verzorgpony opzeggen of niet?!? vertel het mij!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

verzorgpony opzeggen of niet?!? vertel het mij!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 17:08

Heej jullie daar!

ik heb 2 verzorgponies, de een staat op de manege waar ik ook rijd, en de andere staat tegenover mijn opa en oma in nieuw vennep.
bij die in nieuw vennep staat ook nog een andere pony, en die kan ik niet aan en ik kan er niet iedere week heen.
ik vind die pony suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuppeeeeeeeeeerrrrr lief en sgattig, en die andere ook wel, maar nu heb ik telkens die bazin nodig om mijn verzorgpony te pakken, en dat vind ik vervelend.
op die pony(die ik niet verzorg) rijd ik soms, en op mijn verzorgpony mag ik niet rijden, want daar is ze te oud voor (en ze is 2 keer hoefbevangen geworden omdat de vorige verzorgster toch wel op haar reed!) nu is mijn vraag, vinden jullie dat ik ermee moet stoppen, nu moet ik wel zeggen, tussen die andere pony en mij gaat het wel steeds beter hoor!!!
ik hoor graag jullie mening (,persoonlijk wil ik haar blijven doen, maar toch wil ik jullie mening weten!!!)

Liefs van ilse

(die andere pony staat gewoon in een box, die van de manege, en die kan ik wel aan)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:15

Tsja, als je zelf door wilt gaan, en je hebt tijd genoeg voor 2 verzorgpony's, waarom zou je dan stoppen?

Ik weet niet hoe lang je nu bezig bent met die moeilijkere pony, maar om een band op te bouwen heb je tijd en geduld nodig. Vooral als het nu al veel beter gaat dan in het begin lijkt het me dat jullie op de goede weg zitten...

Groetjes!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:38

Die moeilijke pony verzorg je niet - officieel. Beetje banketstaaf om voor dat beestje de pony die je wel verzorgd, op te geven. Lijkt me ook zonde eigelijk.
Zeker als je die pony leuk vind, moet je haar niet opgeven omdat het een beetje moeilijk wordt. Zie het als een situatie waar je van kan leren: je kan die andere pony nu nog niet aan, werk eraan, en je kan wel zonder hulp je verzorgpaard pakken. Ermee stoppen lost niets op, ervan leren wel.

En zeker als je niet wil stoppen, is stoppen geen mogelijkheid.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:19

bedankt voor jullie antwoordjes!!!! :j:j:j:)):)):)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:28

ik kan uithet verhaal eerlijk niet helemaal volgens om hoeveel paarden het in het verhaal gaat en met welke je nou wil stoppen, welke nou de oude is, die hoefbevangen is, en welke de moeilijke, ik volg het hele verhaal gowoon niet Verward

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:49

voor Shiloh:

De pony die ik verzorg is Patty OK dan! OK dan!
de pony die vervelend is heet Nikita Scheve mond

Patty is de oudste en die verzorg ik, en die is 2 keer hoefbevangen geweest. Die vind ik ook suuuuuuuuuuppppppppeeeeeeeeerrrrrrrr lief. Lovers Lovers Op Patty mag ik daarom niet rijden, maar verder mag ik alles wel doen!

Nikita is de vervelende pony waar het nu steeds beter mee gaat, tussen haar en mij. op deze pony rijd ik ook soms, en door deze pony kan ik Patty niet pakken.Verder vind ik Nikita wel lief hoor, ze is volgens mij gewoon jaloers op Patty, en ook is ze heel bazig.

Ik hoop dat je het nu wel snapt, en als je nog verdere vragen hebt, vraag maar raak!!!

-x-

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:36

waarom zou je moeten stoppen eigenlijk Verward

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:36

Kan het verhaal niet helemaal volgen, maar als ik het goed begrijp, wil je die oudere verzorgpony opzeggen omdat je er niet op kan rijden???

