. Het kost 100,-- en het is in Elst (Gld).

_________________
Als dit een logische wereld was, dan zouden mannen in de amazonezit rijden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: astridh op 2001-11-11 19:41 ]</font>

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:20

Astrid,

Zou je mij ook het telefoonnummer willen geven? Ik ben bij de eerste clinic geweest in Lunteren en wil nog wel een keer. Wordt het nu steeds duurder, de eerste keer heb ik volgens mij iets van 75 gulden betaald voor 2 personen Verward

Alvast bedankt,
Mirjam.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 21:20

Heee fijn dat het zo goed gaat. Zelf heb ik ook het nodige opgepikt van die clinic en ik pas het toe in mijn rijden. En het werkt gewoon.

Ik zal voor je blijven duimen dat het zo blijft gaan en dat je misschien weer kan starten met haar. Hopelijk met dipensatie een klasse langer. Ik zou de gok gewoon wagen Lovers .

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 07:04

rijden kost 100, kijken 27,50.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 11:19

Fijn dat het beter gaat met Jurita! Ik zie de enorme vooruitgang ook bij Christa en Isard. Christa heeft haar recordaantal lessen verbroken zonder dat Isard kreupel is geworden!

Ik denk dat het wel goed is om nog eens een keer naar Antoine te gaan, dan kan hij zien hoe je vooruit bent gegaan en je eventueel nog wat meer adviezen geven voor de verdere toekomst!

Maarre: is Jurita sinds kort zo depri of was ze dat al een tijdje?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 13:14

Sinds dat ik terug ben van vakantie is ze depri, maar gisteren leek het al iets beter. Ben benieuwd hoe het vandaag is, ik ga er zo heen. Misschien ook weer de omschakeling en het weer, en ze is ook nog hengstig...

Ik ben heel benieuwd hoe het met rijden verder gaat, maar ik hoop toch nog eens een les te kunnen krijgen van Antoine. Niet in de vorm van een clinic maar gewoon een (half)uur rustig priveles.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 14:31

Misschien is ze gewoon van slag door de vakantie?

Of een najaarsdipje? Sommige mensen hebben daar last van, misschien paarden ook? Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-11-12 14:13 ]</font>

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 15:34

Deze clinic is heel anders van opzet heb ik begrepen, je rijdt met 3 ruiters een uur en krijgt les, de toeschouwers staan niet in de bak maar dmv een geluidsinstallatie horen ze de aanwijzingen. Ik vrees overigens dat prive-les wel erg duur is, fl. 300,--?? Misschien kunnen we samen gaan Maartje op 29 dec. Jur en Max in 1 trailer moet kunnen toch?