onbegrijpelijk die nalatigheid!

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gekke_koei

onbegrijpelijk die nalatigheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:47

gisteren op de manege is er weer ens wa gebeurt.. echt zowiets kan gewoon niet.. ben er nog pissig over...

ik benklaarmet rijden. en ik ga met mijn paard naar stal. mijn vriend zou uitmesten maar hadnog niet opgestrooid, dus ik zette mijn paard vast aan de balk buiten bij 'het dorp' ligt daar een verlengsnoer, precies achter mijn paard. hoor ik steeds geknetter en ik kijken waar het vandaan kwam. zag ik dat het snoer kapot was.. knetteren en roken datie deed. hij was bezig me kortsluiting maken. want ja open stroom met water werkt niet.

hij scheen de dag ervoor er oo al te ligen en het had totaal geen nut.
we hebben een stalhulp, een ouwe kerel die voor kost en inwoning daar zo ongeveer alles doet.

wij naar binnen gegaan om te zeggen datie kapot was en of hij er wat aan wilde doen, want das levensgevaarlijk.. en dat bleek later maar weer...

ik zet mijn paard in zun achteruit hij heeft ijzers en ja je weet wat er dan gebeurt alsie er op gaat staan. ik hem aan de andere kant van de paal gezet.

10 minuten later komt die vent nog niet en ze hebben daar 4 honden rond lopen. de jongste.. sintbernard van 6 maanden denk ik.. stapt niets vermoedend op het stroomdraad, juist ja precies op die plek. hij begint te gillen,, janken piepen. het ging werkelijk door merg en been. hij zakte meteen in mekaar, want als zijn spieren verlamde meteen.. wat wil je als je onder 220 volt komt te staan. dus hij zakt daarop zun rug en kan uit eigen kracht never nooit meer opstaan en weg komen. mijn vriend stormt onder de balk door en begint de hond te schoppen. nadat het beesie een seconde of 20 op dat draad lag tecreperen had hij hem er eindleijk van af geschopt. gelukkig was beethoven alleen maar geschrokken en had hij verders nog nix.. ik ben heel hard naar d ekantine gerend en ik ben zokwaad geworden.. ik ben ontzettend uitmijn stekker gegaan.. ik heb de hele boel bijmekaar geschreeuwd en ik kon die vent wel neer slaan.. dit isniet de eerste keer dat die ouwe gek nalatig is geweest.. hij heeft ons wel vaker dwars gezeten... dus ikhem recht in de ogen uit gescholden voor alles wat ikmaar kon verzinnen... gelijk heel veel toeschouwers.. want die hadden die hond horen krijsen... wilden ze me nog een grote bek geven ook... en wat zegt die ouwe gek.. je had zelf toch ook de stekker eruit kunne trekken.. jadaaaaagg!!! ik ben gek.. ik ga nie aan iets met kortsluiting zitten.. hebliever dat die ouwe vent dood neervalt... wij hebben gemeld en het is de verantwoordlijkheid van de manege daarna.. wij hadden die hondniet hoeven redden.. een bedankje was alteveel moeite.. nee in plaats daarvan kreeg mijn vriend de schuld datie de hond gewoon aan het schoppen was...

wat dachten ze binnen.. dat de honden of aan het vechten waren.. of dat hij een schokje had gekregen endaar na verder was gelopen.. ja hij kreeg idd een schokje..maar een schokje die zo sterk is leid meteen tot spierverlamming...

later beseften ze pas dat die hond dood had kunnen zijn.. en ineens wasiedereen verontwaardigt over het feit dat er zo gereageert werd op ons.. wt is gebeurt is gebeurt.. dat zei de eigenaresse.. nowu ja zeg.. en dat is dan je hond zeg :|

wat als mijn paard ermet zijn ijzers opgestaan had.. ik krijg eenpaard van 800 kilo niet weg geschopt hoor :S

en ook nog eens.. er had een brand kunnenkomen dat had je niet voor mogelijk gehouden.. tis daar allemaal lekker van hout.. en ik denk dat bij dat desbetreffende stopcontact dat de stalvan mijn paard een meter of 2 weg is.. ook liggen er nog springbalken enzo voor..a llemal lekker hout. wat als er brand was geweest? want dat snoer lag snachts ook gewoon zo te fikken... wat als de brand naar de stal van mijn paard was geslagen.. dan had ikz e allemaal afgemaakt.. zulke nalatigheid kan gewoon niet.. helaas is er niets tegen te doen.. ik hoop alleen dat ik heel snel het geld bijmekaar heb om willie te kopene n dan ben ik wegbij dat pleuris zooitje...

droog stro is er ook al nie meer..ikmoet mijn paard elke dag opstrooien met nat of beschimmeld stro..

ik heb geen goed woord over voor die ouwe gek.. helemaalnix.. en ookniet voor de eigenaresse van die toko daar...

die hond had dood kunnen zijn.. nou was het een pup.. maar voor het zelfde geld wastie al oud geweest.. dan had dat hart echtniet meer getikt...

onbegrijpelijk....

