weer ingespannen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 08:53

Gisteren sinds een jaartje Humpie weer voor het karretje gespannen en het ging zo goed Tong uitsteken , hij liep zo netjes mooi de beentjes omhoog en zo sierlijk, heerlijk gewoon, en nu het een paar dagen droog is is hij ook zo mooi schoon, prachtig gewoon, zijn beentjes zijn al helemaal kaal en dan heeft hij nog hele lange witte sokken, is net een klein trekpaardje, vond het heerlijk om er naar te kijken, en dat hij het nog zo goed deed naar een jaartje, nu gaan we weer conditie opbouwen en straks als de MKZ voorbij is weer lekker buitenrijden!!!
Alleen in het begin wilde hij ff in staking, proberen te stijgeren maar dat gaf hij op een gegeven moment maar op Extreme duivel en heeft daarna nog een 15 minuten heerlijk gelopen....lekker schuimend!!!
*zucht* wat kan ik daar toch van genieten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 09:14

*zucht* daar kan ik me iets bij voorstellen! Mennen is leuk!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 10:46

ahhh wat goed zeg!!!!ik kom gauw eens meerijden met julliee als mkz over is Pling

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 10:56

Ja leuk moet je echt doen, het ging echt super vooral nu Hans ook precies weet wat hij moet doen, en nu moet Hump natuurlijk nog vanalles leren.......gisteren heeft hij gedraait met Hump .....op de ene kant ging het heel goed en had hij het meteeen door alleen de ander kant wilde nog niet zo goed, maar naar een paar keer geoefend te hebben ging het ook goed!! Knipoog

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 12:58

gaaf hoor, zo'n stoere shet voor de kar!
kan hans mooi nog ff oefenen in t klein Lachen !
Als (als als als..tralalalaa)leorna de trekproef gaat doen in de winter, moet ze oo angespannen beleerd gaan worden, lijkt me toch wel leuk, ook al vind ik t dan wat minder handig en veilig dan onder t zadel *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 13:18

Mennen is TOHOOOFFF!! Maar ja, dat wisten jullie al, na al die foto's die ik gezet heb, hihi.

Ik heb leren mennen met een shet, dat was een echte boef. Ik moest alleen heel erg wennen, want was grote paarden gewend, dus ik zat constant met die pony in galop, omdat ik vond dat ie zo langzaam ging, *LOL*
Maar het was echt geweldig, heb superveel geleerd!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 13:19

Kan Hans toch nog ff blijven oefenen ja......voor als het straks weer in het groot moet gebeuren hihihi.......ga je nu zeker de trekproef met Leo doen Madelein?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 13:21

Set is gaaf voor de kar......maar Hans zijn droom is natuurlijk ook ooit eens een grotere voor de kar........ach wie weet, we gaan nu eerst voor het 2-span!!!
Wilde er eigenlijk een foto neerzetten van Hans met Hump voor de kar, maar dat wil hij niet hebben Cool , na probeer hem nog wel ff om te praten en anders moet ik het maar stiekum doen hihihii Party!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 13:28

let op: er staat "als als als.." haha!
Dusse; ik ben het wel zeker van plan, maar weet niet 100% of t er ook daadwerkelijk van komt:

- als t een beetje meezit heeft ze een veulen aan de voet en weet niet hoe dat dan met beleren gaat. Thuis zou t handigst zijn, maar ik zou t niet zo lief door een bekende, ervaren africhter/menner laten doen. Maar die komen meestal niet aan huis. ( ik ken wel handige mensen, hebben zelf hun fries prima afgericht, maar dan moet ik hen weer vragen of ze me aub willen helpen..)

- vanaf juni t/m september (ibop in oktober/november)hebben we ca. 4-5 maanden om te beleren en beetje bijhouden. Is niet heel ruim, maar moet wel kunnen. t gaat bij de trekproef vooral om het willen en kunnen trekken, de gehoorzaamheid dus en de 'trekwijze', want veel meer hoeft ze niet te doen...
Maar het is volgens mij niet onmogelijk om t te halen op deze manier, toch?
Ik moet dus ff afwachten hoe handelbaar en gehoorzaam ze is met t veulen *LOL* erbij en dan kijken of die mensen me willen/kunnen helpen met beleren..

