hartstikke ziek, maar toch goed gereden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 12:01

Gisteren heb ik de eerste wedstrijd van de wintercompetitie gereden.
Die nacht was ik hartstikke ziek, was van half 3 tot half 7 kotsmisselijk Misselijk , echt niet fijn gewoon!

De volgende ochtend was ik nog niet beter en voelde me beroerd!!
Het beste was om me gewoon af te melden, maar dat vond ik zo jammer van al die training met Daisy.

Dus toch maar op Daisy gestapt om te dressuren.
Daarna zou ik wel verder kijken of het met Ameretto ook nog lukte...
Daisy was voor de 2e keer op de vereniging en de losrijbak kende ze al. Maar deze keer moest ze de hoofdring in en daar stonden allemaal rare blokken met letters omheen!! WHAAAAAH ENG!! *LOL* (Daisy, dit is dus de dressuurring! Haha! )
Na 1 rondje gestapt te hebben, vond ze het al niet eng meer en de proef ging echt super. Ze liep mooi afgebogen, fijn aan het bit en lekker voorwaarts.
Voor een eerste keer in haar leven een proef was dit echt een superproef! Party!! We kregen ook allemaal complimentjes dat ze zo mooi liep voor een pony die nog maar een half jaar is beleerd. Bloos
We hadden uiteindelijk heel veel 7's en een 4. Die was voor het halsstrekken. (dat snapte ze nog niet helemaal). We hadden 163 punten!!!! Party!!

Eenmaal op het paard voelde ik me iets beter, ook al had ik nog niks gegeten en voelde ik me een beetje slap. (maar ik kreeg niks naar binnen)
Dus we besloten om toch maar te dressuren met Ameretto. Het zou voor ons de eerste keer M2 worden.
Eind november heb ik officiele dressuurwedstrijd met hem, dus dit kon ik zien als een mooie voorbereiding op het 'echte werk'.

Met losrijden was ie weer lekker bezig. Ongelooflijk op de voorhand en niet luisteren. Maar na een kwartiertje liep hij fijn en was goed aan het been. Niet meer op de voorhand en uiteindelijk ging de verzameling ook goed!
Toen was het zover. We moesten de ring in.
Ik moest als laatste, dus het was heeeeel lekker rustig in de hal. Echt fijn! Lachen
Voor mijn gevoel liep hij een beetje te gehaast.
Er zaten ook hele goede stukken in, voor de travers had ik zelfs voldoendes!!! (terwijl dat altijd een van de mindere punten van hem is geweest)
Ik vond de uitgestrekte draf heel goed gaan, maar daar had ik een 5 voor.
De verzameling was goed en voor de verzamelde galop rechts had ik zelfs 7's! Party!!
We hadden alleen een 3, omdat Ameretto op de eerste slangevolte met drie bogen in contragalop oversprong in de andere galop. Dat was jammer,maar dat hebben we op de andere hand weer goed gemaakt met een 7!
Achteraf was ik niet zo heel tevreden (valt nog best tegen zo'n M2 proef rijden), maar mijn zus zei dat het echt niet slecht was voor een eerste keer.
En dat bleek ook wel weer uit het resultaat: we hadden 155 pnt!!!!!! Party!! HELEMAAL NIET slecht dus!!!

Toen was ik klaar voor de ochtend.
Aan het eind van de middag was het springen aan de beurt.
Eerst heb ik de hele middag maar even lekker in bed gelegen, even rusten.
Dat had wel goed gedaan, want daardoor kon ik gelukkig nog meedoen met het springen.

