Wat nu? Toch niet weer verkopen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:47

Ik kan natuurlijk niet beoordelen of dit daadwerkelijk met jou te maken heeft, maar het is een beetje vreemd dat je iedere keer tegen dit soort problemen aanloopt.

Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een andere instructrice, iemand die vanuit een andere oogpunt lesgeeft en jou helpt om je paard om te gaan.
Ik bedoel wat heb je nu aan een opmerking als je zult er mee in de z raken, daar ben je nog lang niet aan toe.
Je paard moet eerst gehoorzaam zijn aan jouw hulpen, daarna kun je pas gericht gaan trainen, ik vind het een beetje een knullige opmerking van iemand die (ten minste dat mag je verwachten van iemand die op dit nivo paarden uitbrengt) zoveel ervaring heeft, met paarden!

Dat jij met angst je paard rijd is van de gekke en voor beide geen lol aan, daar moet je vanaf zien te komen dmv onderzoek, laat een da uitsluiten dat er niks medisch aan het handje is.

Naar mijn mening kan een goede instructeur jou en je paard begeleidden en jou van je angst afhelpen.

Natuurlijk kun je ook net iedere keer het verkeerde paard treffen, of beter gezegd niet het juiste paard wat bij jou past, sommige mensen zien dat niet bij de aankoop, heb je tijdens de verschillende aankopen iemand meegenomen die verstand heeft van het aankopen/beoordelen/karakterkennis van een paard en die jou een beetje kent?

Mocht je toch besluiten om je paard te verkopen, dan is het misschien een idee om een paard te leasen, sommige leas paarden worden ook tekoop aan geboden, of een paard kopen bij een adres waar je hem op proef mag hebben, er zijn fokkers/stoeterijen waarbij dit tot en met een half jaar mogelijk is.

veel succes


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:11

Zo te lezen heb je zelf al je conclusie getrokken aan jou ligt het niet, want je rijd paarden van 40.000 euro, ik wil niet vervelend zijn, maar al rijd je een paard met een gouden staartje dat zegt helemaal niks.

Dat het niks medisch is, is alleen maar fijn voor je paard dan heeft in iedere geval geen pijn.

Het feit dat jezelf al bevestigd dat het paard bij aankoop braaf liep en geen stap verkeerd zette, bewijst dat er met het paard dus niks mis is, er moet dus een aanwijsbare oorzaak zijn van zijn gedrag, het is aan jou te onderzoeken war dat vandaan komt en sluit jezelf daar aub niet uit.

ps; wie zegt dat jij de paarden slecht rijd?, misschien heb ik iets gemist.
Misschien kun je rijtechnisch een goed staaltje wegggeven, maar paardrijden en een paard houden is nog wel even een verschil.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Dartel, Pellelilly, rien10 en 54 bezoekers