'Zomaar' een pony erbij... hahaha

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

'Zomaar' een pony erbij... hahaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 13:27

Na de problemen met mijn vriend opgelost te hebben ben ik gister weer voor een 'gewone' paardendag naar stal gegaan. Samen met mijn zusje Maaike. Mijn vriend was er vandaag niet en we waren dus alleen op stal (buiten de 2 stalhulpen om dan, Linda en Mirthe)

Dus, Maaike en ik er heen.
Kwamen we op stal, om een uurtje of 9. Linda en Mirthe hadden al gevoerd en waren bezig met uitmesten. Het was kerst, dus we hadden geen lessertjes. Ik heb even paar paardjes in de stapmolen gezet en toen ging ik poetsen. Komt er ineens zo'n grote jeep met trailer het terrein oprijden. Dus, ik loop er naar toe. Er stapt een mevrouw uit die zegt: "Kan ik hier de pony van mijn dochter stallen?" Het was echt zo'n rijke kakker. Ik echt zo: "Sorry mevrouw, maar wij zijn eigenlijk geen pensionstal" Die mevrouw: "Oh, maar ik kan hem dus niet hier stallen?" Ik had echt zoiets van, 'wat is hier aan de hand'!? We hadden nog wel wat stallen vrij en ze stond daar dus met een trailer met pony erin. Ik vroeg aan die mevrouw: "Waar staat uw pony normaal dan?" Mevrouw: "Nergens, ik heb hem net gekocht voor mijn dochter. Ze is namelijk zaterdag jarig." Ik echt zo: "En u heeft nog geen stal geregeld?"

Die mevrouw zei van niet. Ik kon haar ook niet zomaar laten gaan. Mirthe liep voorbij en ik vroeg haar een stal gereed te maken. Half uurtje later stond de pony in z'n box. Wat een prachtdier!!! Maar ik had wel gemerkt dat deze mevrouw geen verstand van paarden had. Ik was benieuwd naar haar dochter. We hadden afgesproken dat haar dochter zaterdag zou komen. Tot die tijd zouden wij voor de pony zorgen. Ze gaf me er een zadel, deken en hoofdstel bij. Die had ze van de vorige eigenaar gehad. We spraken een prijs af voor de stalhuur en ze ging weer.

Het ging allemaal zo snel. Toen die mevrouw weg was barstten we met z'n vieren in lachen uit. Het was zo raar haha. We wisten niet eens de naam van de pony!!! Dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik had wel een adres, naam en telefoonnummer van die mevrouw. Haha. Maar het was een donkerbruin pony. Lekker gespierd, smal koppie. Echt een prachtbeest! Ik weet er verder niets over maar hij zag er goed uit. Ik heb de dierenarts er wel even naar laten kijken (hij was er niet blij mee, op eerste kerstdag, haha. Haha! ) maar hij leek zo op het eerste gezicht kerngezond. Er zat wel een gezondheidsverklaring bij, maar je wilt wel altijd even checken voor zo'n beestje bij je op stal komt he.

Morgen, gaan we hem rijden. Ik ben benieuwd... Jullie 'horen' nog wel verder...

hahahaha ik zit hier nog steeds te lachen. Dat overkomt ons weer hoor. Oja, mijn vriend moest er overigens in eerste instantie niet zo om lachen, want we wilden eigenlijk niet echt pensionklanten. Maar later zag hij de lol er ook wel van in. *LOL*

Luvs, Denaise en Maaike


Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 14:20

Hahaha.
Ik lag echt helemaal in een deuk gister! En Denaise (m'n zus dus) wist echt niet wat 'r overkwam...!!! Maar het is zeker een mooi beestje. Helaas hebben we geen digitale fotocamera... Maar nu we zo op dat forum zitten, misschien toch nog wel eens een idee Haha! (om er een aan te schaffen)

XXX Maaike.

Luvs, Denaise en Maaike

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 16:00

Inderdaad, ik heb net even die mevrouw opgebeld.
Ik heb gevraagd naar de naam en leeftijd van het meisje. Ze is 14 jaar... Ze rijdt ongeveer 6 jaar. Ik hoop dat ze inderdaad een beetje aardig is. Dit is trouwens haar eerste pony... poeh, als dat maar goed gaat, haha.

De naam van de pony is Starlight en 'het' is een ruin en 7 jaar jong. Er zit verder geen papier bij, voor zover ik dat van die mevrouw vernomen heb.

Luvs, Denaise en Maaike

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 16:38

Tuurlijk is het afwachten wat er nu gaat gebeuren. Vandaag is hij gelongeerd (wat een draf Kwijl ) Morgenochtend gaan wij eerst rijden en dan komt 's middags om een uur of vier dat meisje.