Voor Daisy zou het de allereerste keer zijn dat ze een parcoursje moest springen.
Het stond op 60 cm (BB), makkelijk te halen voor haar. Ik kwam de ring weer in en ze keek haar ogen uit! Echt zo lief om te zien, ze liep daar echt van 'Wat gebeurt hier allemaal en wat een kleuren en wat doen al die mensen daar toch aan de zijkant?' Zo lief!
Ik startte als 3e.
Hindernis 1 ging goed. Hindernis 2 keek ze een keertje, maar sprong hem de 2e keer wel. Hindernis 3 ging goed, de dubbel 4 ging goed. 5 ging goed en op 6 stond ze stil. Die hindernis stond naast de rand van de bak en daar stonden allemaal mensen te kijken. Voor haar zag het eruit als een donker gat met bewegende personen. Dit vond ze een beetje eng, dus hadden we 2 stops op 6.
Toen nog een keertje 5 opnieuw gesprongen zonder problemen! Helemaal niet slecht voor de eerste keer dus! Ik was trots op haar. Je zag dat ze plezier in het springen had, maar toch was alles nog een beetje onwennig.

Ongeveer een uur later moest ik met Ameretto starten. En ondertussen zag ik de hindernissen uitgroeien tot echte kastelen.. Scheve mond\ MAN, wat hadden ze hoog gebouwd voor een onderlinge wedstrijd! Zo hoog had ik zelden op een officiele wedstrijd gestart! Het leek wel Z ipv M.
En daar kwam ook nog eens bij dat Ameretto tijdens het losrijden z'n bit harstikke vastpakte en mij aan het treiteren was...
ZUCHT, dat gaat nooit goed dacht ik nog.....

MAAR......eenmaal in de ring ging het super! Hij gaf helemaal niks om de hoogte (stond ruim 1.15/1.20m) en het ging zoo lekker! De afstanden klopten helemaal, alles kwam uit!
Geen balkjes. Bij de dubbel 8 kwamen we alleen iets te vroeg uit, hij zette iets te vroeg af en die 8A stond behoorlijk breed. We kwamen toen dus vlak achter 8A neer en toen was de galoppas niet ruim genoeg meer voor 8B. Daar ging hij dus op de stop.
Gaf ie niks om, want de 2e keer sprong hij hem weer alsof er niks gebeurd was! Lovers
We waren zelfs nog binnen de tijd en 1 weigering.
Heel goed gedaan dus! Ik had echt een fijn gevoel, dit gaf mij weer het vertrouwen dat hij zo graag wil springen! Party!!

Toen waren we klaar en voelde ik me toch al ietsie minder worden.
Ben toen ff een klein beetje gaan eten, gaan douchen en daarna kwam mijn lieve vriendje en die is bij mij gebleven tot ik in slaap was gevallen Lovers .

Vanochtend werd ik wakker en ik voelde me al zo goed, dat ik toch nog ff dit verhaal aan jullie kon vertellen!!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 12:06

ziek maar lekker uit meid, er heerst weer een griep golf dus let goed op.

goed gedaan van je wedstrijd hoor mijn complimenten

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 12:46

Wanneer heerst er nou geen griep.
Ik moest gisteravond ook Misselijk
Ik voel me nu heel slapjes, en m'n buikje is nog een beetje van slag.
Ik weet niet of ik vanmiddag wel zal gaan rijden Scheve mond\

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:18

Super zeg Party!! Party!!

Beterschap ( als dat nog nodig is) er mee

groetjes Lara

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:22

Hey Laura, wat super zeg dat je tevreden was!!! Leuk dat je complimentjes kreeg!!! Lekker verder trainen met Daisy en Ameretto!!! Beterschap!!! Haha!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 16:49

Gefeliciteerd!! Heel goed gereden!! Party!! Party!! Party!!

_________________
Joepie, eindelijk 16!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-11-04 15:49 ]</font>

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:29

echt goed gereden, en beterschap!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:32

En een bedankje aan de groom natuurlijk... Haha!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 17:59

Sorry zus, dat was ik tijdens het maken van dit topic helemaal stom vergeten!! Frusty Frusty DOM DOM!! Maar je vergeeft het me toch wel he! Scheve mond\

Inderdaad, als mijn zus er dit weekend niet was geweest, dan had ik die wedstrijd wel kunnen vergeten. Mijn zus is de hele tijd op en neer wezen scheuren tussen de stal en de vereniging om dan weer Daisy en dan weer Ameretto op te halen. (Konden niet in 1 trailer)

Ze heeft zelfs haar afspraken ervoor afgezegd!

Dank je wel hoor lieve zus!! Lovers