Dag lieve Tim, rust zacht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Dag lieve Tim, rust zacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 20:47

Licors overbuur is vanochtend ingeslapen ten gevolge van zware koliek... Hij had veel te veel pijn en het zou niet meer goed komen...
Tim was zijn naam, en het was een bruin volbloedje van een jaar of 15.

Gisterenmiddag haalde ik hem van de wei (had ik beloofd aan de eigenaresse), en toen was meteen duidelijk dat er wat mis was. De stalhouder heeft hem iets toegediend (ken de naam van de pasta niet, want heb gelukkig geen ervaring met koliek) en dan ben ik met hem gaan rondstappen in de bak. Na een half uur leek hij er wat bovenop, dus ik ging naar huis.

Vanmorgen zette ik Licor op de wei en was de eigenaar met Tim buiten aan het rondstappen. Ik zag meteen dat het niet goed was. Hij ging constant liggen, was niet recht te krijgen, zijn ogen stonden vreselijk moe, en zijn mond hing er ook slapjes bij... Bleek dat het gisteren niet beter was geworden, DA geroepen, die heeft alles geproberd wat kon. Heeft gisteren al aangegeven dat inslapen wschlk de enige oplossing was, maar de eigenaars konden dat niet meteen over hun hart krijgen, dus zijn ze nog tot een uur of 3 's nachts blijven stappen, en dan vanmorgen om 8 uur weer.

Om 11 uur is de DA dan gekomen, en is het dan toch gebeurd. Tim is helaas dan nog niet rustig ingeslapen, hij is eerst nog in shock gegaan... Arm paard.. Ach gut

Toen ik daarstraks naar stal ging, lag er op de parking een groot wit zeil waaronder duidelijk de vorm van een paard te zien was. Hij kan natuurlijk pas maandag worden opgehaald.

Vreselijk, ik ben er al de hele dag niet goed van, en ik wil de eigenaars nogmaals erg veel sterkte wensen met dit verlies...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:53

O bah wat vreselijk.
Heel veel sterkte (ook voor de eigenaar)

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:14

he wat vervelend zeg! je schrikt dan wel, het kan zo onverwachts gebeurd zijn... Boos! succes en sterkte voor de eigenaren

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:17

koliek is ook zo`n rot ziekte..
wens de eigenaren sterkte

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:31

Ah getsie, wat verschrikkelijk zeg.
Koliek is echt een rot ziekte...

Heel veel sterkte, ook voor de eigenaren.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:36

Ach zielig hoor...

Heel veel sterkte voor jou en de eigenaar!!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:42

aaah stomme koliek ook!
zielig voor die eigenaren dat ze nog tot maandag naar dat zeil moeten kijken! wens hun maar heel veel sterkte!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 21:52

Ze zullen wel niet meer op stal komen tot Tims lichaam weg is... maar het is idd echt een gruwelijk zicht...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:18

Bij ons op de manege was er ook een paard in de wei gestorven na een operatie, is idd een eng zicht, zo'n wit zeil met die paardenvorm onder Scheve mond
Heb dat paard geloof ik wel eens gezien, echt vreselijk voor de eigenaars ...

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:51

jeetje dat is toch verschrikkelijk!

heel onverwachts die beslissing moeten nemen voor je paard,ik wens de eigenaar veel sterkte toe(zit die ook op bokt?).

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:28

He bah wat naar nieuws zeg, wat vreselijk ook om dat paardje daar te moeten zien liggen onder het zeil, getsie..
Heel veel sterkte

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:26

Ow wat zielig zeg!
Heel erg veel sterkte voor jou en de eigenaren! Ach gut

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:10

ik moet even reageren koliek is een groot woord voor buikpijn en dus niet altijd dodelijk.krampkoliek of gaskoliek zijn dus een van de onschuldige. verstoppingskoliek kunnen ze dus wel aan dood gaan net zoals maag of darmperforatie ,draaing van de darmen zelfs als een merie lats van der eierstokken heeft is dat dus ook koliek een van onze paarden heeft eens verstopt gezeten had 5 dagen geen ontlasting zag er vreselijk beroerd uit maar de 6 de dag weer poep .waar ik naar benieuwd ben is aan wat voor koliek hij had maar in ieder geval veel sterkte voor de eigenaren

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:13

Oh jeetje wat erg ... wens de eigenaars veel sterkte met dit verlies!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 15:35

Koliek is idd niet altijd dodelijk (gelukkig maar), maar is wel nog 1 van de meest voorkomende doodsoorzaken bij paarden.
Hij had wschlk een darmknoop, maar de details ken ik ook niet. Feit is dat hij volledig op was, ik heb hem gezien en je zag dat hij erg veel pijn had.

Morgen gaat zijn lichaam gelukkig weg, zodat ik dinsdag toch niet mijn hoofd moet afwenden als ik de parking op rijd...

Arme Tim... het was zo'n paard dat steeds met zijn oortjes naar voren stond... een echte lieverd!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:40

jeetje wat erg zeg Verdrietig

Veel sterkte voor jou en de eigennaren Ach gut !!!

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:36

verschrikkelijk om te lezen
mijn vorige engeltje heeft ook zo nog 3 dagen onder een zeil gelegen, ik kan je verzekeren dat dit echt pijn doet, je wil telkens terug naar dat zeil gaan en kijken of he zij wel is dat daar ligt, k mis haar, nog bijna elke dag!