Hou een op met al die negatieve berichten over Deurne!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 13:37

Ik wou even kwijt dat jullie allemaal eens moeten ophouden van deurne is stom, ze zijn streng je mag niets,en dat is echt waar want ik heb dat gehoort van die en die en blablablablablabla ga zo maar door!!
Jullie zitten allemaal niet op deurne dus jullie weten er niets van af!!ik zit er zelf op en het valt zo ontzettend mee!Je leert zo ontzettend veel op die school!!
Dus hou eens op met al die vooroordelen over Deurne!!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 13:40

rustig maar

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 14:27

iedereen is vrij zijn mening te geven, en ik ken verschillende mensen die naar deurne zijn gegaan dus ik weet wel ongeveer hoe het daar aan toe gaat. Ik ga er dus daarom zelf niet naar toe. Maar uhm effe een vraagje waarom adviseren topruiters mij daar absoluut niet naar toe te gaan. Ik ben naar verschillende belangrijke mensen in de paardensport geweest en zij zeggen allemaal ga toch een beroep leren en houd paarden als hobby want om echt door te breken dat zijn er maar een paar. Of je moet het leuk vinden de hele dag stallen uit te mesten en te doen wat andere je opdragen! Maar effe een vraagje!
Wat ga jij na je opleiding doen??
Oja dit is een forum niet vergeten daar mag iedereen zijn mening geven en mensen mogen om advies vragen.
En we wonen in Nederland daar heeft iedereen recht op vrije meningsuiting!!
Dus zeg anderen niet wat ze niet mogen zeggen dat doen zij jou ook niet!
groetjes jeannette
verder veel succes met je opleiding!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 14:56

Ach ja, ik vond Deurne wel leuk maar ik heb ook Masterclass gedaan, dat is pas echt lachen.....je wordt echt gewoon zo verwend daar. Alles wat de gewone Deurneleerlingen niet mochten, mochten wij wel. Zonder cap rijden, geen stom schooltenue, eten in de klas, mobieltjes aan en telefoneren!!, en weerwoord geven in de lessen: JA MAAR........
Maar effe over de gewone Deurne opleiding, je leert daar best veel hoor, ik zou het zelf nooit gedaan hebben maar zo negatief hoeft er niet over gedaan te worden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:08

Weet je, ik ga uit van verhalen van mensen die daar geweest zijn. Misschien is het zinnig dat er ook positieve verhalen de wereld in geholpen worden. Dus vertel gewoon over wat je daar doet en leert, en hoe het gaat! Als er meer positieve verhalen komen wordt de beeldvorming ook beter. Maar ik moet zeggen dat die les op tv nou niet helpt. Het was echt geen opbouwende kritiek wat gegeven werd...
Ik zou zeggen grijp je kans, gebruik bokt!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:06

Ik heb een instructeur sinds kort, die een paar jaar terug Deurne heeft afgerond.
Ik weet totaal niet hoe Deurne is, maar weet wel dat hij erg goed les geeft. Of dat door zijn opleiding komt weet ik ook niet maar dat hopen we dan maar.
De springlessen die hij geeft zijn echt interessant, hij zegt niet alleen hoe maar ook waarom, en legt ook uit hoe een paard jou 'voelt' als je bijv. niet meegaat in de sprong, of een verkeerde zit of weet ik veel.
Heel duidelijke aanwijzingen, maar ook overzichtelijke les.
We zijn dus heel blij met een Deurne-patientje *LOL* !

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:38

ik krijg in de ek selectie trainingen van Jan huizinga.

hij geeft ook les op deurne.

hee suzanne F.

wat moet je hebben gedaan om toe te worden gelaten in masterclass???

( niet dat ik het mag/ wil gaan doen, me ouwelui zouden gaan flippen, maar het lijkt me wel leuk en in ieder geval leuk om te weten Lachen )

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:08

wat is die master class dan??nog nooit van gehoord...wil je daar eens wat over vertellen?
ik zou er wel heen willen opzich, maar m'n pony is 1.56 en die ga ik echt niet weg doen!!!maar ja, het is zoizo nix voor mij, zoooo vroeg opstaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 22:20

Ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van wat je later eigenlijk met een Deurne diploma kunt gaan doen. Als je als doel hebt om op een manege bedrijf te gaan werken dan is Deurne een heel leuke all-round opleiding.