Pfff... maar stel dat ze zoiets zegt van dat ze hem niet hoeft, wil ik em wel, ik ben echt helemaal verliefd op hem geworden!!! Ik heb geen spijt dat hij nu bij ons op stal staat, haha Tong uitsteken

Luvs, Denaise en Maaike


Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 16:39

Had ik nu maar een digi, ik wil hem echt zo graag aan jullie laten zien, haha!!! Hij is echt knap!!! Cool

Luvs, Denaise en Maaike

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 16:51

Het is dus een verassing voor haar verjaardag Lachen

Luvs, Denaise en Maaike

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 17:10

Ja, waarom denk je dat ik paf stond toen die mevrouw dat zo vertelde?! Dat is toch maf?! Maarja, de ouders hebben (een heleboel) geld... Ik kijk wel hoe het allemaal gaat lopen. Lachen

Luvs, Denaise en Maaike

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 18:19

hahaha
wie weet... is het een bokker Haha!

Maarja, ik heb het normaal ook niet zo op van die mensen. Ik zou ook niet zomaar mijn paard daaraan verkopen. Die mensen hebben niet echt verstand van paarden. Maar misschien was er iemand mee die wel verstand van heeft, I don't know... Haha! Ik weet verder dus ook (nog) niet hoe ze aan Starlight gekomen is. Maar dat kom ik vast nog wel te weten... Ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte!!! Haha!

Luvs, Denaise en Maaike

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 15:21

Duizend maal excuses!!!!
Mara we konden door omstandigheden een tijdje niet op het internet komen Boos!

Maar... zoals beloofd... ga ik nu toch echt mijn verhaal afmaken Lachen

Zaterdag om een uur of 10 gingen we Starlight eens poetsen (m'n zusje, ik en m'n vriend en de stalhulpen waren ergens anders met de stallen bezig maar kwamen af en toe langs om te kijken hoe het ging) Wat een schat...!!! Hij staat braaf stil en hij geniet echt van z'n poetsbeurt! Oké, toen kwam het moment dat het zadel erop ging. Hij heel erg braaf stil staan. Aansingelen ging goed, hoofdstel indoen nog beter Lachen

We liepen naar de binnenbak.
Maaike zou als eerst gaan rijden.
Ze steeg op (ik hield hem vast) en hij liep echt fantastisch. Hij is heel rustig en braaf. Makkelijk te rijden, loopt alsmaar met z'n oortjes naar voren. En een draf dattie heeft!!! OK dan! Toen was het mijn beurt... Ik klom erop, hij zit echt héérlijk. Hij is niet zo heel groot, maar dat merk je niet als je erop zit. Als je draaft lijkt het wel of je vliegt en z'n galop zit als een huis...

Je zou zeggen, een droompony...!!!!

Maargoed, we hebben hem afgezadeld, gepoetst en op stal gezet.
Daarna hadden we z'n stal versierd, dit vond ie nog wel een beetje vreemd, maar hij is nieuwsgierig en na een tijdje deed het hem niets meer (die slingers enzo)
Kwam om 10 over 4 dat meisje met haar moeder. De moeder van het meisje had haar
verteld dat ze even nog een taart moesten ophalen bij de bakker. Toen reed ze dus in-
eens onze oprit op. Dat meisje was echt helemaal blij en verrast! Was echt heel leuk om
te zien!!! Meisje heet Julia. Ze is echt aardig, ze lijkt wat dat betreft helemaal niet
op d’r moeder. Echt leuk meisje! Maargoed, rijden met haar ging ook heel goed.
Ze rijdt niet perfect maar verder rijdt ze wel netjes. Ze kan alleen niet iedere dag komen.
Julia komt 4 keer per week en de rest van de week zorgen wij dat Starlight beweging krijgt.

Maargoed, toen brak de zondag aan…
Wij waren toch wel benieuwd hoe die het in het bos zou doen natuurlijk…
Er was gezegt dat Starlight verkeersmak zou zijn. Dus, Maaike erop, ik
ernaast. Nou, we waren nog geen 5 minuten in het bos of meneer moest
‘schrikken’, dus hij springt opzij en wilt wegrennen. Gelukkig kon
Maaike hem wel houden, maar niet zo leuk. ‘Ach,’ dachten we ‘hij
heeft vast al heel lang niet meer in het bos gereden!’ Dus wij rijden verder
maar Starlight bleef erg gespannen. Toen kwam er een hond aanlopen,
die begint te blaffen (verder niets) Nou, Starlight maakt me een sprong!
Maaike ligt eraf en Starlight galoppeert weg…
Daar ging onze droompony dan… We kregen hem wel weer te pakken.
toen ben ik erop gegaan. Maar het was net een bom onder je, die
ieder moment kon ontploffen… zo voelde het.
We zijn verder heelhuids thuis gekomen. En daar was Starlight weer
helemaal ontspannen. Gister en vandaag heeft Julia gewoon met hem in
de bak gereden,helemaal niets aan de hand… Toch vreemd…

Dus ja, verder is het echt een toppertje! Hij is echt braaf en lief.
Hij loopt mooi, hij is hartstikke gehoorzaam. Reageert goed
op de hulpen… alleen die zondag in het bos… Einde van de
week willen we nog een keer gaan, om te kijken of het dan
weer is. Ik hoop het niet, natuurlijk. Maar je weet nooit…

Luvs, Denaise en Maaike


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Hjartje, hokke, laura22, Mark0919 en 42 bezoekers