Dierenarts bij Laiser

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 00:19

Om een uur of half acht belde de eigenaresse van de stal dat Laiser niet lekker was. Ik ben toen meteen naar de Stal gereden en gekeken hoe het met hem ging. Hij had gaskoliek en de dierenarts heb ik maar meteen laten komen. Het was echt een hoopje ellende. Laiser had een flinke gasbel in zijn dikke darm. Hij heeft toen een spuit gehad en ik moest hem toen 15 minuten later even laten 5 minuten laten draven. en een half uur later weer even. Toen ik net weg ging. Zag hij er al weer beter uit. Hij begon al weer wat rond te kuieren in de binnenbak en werd weer nieuwsgierig. Ook begon hij weer om eten te bedelen, kortom hij begon al weer aardig de gewone Laiser te worden.
Ik hoop maar dat het nu goed blijft gaan met hem.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 17:47

Citaat:
Op 2001-11-01 17:33, schreef wodan:
hopen dat het nu ook weg blijft. heeft ze dierenarts nog wat gezegt over wat de oorzaak van gaskoliek kan zijn? en is het te voorkomen?


De oorzaak is dat er een verkeerde verhouding was van de bacteriƫn in zijn darmen. Hij moet nu meer hooi eten. (En dat deed hij al veel.) En hij mag niet te veel appels en wortelen eten. (Dus dat wordt nog lastig voor deze appeldief zie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=10&7)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, aliida, amber15, carina, Donnatella, Earth, Esther_r20, Jorissie, Kashmino, Kayleigh__, Linde_C, Mliiesje, Nynkex01, roosjenat, RoxanneJessy, Sting, Tara_13 en 112 bezoekers