Als je echt met het rijden de kost wilt gaan verdienen kun je beter iets anders gaan doen. De Masterclass in Deurne is een opleiding voor mensen die al aardig op weg zijn naar hun carriere als ruiter. Ik dacht dat je zelf nationaal moet presteren om toegelaten te worden tot deze opleiding.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 00:53

Ach ja, ik vond Deurne wel leuk maar ik heb ook Masterclass gedaan, dat is pas echt lachen.....je wordt echt gewoon zo verwend daar. Alles wat de gewone Deurneleerlingen niet mochten, mochten wij wel. Zonder cap rijden, geen stom schooltenue, eten in de klas, mobieltjes aan en telefoneren!!, en weerwoord geven in de lessen: JA MAAR........
Maar effe over de gewone Deurne opleiding, je leert daar best veel hoor, ik zou het zelf nooit gedaan hebben maar zo negatief hoeft er niet over gedaan te worden.


Nou, nu ik dit lees vind ik het helemaal een slechte school. Als ze mensen zo gaan voortrekken, dan klopt er iets niet.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 09:17

Citaat:
Op 2001-11-10 12:37, schreef Princess:
Je leert zo ontzettend veel op die school!!
Dus hou eens op met al die vooroordelen over Deurne!!


Dat je er veel leert kan bijna niet anders want ik vond het niveau van ruiters en paarden bedroevend wat ik in die aflevering gezien heb.

En die jongen zei zelf ook: als ik echt goed was had ik hier niet gezeten, dus dat zegt genoeg .....

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:56

De Masterclass is een 2 jarige opleiding voor jonge ruiters/amazones die op min. nationaal nivo uitkomen in de sport. Dus min. ZZ-licht dressuur of ZZ-springen. Dus Junioren of Young Riders of daar in de buurt. Ik zat in de klas bij Imke Bartels, Thamar Zweistra, Moniek van Dijk, Bart Veeze, Thijs Meulemeesters (springen). De nieuwe lichting bestond uit onder andere: Petra van Esch, Laurens van Lieren, Danielle van Aalderen, Inge Coenen, Linda van Doorn etc. Ook moet je een baan in de paarden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:09

Maar op welk vlak verschilt de masterclass nu essentieel van de gewone 4-jarge Deurne opleiding? [afgezien van de stages de jullie hoeven te doen]

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 12:25

Ikzelf doe de houderij opleiding en niet de sport, met de houderij word je veel breder opgeleid, maar wat die jongen (Jan) in dat programma zei van als je echt goed was dan zat je hier niet, daar heeft hij gelijk in!maar wat wou je dan horen?en op dat programma hebben jullie nog geen minuut van de les gezien, en al meteen zeggen van het nivea is slecht en blablablabla!!weer een vooroordeel!dat zijn 2 mensen van de 180 die niet goed kunnen rijden, wat zegt dat nou over de rijkwaliteit!en in 4 jaar kan je heel erg veel leren hoor!!
en ja jullie mogen allemaal een vrije mening hebben!daar heb ik geen problemen mee, maar jullie hebben vooroordelen, van ik heb van die gehoort dat het heel slecht is want die heeft daar gezeten, nou en?dat zegt toch niet dat jij dat ook vind??Heb een eigen mening!!en ga niet op ander mans meningen uit. Ga eerst zelf eens kijken voordat je wat over Deurne zegt!!
Want geef nou zelf toe er is geen 1 school waar je zoveel(in praktijk)over paarden leert, op welke andere paardenschool leer je nou hoe het in praktijk gaat??op deurne zit je op school, je krijgt les, maar je werkt ook mee in het bedrijf!je zit tussen allemaal paardenmensen en je leert veel van elkaar!!
Dus ga eerst eens kijken, want hoe weet je nou dat het stom is als je erzelf nooit geweest bent?en dat programma op tv, ja dat was ontzettend stom!maar dat was toch niet de schuld van de school, de school heeft dat programma niet gemaakt hoor!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 13:28

Dat je er veel leert kan bijna niet anders want ik vond het niveau van ruiters en paarden bedroevend wat ik in die aflevering gezien heb.

En die jongen zei zelf ook: als ik echt goed was had ik hier niet gezeten, dus dat zegt genoeg .....

