Rijden zonder pottekijkers...heeeeerlijk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 12:17

Het grootste voordeel van je paard bij huis: geen pottekijkers die achter je rug om banketstaaflen. Die altijd alles beter denken te weten, hoewel ze hun eigen paard voor geen meter aan het lopen hebben, maar denken van wel.
Ik weet niet of meerderen daar last van hebben, maar met (negatieve) pottekijkers langs de kant, heb ik alleen maar ruzie met mijn paard, omdat ik dan juist wil dat het goed gaat. Door de spanning gaat het dan averechts. Daar moet je gewoon boven kunnen staan, maar dat is dus mijn zwakke punt.
Na wat startprobleempjes (knetter paard door sportbrok...gaat nu goed.) krijg ik nu eindelijk de band met mijn paard weer terug. Ik was hem als 'maatje' een beetje kwijt en nu komt dat gevoel godzijdank weer terug.
Het rijden gaat ontspannen, hij gaat echt zo fijn, al is ie ook nog weleens vervelend natuurlijk.
Ik wil echt nooit meer in pension, tenzij er echt een hele goede sfeer is!

Groetjes Suzanne

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:22

He Suus! Lekker he zo bij huis rijden. Ach je paarden hebben een grote overgang gemaakt dus logisch dat het even wennen was. Ik zou zelf nooit meer in pension willn, gewoon omdat ik nu gewend ben om alles te kunnen doen wat ik wil en hoe ik het wil, zonderdat er anderen"in de weg zitten"
En idd geen commentaar, roddel en achterklep is een zege!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:22

Hihi, wat heb ik het toch getroffen met deze stal! Wel regelmatig 'publiek' bij het rijden, en ook wel eens vragen, maar geen gezeur en geOH achter je rug om.....
Lijkt me aan de ene kant heerlijk, de paardjes achter je eigen hutje, maar aan de andere kant zou ik denk ik toch een stukje gezelligheid missen. Hebben jullie dat niet?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:31

Ik heb helemaal niemand op stal staan, ik ben namelijk de enige (samen met mijn stalgenoot dan, maar die is er toch nooit! *LOL* )

Dus ik weet precies wat je bedoelt! Daarom wil ik ook niet op een stal staan met andere mensen. Klinkt stom, maar ik kom daar voor de paarden en mijn rust en ontspanning en heb geen behoefte aan andere mensen. Maar ik ben wel super jaloers op je, dat je de paarden bij huis hebt staan! Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:40

Ik snap precies wat je bedoelt! Gelukkig is dat geroddel en gezeur bij mijn huidige (en vorige) stal niet aan de orde. Heb het wel meegemaakt en je wordt er gestoord van. En inderdaad gaat het rijden dan ook voor geen meter....

fijn dat het zo goed gaat Suzanne!

Is Imatador al een beetje gewend en op zijn gemak?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 14:56

Ik mis de gezelligheid niet zo, want die was er niet op mijn vorige stal. Mijn stalgenootjes van de stal daarvoor mis ik wel, maar daar heb iik nog gewoon contact mee. Ik mis nog niets, ben vooral blij dat ik dankzij de rust weer vriendjes ben met mijn paard. Ik spreek overigens genoeg paardenmensen hier, en ik zit nog niety eens bij een rijvereniging!
Verder heb ik superleuke buren.
Maar rijden kan ik lekker voor mezelf en tjee...zonder pottekijkers hoeft er geen tik of por aan te pas te komen, ik heb veel meer geduld!

Imi moest wel wennen, en de stallen zijn aan de voorkant helemaal open, dus dat was wel eng. Maar nu? Heel rustig, maar met rijden lekker pittig en hij komt echt heel goed aan in gewicht. Het zal nooit een vetklep worden, maar hij ziet er goed uit zo!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:05

ik ken t Misselijk Misselijk
en al die koppen kyke; oh',wat drijft ze veel, ze is wel een beetje hard voor dr paard, enz blabla!!!!
kots kots!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:07

Fijn dat je het zo naar je zin hebt en de paarden ook. Ik heb ook wel eens zittent wijfelen tussen een grote stal of een stalletje bij een boer. Voorlopig trekt die overdekte rijbaan nog harder. Maar als ik me erg storen over het geklep van stalgenootjes achter mijn rug en het zou mijn rijden nadelig beinvloeden dan zou ik meteen mijn boeltje pakken.
Fijn dat de paarden ook weer zijn gewend aan de van Kooten brokken. Op mijn stal voeren ze ook van Kooten, Lois krijgt 4 kilo sportbrok per dag en dan van mij nog 1,5 kilo muesli en daar doet hij het super op. Die explosies zijn vast veroorzaakt door alle verandering en vast niet van de brok hoor. gelukkig hebben ze nu zelf ook hun draai gevonden!