nogmaals over voeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 17:42

Voer van homeopaten ken ik niet, maar ik weet wel dat je uit moet kijken met voeren en dan vooral met eiwitrijk voer. Door teveel eiwit raken ze makkelijk hoefbevangen. (Luzerne, vers gras en hooi bevatten veel eiwit, kuilvoer niet.) Na het rijden geef ik meestal een handje muesli. Daar is ze dol op, krijgt ze energie van (dus niet teveel voeren, anders trapt ze haar hakken weer kapot) en aan een klein handje vol heeft ze al genoeg. Het gaat ook niet om de hoeveelheid voer, het gaat erom dàt ze een kleine beloning krijgen. (en zelfs niet iedereen vindt het nodig om dat in de vorm van voer te doen).

Maar misschien dat iemand anders je meer kan vertellen over homeopatisch voer....


Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-01 18:05

Aha... kuilgras dus. Bevat weinig eiwit en weinig energie, maar ze worden er wel wat vetter van.
Heb ik ook maar te horen gekregen toen mijn vorige merrie erg dun werd. Helaas zijn we er niet meer aan toe gekomen om het te proberen...

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 16:04

Het is dus niet duidelijk of er nu veel of weinig eiwit in kuilgras zit. Ik had zelf gelezen dat er weinig in zit, maar als het onduidelijk is, zou ik er toch maar mee uitkijken...


Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 12:26

En wat dacht je van rondjes sjokken met kinderen erop?

Maar om alle fjordenliefhebbers niet af te vallen. Het zijn toch echt hele brave en trouwe dieren die echt wel wat kunnen bereiken in de sport. Huifkarraces? Nee sorry, das flauw...

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 12:55

Inderdaad, moeten ze zich maar vasthouden. Heb inderdaad gehoord dat niet elke fjord zo rustig is. Heb zelf een tijdje op een haflinger-bok-beest gereden. Was niet leuk meer om op te rijden. Hij deed niks anders dan met bolle rug bokken. En na een stuk of acht bokken achterelkaar vloog ik ook nog wel eens door de lucht. Die KWPN-er van mij bokt ook wel, maar dan niet zo gemeen... Daar blijf ik gewoon netjes op zitten.

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 15:05

Ik moet toegeven dat ik nu zelfs zit te grinniken achter mijn pc. Lijkt me wel een koddig gezicht om dat beestje zijn ruiter eraf te zien werken.
Kun je er zelf wel een beetje normaal op rijden?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Dartel, DayDream21, Esther_r20, Fee_, Fly_high, hokke, Kimberley_, Lucia88, Nicollevs, Vagabondo, vicky, vierhoef en 102 bezoekers