[/quote]
ja, ik ben het helemaal met jou eens, ik vond het niveau veel lager dan ik het evrw8 had.
nu hoeft niemand zich aan gevallen te voelen ofzo, maar dat is gewoon zo.
ik ken iemand die daar afgewezen is, dat was wel een paar jaar geleden, maar als ze toen al zo reed als een jaar geleden vind ik het erg vaag. want sorry dat ik het zeggen moet, maar zij rijdt veeeel beter dan die kinderen in het programma.
ik dacht dus echt een paar geweldige mensen op geweldige paarden te zien, nou dat viel vies tegen!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:46

Meestal ga je naar school om te leren!
De ruiters de we gezien hebben waren allemaal eerste jaars. Op een mavo weten de eerste jaars ook veel minder dan de 4e jaars.
Als we allemaal zo goed als Anky of Jos waren dan hoefde we niet meer naar school.
Een school is om te leren.
Je weet zelf niet op wat voor nivo die mensen rijden, tegenwoordig op de wedstrijden loop je te huilen wat er in de z rubriek gebeurd.
Dus dat bewijst wel weer het nivo van de leerlingen en of het dan aan hun zelf ligt??

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 15:12

Dan zal Deurne OK zijn, kan ik NIET over oordelen want ik ben er nooit geweest. Maar ik vind wel dat zo'n documentaire over "paardenmeisjes" -zoals het in de gids aangekondigd wordt- een lekker klunzig beeld geeft van wat er op die school gebeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 15:16

maar het nivo van Deurne is gewoon steeds lager geworden.

Jaren geleden kwam je er alleen op als Z springen en Z dressuur was.
Daarna was dat niet meer nodig maar moest je wel degelijk veel kwaliteiten bezitten om aan genomen te worden en in die tijd was Tjeerd Veldstra nog de directeur en was alles veel zwaarder dan nu.

Zoals ik nu dat filmpje heb gezien waren het penny meisjes die droomde en geen realiteit zagen.
Sorry als ik iemand kwets maar zo zag ik het.

Die jongen was de enige die normaal nadacht en niet op een roze wolkje liep.

Ik denk dat verder het strenge ook niet meer zo erg is als vroeger, maar dat daar nog wel steeds de verhalen van rond gaan.

Tja en bij dei dromerige penny meisjes zul je ook wel eens achter de vodden moeten zitten want een uur knuffelen per paard is nu eenmaal voorbij als je in de paarde wereld wilt dus zal er wel eens streng opgetreden moeten worden ander houden ze de eerste beste stage plaats al niet meer vol

_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-11-11 14:19 ]</font>

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:54

Ik ben laatst naar de clinic van Ellen Bontje aan leerlingen van Deurne geweest.... Pff wat viel dat tegen.. (niet Ellen Bontje hoor!!).
Het niveau van de leerlingen: het eerste paard was zo goed als teugelkreupel... het 2e paard kende keertwendingen volgens zijn amazone, maar een wending om de voorhand kwam dichter in de buurt..(?) De 3e amazone reed met een heel groen dier, maar kon het dier niet eens rechtsom sturen, zonder dat hij uitbrak. (Al vond ik dat wel de meest sympatieke amazone van het 3-tal...)
Ik had van Ellen Bontje graag wat meer willen leren dan alleen losrijden en zorgen dat je je paard op 2 teugels krijgt...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:00

Citaat:
Op 2001-11-11 13:46, schreef Cowgirl:
Meestal ga je naar school om te leren!




O.k. dat ben ik met je eens, maar een bepaalde basis mag je toch wel verwachten.

Ik vergelijk het maar even met de ORUN-cursus 1e fase, het niveau op onze cursus lag qua rijden vele malen hoger dan de 1e jaars die ik bij Deurne zag rondhobbelen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 11:15

Bij de Masterclass heb je veel vrijstellingen. Eigenlijk verschilt de opleiding niet zoveel van de 4 jarige opleiding. Je doet alleen 4 jaar intern in 2 jaar deeltijd. Dit is dus alleen mogelijk doordat je voor veel dingen vrijstelling krijgt, bijv. bandageren, borstelen, monsteren etc. De dingen die je in de praktijk al geleerd hebt.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 12:06

Citaat:
Op 2001-11-10 20:06, schreef Dorine:
Ik heb een instructeur sinds kort, die een paar jaar terug Deurne heeft afgerond.
Ik weet totaal niet hoe Deurne is, maar weet wel dat hij erg goed les geeft. Of dat door zijn opleiding komt weet ik ook niet maar dat hopen we dan maar.
De springlessen die hij geeft zijn echt interessant, hij zegt niet alleen hoe maar ook waarom, en legt ook uit hoe een paard jou 'voelt' als je bijv. niet meegaat in de sprong, of een verkeerde zit of weet ik veel.
Heel duidelijke aanwijzingen, maar ook overzichtelijke les.
We zijn dus heel blij met een Deurne-patientje *LOL* !


Ik sluit me aan bij Dorine, heb ook een instructrice die Deurne heeft gedaan, en echt, super!

Danielle Party!!