vlechten met naald en draad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:11

Ik vlecht altijd met naald en draad, ik vind het namelijk veel mooier. Je krijgt dan echt 'roosjes' (zie boek van Tineke) en de knotten zijn groter en steviger en liggen op de hals, dus ook handig als je paard een iel halsje heeft. Ik vind het veel mooier dan met elastiekjes, hoewel ik daar ook goed mee overweg kan, deed ik vroeger altijd. Toen vond ik het nog mooi om zoveel mogelijk kleine knotjes te maken, mijn record was 44! Nu vind ik een stuk of 9 veel mooier!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:30

Hahahaha *LOL*

Ik heb nog een foto van een andere keer, toen waren het er in de 30!

Maar nu vind ik het erg lelijk!! Minder knotten die wat groter zijn vind ik nu veel chiquer staan!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 19:22

Ik doe het iets anders, ik maak een vlechtje, dan maak ik aan het einde een lusje en maak dit vast met een elastiekje. Daar doorheen doe ik het pektouw en dan de beide uiteinden door de naald. Dan steek ik het vlechtje dubbel en haal 1 uiteinde uit de naald en die blijft aan de achterkant hangen. Dan ga ik 2 keer heen en weer, vouw het vlechtje nog een keer dubbel, zodat het een knotje (roosje) wordt en ga dan nog een paar keer heen en weer. Ik eindig aan de achterkant, haal het touw uit de naald en knoop de 2 uiteindjes vast en net achter het knoopje knip ik de draadjes af. Het is even werk om het los te krijgen na je wedstrijd, maar dan heb je ook wat! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 23:13

Ja gezellig! Lachen
Zeg maar wanneer!

Maar is dat in de buurt??

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, PowerPoef, Raineri, SannevZ, Vagabondo en 124 bezoekers