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 13:38

Nou dat moet inderdaad lukken ja ....in 4 of 5 maanden.....gaaf joh !!! Tong uitsteken
Ach en het is altijd makkelijk als je mensen hebt die je daarbij willen helpen, steek je er zelf ook nog veel van op.
Lijkt mij ook fijner als het bij jezelf thuis gebeurt anders moet je haar weer gaan wegbrengen.....natuurlijk ook geen ramp,maar ja als je hulp in de buurt hebt, dan wist ik het wel!!! Lovers

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 14:11

ik persoonlijk ga (in dit geval zeker)ook voor 'thuis', en als er geen 'africhter' aan huis komt, dan maar gewoon met die buurman en kennis, die hebben dat vaker gedaan!
Helga is 3 mnd weggeweest naar Lips en die kon het ook in die tijd. Die haalde een maandje erna ook haar 'model' met de trekproef. Ik heb ruim 4 maanden en kan zo vaak oefenen als ik wil in de wei!
W.... dartelend ernaast *LOL*..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 14:13

jacq, vindt je het niet leuk om van de zomer ofzo een keer naar mij te komen en hon in te spannen. Ik durf dat namelijk echt niet meer alleen, en heb hier verder niemand die een beetje kan mennen. 'Tis maar een idee hoor

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 15:18

Ze willen bij ons weer met de menles beginnen. Maar dan heb ik geen paard! Ik kon er vorig jaar 1 van iemand lenen, en die zou voor nu weer een ander paard regelen, maar die moet met de trailer komen en dat mag dus nog niet.. Baluh! Boos! Verdrietig

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-01 19:38

Stef ik wil best een keertje langs komen hoor vind ik ook wel leuk.....maar ik moet je helaas bekennen dat ik nog niet zo thuis ben in het mennen en dat Hans dat doet......maar ik kan hem anders wel eens lief aankijken als je dat niet erg vind......hij is echt absoluut niet bang *LOL*
En het zou inderdaad wel heel leuk zijn als Honey weer voor het karretje loopt want het is zo leuk........ik wil het ook graag leren zodat ik straks zelf ook met Hump kan rijden..... *LOL*

Riette doen jullie mennen in groepsverband?
Mag je anders niet bij een ander op de bok zodat je samen kunt gaan mennen.....is maar een ideetje Pling

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 19:53

He, Madelein, je kunt natuurlijk al wel met de voorbereidende dingen beginnen terwijl het veulen er bij loopt.
Wennen aan de oogkleppen, tuig ed, dat je er achter loopt etc. Dat kan wel met veulen in de buurt. Als het veulen dan wat ouder is, en Leo wat rustiger ofzo. Of als het veulen gespeend is, dan kan je haar dan mooi wegbrengen om te beleren. Zijn ze direct een eind bij elkaar vandaan!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 00:34

hoi jantine, ja, ik moet zelfs al beginnen als t veulen er is, want ik heb maar vanaf half juni t/m half oktober: 4 maanden dus!
en da's te kort om te gaan spenen.. Dus het gehele proces zal met vuelen moeten gebeuren
( als dat 'normaal' gaat, anders wacht ik maar een jaar..)
wegbrengen gaat dus moeilijk, omdat t veulen dan mee moet en dat doe ik dus niet.
Maar thuis beleren en oefenen zou w.b veulen weinig problemen moeten geven lijkt me.
Ik wil dan beginnen rond 1/7 ( daarvoor evt al wel tuig, commando's e.d.)en heb dan de tijd tot zeker half oktober (ibop meestal tussen eind oktober-eind november)
Maar moeder en veulen gaan voor, dus als het echt niet samen zou gaan, dan maar geen ibop..
snappie?
sterkte met deze zeer trage weken *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 13:11

Ooohh.. ik had niet in de gaten dat het voor oktober moest. *LOL*