pff, waarom wil het nou niet? (verzorger)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 10:38

in de 4 jaar dat ik honey heb, heeft ze 5 of 6 verzorgers versleten. Vooral omdat ze meestal rond de 12 jaar waren, en naar het voorgezet onderwijs gingen, en dus geen tijd meer hadden.
Nu dacht ik weer een leuk verzorgertje te hebben, maar hij komt zelden.
Hij vind het allemaal wel heel leuk enzo, maar zit op een langzaamleerschool, dus komt om 4 uur pas met de bus thuis. Tja, en dan nog naar stal, en hij heeft natuurlijk ook nog vriedjes.
Eigenlijk zou ik het leuk vinden om iemand van mijn eigen leeftijd te hebben, maarja, wie van mijn leeftijd wil nou een shet verzorgen?
Mijn vriendin zou heel graag willen, en ze is ook heel klein (159), maar ivm studie red ze dat echt niet (ze is al blij dat ze 1x per half jaar een buitenrit op hon kan maken)
Ik wil gewoon iemand die haar 2 a 3x per week zelfstandig kan rijden, maar waar haal ik die vandaan?
Ik had al briefjes opgehangen bij maneges en supermarkt, advertentie in plaatselijk krantje, reactie 0,0 niks.
Vooral omdat ik hon steeds minder ga rijden, maarja, ze vind rijden wel gewoon leuk!! (zeker springen)

Vreemd, vroeger zocht ik altijd verzorgpony's, en toen kon ik ze nooit vinden, nu zoek ik een verzorger, en wil het ook niet....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 10:49

Ik heb geen idee misschien dat er in jouw buurt wel geen verzorgers te vinden zijn en misschien dat jij teveel eisen stelt.

Iemand van je eigen leefdtijd zal denk ik erg moeilijk worden.
Bijna niemand zal als volwassenen een shet willen rijden

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 10:53

Ja ik ben ook altijd verzorgmeisje geweest. Ook ik ben wel eens na een paar maanden opgehouden met het verzorgen. Dat kwam dan omdat ik het niet goed kon vinden met de eigenaren of met het paard.

Anders moet je eens een advertentie zetten in de Penny Plus, of daar eens kijken, daar staat echt veel!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 11:23

Tja,
je kan van een klein kind niet verwachten dat ze de verantwoordelijkheden zien zoals jij die ziet.
Maar waarvoor moet er dan een verzorger voor Honey komen?
Je neemt er toch geen pony bij als dat ten koste gaat van de ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 11:25

ik zie het probleem niet zo stef ; op jamaica mag je nog niet rijden mischien even opzitten : dus vanaf 3 jarige als ze onder t zadel is kan je met der 2 keer in de week aant werk en voor de rest losgooien de rest van de tijd kan je toch gewoon hony rijden????

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 11:49

Als je geen tijd hebt voor 2 paarden/pony's moet je misschien overwegen om er 1 te verkopen waar je het minste mee doet. Dat scheelt je geld en het is eerlijker tegen het beest als je hem verkoopt naar iemand die wel voldoende tijd heeft om hem/haar zelf te verzorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 13:52

Citaat:
Op 2001-10-31 10:25, schreef pieterjan:
op jamaica mag je nog niet rijden mischien even opzitten : dus vanaf 3 jarige als ze onder t zadel is kan je met der 2 keer in de week aant werk


Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
Gr, Sonja Frusty

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 14:40

het heeft niet zozeer met tijd te maken, maar ik rij hon gewoon steeds minder, en ik vind het gewoon leuk als een kleiner iemand lekker met haar aan de gang kan

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 14:59

Ja precies, dat ken ik.
Ik zocht ook een bijrijdertje voor Mickey. Echt niet omdat ik te weinig tijd heb, maar gewoon omdat ik dacht dat ik daar iemand blij mee kon maken. Ik weet immers nog hoe ik zelf jaren naar een verzorgpony heb gezocht.
Maar tot nu toe niemand gevonden, blijkbaar krijgen alle jonge paardengekken hier tegenwoordig meteen een eigen pony ofzo.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 14:59

Zijn het drukke maneges bij jou in de buurt? Je zou eens kunnen kijken bij lessen en dan iemand die het leuk doet gewoon vragen! Nee heb je, ja kun je krijgen. sommige kinderen durven niet zo goed te reageren omdat ze bang zijn niet aan alle eisen te voldoen! Misschien briefje ophangen op verschillende basisscholen of in een dierenwinkel...
Zijn er geen kinderen van vrienden of bekenden die het leuk vinden? Iemand van je eigen leeftijd zal wat moeilijker zijn denk ik. Die hebben liever een grotere pony of een paard.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:30

Als ik bij je in de buurt woonde dan had ik het wel geweten!
Maar nee ik weet niet echt een oplossing.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:51

Inderdaad Stef, gewoon eens op maneges aan kinderen vragen.
Kinderen onder de twaalf jaar durven vaak niet te vragen of zoiets mag.
Daar komt nog bij, er zijn ook veel shets die alleen voor de kar beleerd zijn of als 'maatje' dienen voor een ander paardje, maar waar niet op gereden wordt. Dus zullen meiden die bij jou langs de wei lopen haar niet zo gauw als rij-pony zien, en denken dat het wel leuk zou zijn om op haar te rijden.
Maar een goed idee is het blad Penny, om daar een advertentie in te zetten, en eventueel de Hoefslag.
Vorig jaar heb ik voor een c-pony (kon ik ook nauwelijks iemand voor vinden) gewoon op de manege wat meisjes gevonden.
Bij de derde was het raak: ze was nog wat verlegen en onzeker, maar heel erg enthousiast, haar moeder moest ik nog uitleggen 'wat het inhield', maar daarna was die ook 'om', grijnz...
Sindsdien heeft ze erg veel geleerd wat verzorging betreft. Het rijden ging al best goed, maar nu kan ze ook longeren, weet meer over voeding, etc.
Ze is er nog steeds erg blij mee!
Dus Stef, ze bestaan zeker hoor, die nog vrij jonge meiden die smachten naar een verzorgpony.
Ze denken alleen al gauw 'Ik rijd nog lang niet goed genoeg', en 'Ik kan nog niks'.
Terwijl met een beetje begeleiding alles na een tijdje perfect kan lopen! Succes!