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 15:16

nee, ik wil die oudere niet opzeggen, maar ik wil weten of ik haar op moet zeggen omdat ik problemen heb met de pony die bij de oudere staat.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:20

Neej tuurlijk niet!
een paard in de steek laten omdat je problemen hebt met een andere pony die daarbij staat?!
Waarom zou je, elk probleem is op te lossen...
Wat voor problemen heb je dan precies met die pony?!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 15:58

ze valt me telkens aan als ik mijn verzorgpony wil pakken om haar te poetsen en wandelen enzo... (en dat ik niet op mijn verzorgponietje mag rijden maakt helemaal nix uit hoor, dat kan ook op de manege )

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:03

Ik zou eens proberen een band op te bouwen met die pony.
Gewoon telkens voor allebei de paarden wat lekkers meenemen.
Ik denk dat die pony gewoon verschrikkelijk jaloers is dat jij wel wat met die oude doet maar neits met hem!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 16:33

ik geef ook altijd wat aan hun allebij, een wortel ofzo, en soms poets ik die andere pony ook wel en soms rijd ik op die pony die mij aanvalt... dan is er wel iemand bij, maar volgens mij gaat het steeds beter al, tussen ons.
voorlopig hou ik ze nog wel hoor...haha;)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:38

Gewoon zorgen dat ze niet jaloers worden op elkaar.
Die andere pony kan dan ook boos gaan doen tegen de oude en dat kan uitlopen op ruzie.
Gewoon aan allebei even veel aandacht besteden en een goede band proberen op te bouwen!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 17:28

dank je voor de tips!!:D:D:D:D:D:D:j:j:j:j:j:j:)):)):)):)):)):))

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:40

Ik zou gewoon doorgaan, kijken of je er verder mee komt.
Ik weet niet hoe lang je ze al doet maar als het over een tijdje niet beter gaat zou ik alleen nog voor die andere komen.
veel succes!!

nicoletje
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:49

dan gewoon doorgaan zoals ikkiekikker zeg

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:11

Pattyrex schreef:
dank je voor de tips!!:D:D:D:D:D:D:j:j:j:j:j:j:)):)):)):)):)):))


Graag gedaan

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 18:45

Heej jullie daar!

ik heb 2 verzorgponies, de een staat op de manege waar ik ook rijd, en de andere staat tegenover mijn opa en oma in nieuw vennep.
bij die in nieuw vennep staat ook nog een andere pony, en die kan ik niet aan en ik kan er niet iedere week heen.
ik vind die pony suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuppeeeeeeeeeerrrrr lief en sgattig, en die andere ook wel, maar nu heb ik telkens die bazin nodig om mijn verzorgpony te pakken, en dat vind ik vervelend.
op die pony(die ik niet verzorg) rijd ik soms, en op mijn verzorgpony mag ik niet rijden, want daar is ze te oud voor (en ze is 2 keer hoefbevangen geworden omdat de vorige verzorgster toch wel op haar reed!) nu is mijn vraag, vinden jullie dat ik ermee moet stoppen, nu moet ik wel zeggen, tussen die andere pony en mij gaat het wel steeds beter hoor!!!
ik hoor graag jullie mening (,persoonlijk wil ik haar blijven doen, maar toch wil ik jullie mening weten!!!)

Liefs van ilse

(die andere pony staat gewoon in een box, die van de manege, en die kan ik wel aan)

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:09

Misschien moet je eens proberen om niet alleen op die moeilijke pony te rijden maar die ook te verzorgen of is die daar te wild voor??

Bentuh

Berichten: 3429
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:10

welke pony is at dan op de manege

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:30

hoi!

Als ik jou was zal ik ze houden want niet iedereen krijgt of heeft een verzorgpony dat is best wel moeilijk om er 1 te krijgen....

nou jij weet mijn mening wel Lachen

doeidoei

xxxjes kelly

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:45

ik verzorg ook een pony rakker een schat van een pony hor

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:58

ja je kan het tog wel doen?? ik doe rakker ook weleens,en soms zet ik andere paarden buiten of rijd ik ze,als je tijd heb kan je het tog gewoon doen??

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:59

Je moet zelf bepalen wat je doet.
Maar je zegt zelf dat je het niet fijn vindt dat steeds de bazin moet komen om de pony te pakken. Maar ik kan je daar geen advies mee geven. Want, ik weet niet hoe je je gaat voelen als je met beide of met een gaat stoppen.. Succes ermee!