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 19:19

nouw ja verrot schoppen is een groot woord.. maar raak jij die hond maar eens aan alstie onder stroom staat.. dan ga je zelf mee.. dus dankan je hem beter ff eraf schoppen...

en het is de verantwoordelijkheid van de manege.. dat snoer had daar niet mogen liggen. er is gemeld dat er ongelukken gaan gebeuren.. hij ozu er wat aan gaan doen.. en toen was het te laat.. maar ineens was het snoer netjes opgeruimd enlagtie netjes in zun garagebox.gek he? tis altij da er iets ergs moe gebeuren voordat mensen begrijpen dat er iets moet gebeuren...
ik ben als de dood voor stroom. ik raak het met geenmogelijkheid aan. en het risico dat ik aan die stekker ga Zitten en ook een schok ontvang neem ikniet. al het spul is daar nogal verouderd en het verbaasd me dan ookniet als ik strx ga kijken en hijis niet eens geaard...

er lopen idd ook kleine kinderen rond. nou valt dat op zondag wel mee.. maar er had ook een kind opkunnen staan.

en die hond lag op de stroomdraad.. hijlag te creperen.. dan zou ik zekers eerst op zoekmoeten naar de stekkerdoos of nie.. dan is die hond dus geroosterd tegen de tijd dat je met al je paniek eindelijk die stekker hebt gevonden./eruit getrokken hebt.

niemand anders hielp hoor.. er stonden zeker 3 mensen omheen en mijn vriend was de enige die er wat tegen deed terwijl ik naar binnen rende...

maar das typisch iets van deze eeuw... toekijken en nix doen...

hoe danook.. kennelijk ben je de gebeten hond als je uit paniek.. ff snel handelen iets doet waarvan jij op dat moment denkt dat het het beste is.. wij hebben zo gehandeld.. het is goed afgelopen..
maar er was van te voren een melding van gemaakt.. in de kantine..met meerdere mensen erbij.. en hij heefthet gehoord.. er is opgeantwoord ik kom zo oplossen.. nouw da was dus te laat..

hun zijn nalatig..

maar er is nog veel meer mis met die manege.. maar goed.. daar begin ikniet eens over.. dat is ook allemaal nietbelangrijk op dit moment..

ikmoest het verhaal gwoon ff kwijt..omdat ik vannacht diehond nog steeds hoorde krijsen en ik zo weer naarmijn paard ga...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 13:33

ja we hadden ook ff de stekker van te voren eruit kunnen halen.. maar normaal gesproken komt die vent wel gewoon meteen.. das ook weer stom van ons.. in elk geval wel een idee voor de volgende keer dan maar..

de hond was gister trouwens niet op de manege.. of misschien datie binnen in het kantoortje lag, maar ik heb hem niet met de andere 3 buiten zien hobbelen.. denk datie toch wel heel geschrokken is...
hij had gelukkig nix en ik heb er verders ooknix meer over gehoord

Citaat:
Belker schreef:
petrabonanza schreef:
ik zou geen moment langer wachten en daar weg gaan. Je paard is je lust en je leven dan ga je hem toch niet bewust blootstellen aan gevaar?

wie is er gekker, de een die er neits aan doet, of degene die zich bewust is van het gevaar en zijn paard gewoon laat staan.

Dit zat ik me nou net te bedenken!

Daarnaast vind ik het erg vreemd dat je vriend wel op de hond schopt en niet de stekker uit het stopkontakt trekt

zoals ik al eerder heb gemeld in zoveel topics.. mijn paard is geleased. ik moet hem eerst kopen voordat ik hem dus naar een andere stal kan plaatsen.. heb jij ff 2500 euro voor me? sorrie hoor maar niet iedereen kan dat zo ophoesten.. we hebben nl nog een paard die goeie verzorging nodig heeft.. dus het sparen gaat gwoon wat langzaam..

en zoals ik ook al eerder in dit topic heb vermeld... voordat je de stekker gevonden hebt terwijl de hond erop ligt is de hond dood!!! het heeft geen nut om die uit de verlengsnoer te trekken.. want degene waar de scheur in zat zat rechtstreeks in het stopcontact.. die dus ergens vandaan kwam...

maar goed.. alles goedafgelopen.. weten voor de volgende keer wa we kunnen doen..
en ga er geen woorden meer aan vuil maken om me zelf te moeten verdedigen... vertelde het verhaal gwoon omda het me dwars zat Boos!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie